To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Mechanika - regulacja zaworów - tutorial

aprilia - 2014-02-17, 21:52

Tak wszystko dobrze napisałeś luzy też takie jak piszesz.
Ustawienie tłoka nie ma znaczenia ważne jest żeby krzywki na wałkach były pionowo do góry na przeciwko szklanek (zaworów) i tyle. Ustawiasz sobie na ssących krzywki na wałkach do góry i sprawdzasz później na wydechowe i sprawdzasz i tyle.

jagiel - 2014-02-17, 22:52

Kamil miło cie widzieć :-)
Karpik - 2014-02-17, 23:02

Tak, miło Cię słyszeć! Też tak myślałem, ale gdzieś wyczytałem, że największy luz nie jest w przypadku wałka obróconego dokładnie pionowo (na przeciwko krzywki), ale gdzieś w położeniu pośrednim. Ponieważ, były to informacje "skądś" domniemam, że masz rację i tak też zrobię :mrgreen:
Dzięki Ci dobry człowieku!

jagiel - 2014-02-17, 23:12

Karpik, szukam mechanika , przeprowadzaj się do Wawy nie gadaj :-)
Karpik - 2014-02-17, 23:38

Chętnie bym się przeprowadził do Wawy, żeby mieć bliżej do Ciebie do serwisu :mrgreen:
Odpuściłbym sobie te zawory, ale ogarnął mnie lekki wk... jak zobaczyłem co zrobili ostatnio.
Śruby posmykane, a dekle prawdopodobnie nawet nie zdjęte, ale regulacja zaworów zrobiona... tak to jest jak oddasz moto w nieznane ręce...
Więc wolę już sam się produkować.

aprilia - 2014-02-18, 08:00

AA witam wszystkich ponownie :lol:

Tak luz jest większy nie w położeniu krzywki do góry, ale ustawia się do góry bo pomyśl co by się działo jak byś ustawił luz do bocznego ustawienia krzywki tylko w tym miejscu zawory byłyby zamknięte, a tak nie może być bo capo by włączyło wsteczny bieg :lol:

Karpik - 2014-02-18, 20:05

Dzięki Kamil za proste wyjaśnienie :mrgreen:
Luzy sprawdziłem, szczęśliwie jest ok :mrgreen:
Jutro odbieram nowe uszczelki pod pokrywy.
Radzicie położyć je na tawot czy na silikon?
Mam jeszcze pytanie co to za gumowy "pidol" w cylindrze? występuje tylko w przednim. Pytam bo to przy tym gównie najbardziej leciało spod pokrywy...



aprilia - 2014-02-19, 08:25

Ten pindzel wyjmij odtłuść wszystko dobrze i połóż na silikonie oczywiście nie czerwonym tylko czarnym najlepiej z wurth tam gdzie ta gumka położ więcej, a gdzie uszczelki tylko liźnij i będziesz miał spokój z cieknięciem ja zawsze daję silikon bo po co się denerwować później. Ale musi być wszystko idealnie odtłuszczone :lol:
jagiel - 2014-02-19, 10:01

i się wtrącę :-)

jak zakładasz nowe uszczelki nie kładź sylikonu, tak robi się w 30 letnich motocyklach a nie w kapciach, nowa uszczelka spokojnie wytrzyma 30tys ( wiadomo że nie jest wieczna ), sylikonu delikatnie kładzie się jedynie w okolicach tej gumowej zaślepki jak i na niej i temat zakończony ;-)

Karpik - 2014-02-19, 10:23

Dzięki Panowie za uwagi.
Jak zawsze w tego typu sprawach zdania są podzielone.
A ktoś wie w jakim celu jest tam ta gumka? Jestem dośc dociekiwy-taka moja wada :mrgreen:

jaras - 2014-02-19, 14:11

sorry za off top- Kamil- zdaje sie, ze masz imprezę w Lubaczowie?
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=20096
wiesz cos o tym?
pzdr

GrzeTom - 2014-02-19, 15:31

jaras napisał/a:
sorry za off top- Kamil- zdaje sie, ze masz imprezę w Lubaczowie?
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=20096
wiesz cos o tym?
pzdr


Biorac pod uwage to . http://www.radiator-motot...gobi-2013-film/ to chyba wie...:)

jagiel - 2014-02-19, 18:59

ta zaślepka przeszła z wersji silnika V990R, w RSV i Tuono masz tam kabelek od czujnika położenia wałka w głowicy ;-)
aprilia - 2014-02-20, 19:18

Tak impreza jest na której i tak mnie chyba nie będzie.
Szybcy jesteście ;-)
To już widzicie filmik jaki jest :lol:

[ Dodano: 2014-02-20, 19:31 ]
A Jagiel można i tak tylko jak zacznie sączyć to po co robić znowu to samo. Wszystkie nowoczesne silniki motocyklowe i samochodowe są uszczelniane kitem :-)

Yukon - 2015-11-17, 20:11
Temat postu: Regulacja luzów zaworowych
Słuchajcie , rozebrałem moto do sprawdzenia zaworów , krzywki ustawiłem pionowo w niebo względem cylindra i wyszło mi :
Pierwszy cylinder zawory wydechowe 0,25 / 0,24
zawory ssace 0,13 / 0,12

Drugi cylinder zawory ssące 0,12 / 0,12
zawory wydechowe 0,22 /0,23

z tego co jest tu na forum to mam już trochę ciasno i chciałbym to poprawić .

Teraz pytanie jakiej grubości są oryginalnie tam płytki włożone i jakie teraz najlepiej kupić .Mam też pytanie czy przy odkręcaniu wałków mogę nie ściągać kół zębatych z wałków i spiąć je taśma ? czy dostane sie tak do wszystkich szklanek ?
Ja jest w capo system znaków w celu ustalenia położenia rozrządu gdzie co widać ?

Z góry dziękuje za podpowiedzi

[ Dodano: 2015-11-17, 20:13 ]
aaa i jak tu działa napinacz łańcucha rozrządu i gdzie jest? i co należny zrobić aby go zwolnić



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group