To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Modyfikacje - Tlumiki przelotowe - tutorial

fakir - 2015-06-16, 21:27

moj akcesoryjny do lc4 na 100% przelot - światłość widać , dźwięk piękny głęboki bass
don Vito - 2015-06-16, 22:19

Stiopa w Yamaszce XTX miałem MIVV`y i był to pełny przelot jak rura ze sracza. Bez dB killi darł mordę na ponad 120 dB i walił marchewy na 20 cm.
Każdy producent akcesoryjnych wydechów robi indywidualny produkt, tak bym to nazwał.
Jeden komin jest jak rura setka, a inny ma jakieś delikatne komory, a ty wybierasz taki jaki daje dźwięk pasujący tobie i na jaki budżet Ci pozwala.

Wódz - 2015-06-17, 01:09

Z swoich doświadczeń powiem tak . Robię kominy z nierdzewki 3mm . Wszystko . Czyli i poszycie i wszystkie bebechy w środku . Efekt jest taki że mało która Yoszka może podskoczyć . Duże firmy też szukają kasy ( oszczędzają ) . Efekt basu i brak odbicia najbardziej dostaje się grubością ścianki . To jak z piecem . Pojemności niczym nie da się zastąpić .
sosnos - 2015-06-17, 08:24

hej, co do GPR Furore Nero to maja DB kiler wewnętrzny (demontowalny) od strony kolektorów i jeden od strony wylotu też demontowalny, dodatkowo masz jeszcze jeden DB kiler który możesz założyc na trase lub przegląd. Montowane są na seger.

Wodzu z tymi wydechami z kwasiaka to tak uważaj, one bedą cięzkie i maja dwukrotnie niższą przepuszczalność temperatury niż zwykła stal, czyli bedą się grzały i przebarwienia powstawały - przerabiałem temat :-(

don Vito - 2015-06-17, 11:22

Wódz napisał/a:
Pojemności niczym nie da się zastąpić .

Pamiętaj tylko że ta sama pojemność w różnym układzie cylindrów gra diametralnie inaczej.
Dla przykładu ta sama klasa moto, CBR 1000 gra jak typowa szlifiera, a VFR 1000 zaciąga ładnym basem jak na sportowe moto oczywiście obydwa testy słuchowe na tym samym producencie wydechu pt. Yoshimura.
Ja jestem tego zdania że dla soczystego dźwięku wystarczy 500 cm3 i jeden garnek z dobrym markowym kominem.

sosnos - 2015-06-17, 12:38

zgadzam się z przedmówcą
kamila12345 - 2015-06-23, 14:08

zgadzam się z komentarzem wyżej :P
sosnos - 2015-06-23, 15:18

Hej, każdy robi to co lubi, najważniejsze że jest inwencja twórcza i podoba się temu co je ma. jeśli wydech self-made są ok, to super. Chłopaki nie ma co się denerwować i spinać. grunt że każdy umie sobie radzić w sytuacji.
don Vito - 2015-06-26, 17:08

I don Vito czyli jest zadowolony, bo :
- pasują idealnie, montaż P&P;
- spawy na wysokim poziomie;
- grają naprawdę fajnie, wreszcie słychać że V2 1000 cm3
- u mnie na mapach catfish 2011 jeszcze bardziej poprawiła się charakterystyka dołu obrotów, lepiej ciągnie z podduszonej 2.
- po zmierzeniu sonometrem głośności na stacji diagnostycznej jest jeden wniosek pełen legal wszystko w normie ( wolne 62,6 dB, zakres pomiarowy 3/4 obr. 79,2 dB ).




Filmik nie oddaje dźwięku poprawnie bo robiony telefonem, postaram się niebawem wrzucić filmik zrobiony kamerą HD.

mazi - 2015-06-26, 19:09

Być może to tylko kwestia jakości nagrania ale jak dla mnie słabo to brzmi.
Sorry za szczerość :-)

don Vito - 2015-06-26, 22:42

Tak jak napisałem wcześniej mazi, jakość nagrywanego dźwięku jest taka sobie za to obraz żyleta ;) o taki urok srajt fonów. Jutro postaram się zrobić filmik kamerą cyfrową w formacie UHD i myślę że będzie to dźwięk zbliżony do tego co jest na żywo, a już na pewno lepszy niż z nagrania powyżej.
Zresztą pod obciążeniem to też zupełnie inaczej brzmi.

janciovodnik - 2015-06-27, 11:05

Jak dla mnie na pewno był piękny dźwięk gwoździ w silniku :)
tosiek - 2015-06-27, 19:33

ech te gwoździe... żeby na to były przeloty to był to silnik cud :D
don Vito - 2015-07-02, 12:20

janciovodnik, tosiek, czepiacie się :D słyszałem już silniki z gorszą kulturą pracy. Przynajmniej jest trwały i idiotoodporny.
clooks, jednak muszę powiedzieć że mi jednak spalanie wzrosło. po krótkiej analizie znam powód. Mianowicie dźwięk wydobywający się z odwłoka Kapiszona powoduje nachalny częstoskurcz prawego nadgarstka :D
Natomiast biorąc pod uwagę normalną jazdę bez ceremonialnych zrywów to spalanie nawet lekko spadło, ponieważ jadąc patrolowo po mieście można spokojnie zapiać wyższy bieg i nie ma tendencji do duszności V2 i rytmicznego podrygiwania.
Żadna to z mojej strony krypto reklama, po prostu obiektywne spostrzeżenia, bo do tego służy forum między innymi ;).

Wódz - 2015-07-03, 13:54

[quote="”Pozdrawiam grupe malkontentow spod hasla "CH......, KIEDYS ZROBIE LEPSZE TO WAM POKAZE. ALE NARAZIE NIE MAM CZASU, BO PI..... NA FORUM GLUPOTY"..[/quote]

moje kominy jeżdżą w tylu motocyklach że na tylu nie siedziałeś nawet . Nie mam presji na oznajmianie światu że potrafię to i owo , ale jak będę miał chwilę czasu to machne film i ci wkleję . Zobaczysz efekt końcowy i jak powinno to wyglądać technicznie i warsztatowo . Może to cię nauczy trochę pokory w temacie , chociaż szczerzę wątpię bo jesteś niereformowalny .


napisał/a:

Niestety okazalo sie, ze tlumiki sa super jakosci. .


Wyrzeźbiłeś jakieś coś , w dodatku metodą wiejskiego tunera i robisz zaraz tutoriale . Nie będę tego komentować nawet , te filmy mówią wszystko o twojej wiedzy i podejściu do tematu .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group