To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Mechanika - regulacja zaworów - tutorial

matjas - 2009-12-16, 00:12
Temat postu: regulacja zaworów - tutorial
witam
odgrzewam temat jak się da.
ktoś ma jakieś doświadczenia z własnoręcznym grzebactwem?
jestem jednostką skrajnie nieufną jeśli chodzi o oddawanie własnego sprzęta w ręce Panów. ekhm... serwisantów.
nie chodzi mi o niedziałające linki za ocean ;)

jarekhornet - 2009-12-16, 03:48
Temat postu: zawory
Tutaj masz linka od naszych sasiadow, niestety po niemiecku, ale od czego jest translator w Google moze pomoze:) w razie czego moge co nieco pomoc, ale w najblizszych dniach bede niewiele czasu przy kompie:)
http://www.apriliaforum.d...er-Caponord.pdf
Pozwalam sobie przekleic link z niemieckiego forum
Pozdrawiam Jarek

Capo - 2009-12-16, 08:56

Poniżej masz link z informacją odnośnie regulacji zaworów w motocyklu SL1000 Falco w języku angielskim.
Dla Kapcia
intake valve clearance 0.12 - 0.17 mm
exhaust valve clearance 0.23 - 0.28 mm

http://home.comcast.net/~sl_mille/valves.html

http://www.millefredl.de/pdfdateien/ventile.pdf

Marcin - 2009-12-16, 12:55

Regulacja zaworów nie jest chyba jakoś strasznie skomplikowana, ale trzeba mieć zestaw podkładek regulacyjnych na różne grubości. Bo do bani taka robota, że otwierasz, mierzysz luzy, zamawiasz podkładki (nie bardzo wiem gdzie) i dopiero potem wymieniasz...

Nie wiem czy w Kapciu podkładki regulacyjne nie mieszczą się pod szklankami popychaczy czasem... W tym przypadku pracy byłoby nieco więcej, bo trzeba zdemontować wałki rozrządu (4 sztuki...) plus klucz dynamometryczny (bo nie przykręcałbym tego 'na pałę') i odpowiednia staranność... Generalnie nie wiem czy jest sens samemu się za to brać. Z serwisantami różnie bywa, to fakt, ale może się jakiś rozsądny znajdzie...

matjas - 2009-12-16, 18:42

spoko. jest zima jest czas - i tak nie jeżdzę.
MOŻE być tak ze wszystkie luzy są w normie i nie ma problemu i nie musisz bulić siana do serwisu - 99% ze i tak powiedzą, że regulowali :evil: nie sądzę jednak, żebym miał tyle farta bo coś tam jednak w tej głowicy przedniej zwłaszcza hałłasuje /przebieg podobno 34tkm - byłe moto niejakiego Gumisia/.
zasadniczo to robota upierdliwa jak w każdej Vce ale spokojnie podchodząc do tematu można się wiele nauczyć i zaoszczędzić sporo grosza.
fajny tutorial w tym linku. mam nadzieję, że nie okaże się, że trzeba czekać np. na podkładki dwa miesiące. gdyby tak było znając Aprilię to byłaby już zupełna wtopa. ceny części w Piaggio są po prostu chore.
się zobaczy. jak będę w trakcie to na pewno napiszę jak idzie.
przy okazji raczej na pewno wypieprzę wszystkie szybkozłączki i zastąpię je po prostu przewodami + opaski stalowe.

zdrowaś
matjas

Karpik - 2012-11-27, 16:06

Czy ktoś się orientuj jakiej średnicy są płytki lub gdzie można je kupić??
vtec - 2012-11-27, 18:54

Karpik,

Poznań
60-185 Poznań
ul.Skórzewska 61
tel. (061) 868-25-05
kom. 503-177-045
e-mail: poznan@cermotor.com.pl


Zobacz tutaj...jak będziesz to robił mógłbyś się odezwać , chętnie bym podjechał zobaczyc jak to się robi...przywiozę piwo!!

aprilia - 2012-11-27, 19:19

Z tego co pamiętam płytki mają dziwną średnicę 10mm dość nietypowe, zaraz powiecie 10mm to najtypowsze akurat w płytkach nie ;-)
Maciek - 2012-11-27, 21:43

A wg serwisówki co ile km należy sprawdzać luz zaworowy?
aprilia - 2012-11-28, 08:48

Chyba co 12 lub co 15 tyś. km ale to jest śmieszne żeby co chwilę zaglądać, zalezy kto ile robi na sezon :lol:
jagiel - 2012-11-28, 10:46

Płytki kupujesz te same co w KTM 950/990 Adventure, więc salon KTM. Jest to rozmiar charakterystyczny da silników rodziny Rotax czyli 10mm. Regulację zgodnie z ser. robi się co 15tys km. ja z reguły sprawdzam luzy co 24tys.
Maciek - 2012-11-28, 20:47

Dzięki jagiel - to ja sprawdzę sobię przy najbliższej wymianie oleju ;-)
vtec - 2012-12-25, 15:43

Karpik, i jak? zabrałeś się za to? Ja dostałem pod choinkę olej , przy okazji myślałem aby zobaczyć jak to tam wygląda z zaworkami.... :roll:
aprilia - 2012-12-25, 17:09

Ja patrzyłem, najgorszy przedni cylinder, ale wszystko w normie nic nie musiałem regulować :lol:
Maciek - 2012-12-26, 10:21

Kamil -przy jakim przebiegu robiłeś regulację? Ciekawe czy ktoś wcześniej (poprzedni właściciele) u Ciebie to sprawdzał?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group