To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Elektryka - Szarpie po odjęciu gazu - cd.

michajlo89 - 2014-03-18, 20:18
Temat postu: Szarpie po odjęciu gazu - cd.
Przede wszystkim sprzęcik po odpuszczeniu gazu zbyt mocno szarpie, naprawdę trzeba delikatnie odejmować, żeby było znośnie.

Był (wprawdzie w ciągu raptem kilku kilometrów) przypadek, że nie zareagował od razu na odkręcenie manetki gazu, ponadto przez pewien dystans mrugała lampka EFI.

Od razu mówię, że ten wypadzik można potraktować jako pierwszą porządniejszą jazdę testową.

Podłączyłem kabelki diagnostyczne i na blacie pokazuje tylko EFI 1. Żadnych innych kodów błędów.

Chyba, że coś źle zrobiłem. (połączyłem dwa kabelki obok akumulatora, przekręciłem zapłon, odpaliłem, poczekałem ok 2 minut)

Co proponujecie?

jagiel - 2014-03-18, 21:56

cewka do wywalenia lub mapowanie lub nie wiem co :-)

[ Dodano: 2014-03-18, 21:57 ]
BTW moja propozycja to dokładne zapoznanie sie z treściami i ludowymi mądrościami zawartymi na forum ;-)

taka sugestia bo źle diagnozujesz motocykl a to podstawa :-P

michajlo89 - 2014-03-18, 22:29

Usiłowałem coś konkretnego na ten temat znaleźć w czeluściach forum, ale widzę, że słabo skoro Jagiel tak piszesz. Postaram się jeszcze trochę samemu pogrzebać w wolnej chwili.

A mógłbym wiedzieć co kryje się pod stwierdzeniem "źle diagnozujesz"?

Karpik - 2014-03-19, 11:23

Moim zdaniem cewka :mrgreen:
Ostatnio z Rybą tez z tym walczyliśmy bo mu Apka strzalała, szarpała i skokowo wchodziła na obroty.
Troche roboty z tym jest, ale najlepiej kupić cewkę (jeśli nawet to nie cewka to i tak na zapas się przyda) zrobic sobie jeden pewny zestaw cewka + kabel i po kolei każdą wyciągać, podpinać przygotowany zestaw i po podmianie kawałek sie przejechać (czasami cewki zaczynają szaleć dopiero po rozgrzaniu).
Powodzenia!

michajlo89 - 2014-03-19, 12:26

Ok, tak jak piszesz lepiej mieć w zapasie ceweczkę. Będzie to zaraz po wymianie świec kolejny etap odświeżania Apki.

[ Dodano: 2014-04-04, 18:23 ]
Jestem teraz trochę mądrzejszy, lecz mocno zaniepokojony. Kolejne info o stanie sprzęta:

1. podpiąłem się tuneeceu i otrzymałem błędy pt:

P0230 - Fuel pump relay default
P1231 - Fuel pump relay open circuit or short to ground
P1232 - Fuel pump relay short circuit to battery







2. Sprawdziłem przekaźnik miernikiem - trzyma parametry
3. Na fotkach jest aktualny stan okablowania przekaźników i reszty
4. Ze 2-3 razy mi odpalił i chodził sobie jakiś czas, kolejnym razem sam sobie zgasł po chwili.
5. Jak nie migała kontrolka EFI i słychac bylo pompe po przekreceniu zaplonu moglem podlaczyc sie tuneecu; jak tylko się EFI załączyła - tuneecu nie chciał się połączyć. Tak samo jak na podlaczonym tuneecu odpaliłem moto - również brak transmisji.
6. Były momenty, że jak poruszałem przekaznikiem to EFI na moment się wyłączało.
7. Skasowałem błędy i po kilku odpaleniach się nie pojawiły, no ale sprzęt zgasł ogólnie.
8. Teraz już nie mogę go odpalić, cały czas EFI miga sobie miarowo. Dodam, że przekaźniki od pompy paliwa oraz wtrysków dość szybko się grzeją. Mogę te przekaźniki dla próby zamienić? Czy mają inne parametry?

Co proponujecie? :D

fotki dodałem dlatego, że mam dziwne wrażenie, że nastapila tam jakaś rzeźba...

[ Dodano: 2014-04-05, 21:15 ]
A propos rzeźby.

Z czeluści forum wyczytałem, że słynny czarny kabelek z goldwingowego regulatora ma iść do brązowo-czerwonego przewodu przekaźnika pompy paliwa. Jednakowoż w moim przypadku ten słynny czarny kabelek idzie do brązowo-czerwonego przewodu, ale w przekaźniku odcięcia. Gdzie tu tkwi nieścisłość?

Nadmienię, że coś tam nie styka i raz odpala, raz nie, raz gaśnie, stąd to miganie EFI, które nakreśliłem wcześniej.

Spójrzcie z łaski swojej na te połączenia ze zdjęć, bo tak jak mówiłem coś mi się tam nie podoba. Przekaźniki dość intensywnie się grzeją, a chyba nie powinny.

Powołując się na ten obrazek:

Brązowo-czerwony kabelek dotyczy nie przekaźnika pompy paliwa, a przekaźnika odcięcia.

[ Dodano: 2014-04-05, 22:00 ]
Oł nooooł!! Po kolorach kabelków wychodzi na to, że to co na powyższym obrazku jest przekaźnikiem odcięcia okazuje się przekaźnikiem wtrysków!! :D:D Ej kurde jak to w końcu ma być? :D Wg mnie od lewej:
- moduł diodowy - odcięcie zapłonu - pompa paliwa - wtryski. Czyli magiczny czarny kabelek mam podpięty do przekaźnika wtrysku. Co o tym sądzicie?

jagiel - 2014-04-06, 02:04

do czerwono brązowego od przekaźnika wtrysków, tego kwadratowego, popierdo... mi się dlatego wcześniej pisałem o przekaźniku pompy paliwa ;-)

[ Dodano: 2014-04-06, 02:04 ]
czyli pierwszy po prawej na fotce, a opis jest błędny

michajlo89 - 2014-04-18, 11:25

EFI już nie wyskakuje - uwalony był przekaźnik wtrysków.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group