Mondi - 2018-06-23, 09:08 robert1973, wyjąłem przewody z regulatora i miernikiem sprawdzałem zwarcie między poszczególnymi kablami i wyszło zwarcie pomiędzy dwoma, tyle 😉. Dalej już innych pomiarów nie wykonywałem. Dopiero po zdjęciu baku okazała się taka masakra, kostki prądowe takie na 230V znalezione, popalone itp. Rzeźba totalna janciovodnik - 2018-06-23, 12:59 Mondo ktoś pisał o kostkach których nic sie nie ima :)robert1973 - 2018-06-23, 15:06
Mondi napisał/a:
robert1973, wyjąłem przewody z regulatora i miernikiem sprawdzałem zwarcie między poszczególnymi kablami i wyszło zwarcie pomiędzy dwoma, tyle 😉. Dalej już innych pomiarów nie wykonywałem
no.... tak to faktycznie miałeś upalony "alternator" .... a tyle pisali o "brązowej kostce".....
janciovodnik napisał/a:
Mondo ktoś pisał o kostkach których nic sie nie ima :)
w tamtym miejscu to tylko porcelanka by może dała radę :) ale już jej nie produkują więc zostaje tulejkowanie, lutowanie i inne pomysłyMondi - 2018-06-23, 15:09 Tak czy inaczej mam nowe kable altek > aku. Ładowanie min 14,2 V. Jestem happy robert1973 - 2018-06-23, 15:13 to jest najlepsze rozwiązanie jaki przekrój???Mondi - 2018-06-23, 16:33 robert1973, odpowiedni ted_77 - 2018-06-24, 08:58
Mondi napisał/a:
robert1973, odpowiedni
2,5 kwadratrobert1973 - 2018-06-24, 09:07
ted_77 napisał/a:
2,5 kwadrat
powinien być ok rozumiem że pociągnięty od altka do regleraMondi - 2018-06-24, 13:36 robert1973, tak jak napisałem wcześniej nowe kable od altka poprzez regler dalej do aku. Łącznie z nowym bypasem na + i -.kmicicjg - 2018-06-28, 19:48 Panowie szybkie pytanko. Mierzyłem prad zmienny na kostce od alternatora, wszystkie pary pokazuja ładnie 20V+. Kostki wygladaja całkiem nieźle. Mierzyłem zwarcie pomiedzy tymi kablami (zolty z zoltym itd.) wszedzie "piszczy", wydaje mi sie ze to normalne :) Na pewno mi nie "piszczy" gdy mierze mase z dowolnym zółtym.
Czy istnieje jakas inna metoda by sprawdzic lepiej te kable (od alternatora do regulatora)? Jakis opor czy cos? Poniewaz sa dość ciepłe jak moto troche pochodzi.
Mam sie czego obawiac?robert1973 - 2018-06-28, 22:56 czy napięcie się zmienia w funkcji obrotów? na ludzki czy jak dodajesz gazu napięcie się zwiększa??
PS pomiar rezystancji uzwojenia wykonuje się omomierzem a nie brzęczkiem do pomiarów diody :P
PS2 jest prąd jest ciepło :) takie prawo( joula-lenca) fizyki :Dkmicicjg - 2018-06-29, 07:27
robert1973 napisał/a:
czy napięcie się zmienia w funkcji obrotów? na ludzki czy jak dodajesz gazu napięcie się zwiększa??
oczywiscie przy 4k jakos 60V
robert1973 napisał/a:
PS pomiar rezystancji uzwojenia wykonuje się omomierzem a nie brzęczkiem do pomiarów diody :P
to wiem :) ale wiesz ile powinna książkowa rezystancja wynosic?
robert1973 napisał/a:
PS2 jest prąd jest ciepło :) takie prawo( joula-lenca) fizyki :D
jeszcze raz sie zapytam, czy te 3 zółte kable co ida od alternatora, jak je sprawdzam pomiedzy soba zółty1 z zółty 2 itd. "brzeczykiem" powinny "brzeczec"? :):):)GrzeTom - 2018-06-29, 09:37
kmicicjg napisał/a:
jeszcze raz sie zapytam, czy te 3 zółte kable co ida od alternatora, jak je sprawdzam pomiedzy soba zółty1 z zółty 2 itd. "brzeczykiem" powinny "brzeczec"? :):):)
jeszcze raz sie zapytam, czy te 3 zółte kable co ida od alternatora, jak je sprawdzam pomiedzy soba zółty1 z zółty 2 itd. "brzeczykiem" powinny "brzeczec"? :):):)
Ok dzieki, to wrzuce dla potomności jak to sprawdzic według instrukcji:
Test ładowania akumulatora:
Pomiarów dokonujemy z ustawieniem na DC
- sprawdzamy miernikiem na wyłączonym silniku akumulator - około 12,5 V
- odpalamy silnik i rozkrecamy go na 4000 rpm (pamietajcie byle nie zimny :))
- zapalamy światła, długie i co tam sie da
- mierzymy ponownie napiecie na akumulatorze
Jezeli miernik pokaze napiecie poniżej 13V lub powyżej 15V sprawdzamy poniższe
Test alternatora:
Pomiarów dokonujemy z ustawieniem na AC
Odpinamy kostke (3 x zółte) od regulatora i mierzymy wszystkie pary w wiazce od alternatora
Przy 4000 tysiacach obrotów powinno wygladac to mniej wiecej tak:
Ż1 z Ż2 - >60V
Ż1 z Ż3 - >60V
Ż2 z Ż3 - >60V
Jezeli wartości sa nizsze od 60V to czeka nas wymiana alternatora. Możemy także zmierzyć (piszczyk) mase z akumulatora z kazdym zółtym. Jak nam piszczy to alternator do wymiany, moga byc jeszcze kable jak ktoś bedzie miał szczeście...
G - to kosta z 3 zółtymi kablami do których podpinamy wiązke od alternatora
V - zazwyczaj zielone, wychodza z rygla w strone aku
R/Bi - zazwyczaj czerwono-białe, wychodza z rygla w strone aku
Jezeli tu nam sie nie zgadza to dobrze byłoby to zweryfikowac z jakims innym ryglem, ale najprawdopodobniej regulator bedzie do wymiany.
Jak to nie pomoze to mozna sprawdzić akumulator moze to on prowadzi do problemówsosnos - 2018-07-01, 11:09 hejka, wczoraj wracajac z Kalisza zauważyłem że voltomierz zaleje, na światłach mam 12-12,5V a na wyłączonych o 13,5-16V = pomiar podczas jazdy.
Dodam ze sprawy z regulatorem zakończyłem kilka lat temu i było ładowanie 14,2 V na włączonych światłach. Nie znam sie ale wydaje mi się że padł regulator raczej zaczął padać. W tym tyg się tym zajmę. Planuje też wymienić przewód alternator = regulator, wychodząc ze środka alternatora.
do tej pory miałem ucięte powyżej pokrywy silnika i dolutowane.