To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Mechanika - regulacja zaworów - tutorial

aprilia - 2012-12-26, 10:58

Mam niecałe 40000 km, niby poprzedni właściciel dawał do sprawdzenia, al po śrubach widać że nie były odkręcane bo są znaczone fabrycznie kolorem i już tak samo nie zakręcisz.

Ja przy przebiegu 20-30 tyś bym nie sprawdzał, chyba że ktoś ma w sezonie zrobić 20000km to co sezon sprawdzam.

Karpik - 2012-12-26, 19:21

vtec napisał/a:
Karpik, i jak? zabrałeś się za to? Ja dostałem pod choinkę olej , przy okazji myślałem aby zobaczyć jak to tam wygląda z zaworkami.... :roll:

Koniec końców regulacje zaworów pozostawiam Przemasowi z MSM.
U mnie na zegarze 55tkm i regulacja.

aprilia - 2012-12-26, 19:27

jakie masz luzy na poszczególnych zaworach?
vtec - 2012-12-26, 19:48

Ten Przemas u Ciebie to robił/będzie robił(?) czy musisz mu zostawić sprzęta?

[ Dodano: 2012-12-26, 19:53 ]
Słuchajcie a capo , ilu jest zaworowe? są dwa czy cztery na cylinder?

aprilia - 2012-12-26, 20:05

No vtec tytyty wariacie nie wiesz ile capo ma zaworów :mrgreen:

Ma 4 ssące i 4 wydechowe :lol:

jagiel - 2012-12-26, 20:37

Ja do swojej Włoszki też muszę zajrzeć tej zimy, mam nadzieję że zdążę, bo plan jest wielki :-)
Szkoda ,że nie mamy hydraulicznych kasatorów, nie było by tematu :-)

aprilia - 2012-12-26, 20:52

Wielka szkoda,ale raz na 50000km można wyregulować, a co sezon zobaczyć, ja tak zawsze robię.

[ Dodano: 2012-12-26, 20:54 ]
Mówisz plan jest wielki w podróży czy w innej kwestii ;-)
Jak nie chcesz to nie odpowiadaj to nie jest przymusowe pytanie :mrgreen:

jagiel - 2012-12-26, 23:08

Moim planem jest większy przegląd kapcia, chciałem wreszcie wymienić konektory regulatora wraz z kablami, zrobić zawory, oleje, czyszczenie zacisków itd.. jak na razie to ciągle jest co robić z motocyklami klientów więc w sumie to dobrze ale myślałem ,że chociaż z parę dni przypadnie mi na mój motocykl ;-)
aprilia - 2012-12-27, 08:27

A ja mam chwilowy zastój motocyklowy więc wykorzystałem to i przygotowałem kapcia do sezonu :lol:
vtec - 2012-12-27, 18:06

no to następne pytanie laika , podkładki / płytki podkładamy tam takie jak trzeba i koniec zabawy( dokładamy kolejną płytkę). Czy mierzymy i podkładamy taką podkładkę żeby była 1 sztuka tam? :roll: Mam nadzieję że rozumiecie o co chodzi... ;)
jagiel - 2012-12-27, 18:36

Mierzysz aktualny luz zaworu, sprawdzasz czy jest w określonej tolerancji, jeśli nie jest to demontujesz wałek, wyciągasz szklankę zaworową, wyciągasz płytkę, mierzysz jej rozmiar, obliczasz jaką trzeba założyć ( chudszą, grubszą ), zakładasz płytkę o odpowiedniej grubości i składasz wszystko.

Generalnie jeśli jest to dla ciebie czarna magia to lepiej abyś zawory regulował pod okiem kogoś znającego się w temacie. :-)

vtec - 2012-12-27, 18:49

eeee czarna magia to może nie - choć nigdy tego nie robiłem :) Czyli dajemy tak aby finalnie była tam pod szklanką jedna płytka...


Rozrządy , skrzynie itp w aucie zrobić potrafię - więc myślę że z tym też sobie poradzę :)

aprilia - 2012-12-27, 19:04

Tak musi być jedna podkładka nie możesz dać drugiej.
jagiel - 2012-12-28, 00:33

kiedyś jak wymieniałem olej w motocyklu klienta w spuszczonym oleju znalazłem płytkę zaworową :-D nie ma to jak trzęsące się ręce ;-)
aprilia - 2012-12-28, 08:21

Może mu spadła ja regulował i nie chciało mu się spuszczać oleju chociaż to dziwne że po spuszczeniu wyleciała :-?

Ja znalazłem zamek zaworowy :lol:

Wprawdzie w niczym to ni przeszkadza spanie na dół miski i tam będzie sobie leżał.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group