To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Elektryka - zegary...

Basin raider - 2015-04-11, 20:06
Temat postu: zegary...
Dobra czas najwyższy się tym zająć, bo dzisiaj moje wk.....nie osiągnęło zenitu...

Mam od jakiegoś czasu problem z zegarami...
Ale zacznijmy od początku: Odkąd mam moto obrotomierz lubił mijać się o 1tys obr. Tzn czasami trzymał na wolnych 1000, a czasami było 0. Poza tym działał i nic innego się nie działo.

W zeszłym roku do tego doszło mruganie EFI i totalna demolka na blacie...
Dokładnie to wyglądało tak: Podczas jazdy włączał się EFI i mrugał cały czas, prędkościomierz przestawał działać a obrotomierz szalał, tzn na pełny zakres okdkręcenia manetki, obrotomierz dźwigał się może z tysiąc obrotów, drgając przy tym. Reszta zegarów działała przy tym normalnie tj. przebieg dzienny i całościowy, temperatury, paliwo i podświetlenie. Po jakimś czasie(nigdy nie byl to taki sam okres, raz 100m a raz pare km) Efi gasło. Musiałem się wtedy zatrzymać aby skalibrować prędkościomierz(inaczej nie pokazywał odpowiedniej prędkości) i działał normalnie przez jakiś czas(okres ciężki do logicznego ustalenia)

Dzisiaj przez 150km prędkościomierz bujnął się z 3 razy a tak to dostawałem kontrolką EFI po twarzy. Co do błędów z self diagnostic jakiś czas temu wyszedł mi błąd cewki(wszystkie cewki mam sprawne).

Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim? Od poniedziałku przeprowadzam IIgą część serwisu, a nie chce tracić czasu na szukanie problemów w elektryce...

Jakby ktoś coś i w ogóle to będę wdzięczny bo zaoszczędzi mi to mnóstwo czasu :)

Amen!

Wojtaq - 2015-04-11, 22:13

Pomierzyłbym napięcia dochodzące i wychodzące regulatora wg procedur opisanych w manualu. W następnej kolejności oszacował czy akumulator nie jest przypadkiem uszkodzony. Trudno mi obrazowo uzasadnić takie podejrzenia, ale kiedyś miałem problem z akumulatorem dożywającym swojego kresu i to co wyrabiało się wówczas na zegarach było przerażające. Po analizie rozkładu prądów doszedłem do wniosku, że ich bilans mógł niekorzystnie oddziaływać na pracę jednostki sterującej, co przekładało się na różne dziwne zjawiska.

Nie zapominajmy, że do poprawnej pracy naszych motocykli niezbędne jest stabilne napięcie 12V w instalacji. Jeśli brakuje jednoznacznego punktu zaczepienia dla usterki lub jednocześnie występuje kilka objawów można to przypisać wahaniom napięcia.

robert1973 - 2015-04-11, 23:02

W tym tyg Cie nawiedzę coś uradzimy.... pozornie cewka może być OK.. ale siać gów....o może równo
Basin raider - 2015-04-14, 21:18

zapraszam :)

Generalnie dzisiaj znalazłem chwilę na porobienie przy moto. Wnioski:

Zegary po przejechaniu na pełnym ogniu przez jakieś 100m wracały na chwilę do normy więc zasugerowałem się problemem z aku.

Aku w pełni naładowane, napięcie 12,99 i kaplica. Cały czas to samo. Więc zabrałem się za diagnozę. Wprowadziłem moto w tryb diagnostyczny i o dziwo, w trybie diagnostycznym zegary(obrotomierz jak i prędkościomierz-sprawdzane na stopce) działały prawidłowo, a komp wywalał błąd nr. 34-cewka.

Na 90% to ona miesza. Zamówię cewkę(po wcześniejszym sprawdzeniu okablowania) jak nie wypali to będę miał przynajmniej jedną na zapasie ;)

robert1973 - 2015-04-15, 03:46

podjadę do Ciebie dzisiaj to podmienimy cewkę i zobaczysz
Basin raider - 2015-04-15, 10:04

Ok :)

[ Dodano: 2015-04-15, 16:02 ]
robert1973, Dzięki wielkie za dzisiejszą wizytę, i możliwość wypożyczenia cewki!

Oficjalnie problem rozwiązany. Za całość zamieszania odpowiedzialna była upalona cewka nr 34.

RESPIRATOR - 2015-04-15, 19:28

Czyli która to będzie pod kodem 34 przednia prawa/lewa czy tylna prawa/lewa ?
Basin raider - 2015-04-15, 21:55


RESPIRATOR - 2015-04-16, 08:28

No i fajnie :))
sosnos - 2015-04-16, 09:44

Hejka, i taka cewka ile potrafi zdrowia napsuć :-(


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group