To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Mechanika - regulacja zaworów - tutorial

sosnos - 2015-11-18, 11:42

hej, podaj mail to wyslę ci co i jak. Instrukcja jest niestety po niemiecku, ale są obrazki.
Yukon - 2015-11-18, 12:05

sosnos napisał/a:
hej, podaj mail to wyslę ci co i jak. Instrukcja jest niestety po niemiecku, ale są obrazki.


Hej , mam tą po niemiecku ... ale po przetłumaczeniu i tak nie widzę jasnych odpowiedzi na moje wątpliwości .Tam na przykład podają luz zaworowy 0,15-0,20 i 0,25 do 0,30 a tu na forum podaje sie w innym zakresie itd.

sosnos - 2015-11-18, 12:54

Hej, w tej instrukcji podają idealnie wypośrodkowane luzy, a tu masz tolerancje: od minimum i maksiumum, przy których moto powinno chodzić normalnie.

zawory ssące 0.12 - 0.17 mm
zawory wydechowe 0.23 - 0.28 mm

Yukon - 2015-11-18, 13:27

w tym niemieckim poradniku jest tak podane :

Grundsatzmessung lt. ROTAX: bei kaltem Motor, etwa 20° C
Bei der Verwendung der Blattlehren gilt:
Einlassventil: 0,15 mm müssen, 0,20 mm dürfen nicht passen!!!
Auslassventil: 0,25 mm müssen, 0,30 mm dürfen nicht passen!!!
Ist das wie oben, dann Suuuuper, keine Anpassung nötig

sosnos - 2015-11-18, 15:54

Yukon napisał/a:
w tym niemieckim poradniku jest tak podane :

Grundsatzmessung lt. ROTAX: bei kaltem Motor, etwa 20° C
Bei der Verwendung der Blattlehren gilt:
Einlassventil: 0,15 mm müssen, 0,20 mm dürfen nicht passen!!! - zawory ssace
Auslassventil: 0,25 mm müssen, 0,30 mm dürfen nicht passen!!! - zawory wydechowe
Ist das wie oben, dann Suuuuper, keine Anpassung nötig


tu masz idealnie wypośrodkowane luzy.
A pytanie- regulowałeś już kiedyś zaworki? Czy masz jakieś doświadczenie w tym temacie?

janciovodnik - 2015-11-18, 16:34

sosnos napisał/a:
A pytanie- regulowałeś już kiedyś zaworki? Czy masz jakieś doświadczenie w tym temacie?

Sie nauczy najwyżej na swoim Kpaciu :)

Sailor - 2015-11-18, 17:42
Temat postu: Re: Regulacja luzów zaworowych
Yukon napisał/a:


Teraz pytanie jakiej grubości są oryginalnie tam płytki włożone



Fabrycznie płytki są takiej grubości, żeby luzy zaworowe były w normie ...i tyle. NIkt Ci nie powie, że z fabryki silnik wychodzi z płytkami o grubości x lub y.

Zeby się dowiedzieć, jakie płytki masz zastosować, narysuj sobie tabelkę z rozpisanymi zaworami i aktualnymi luzami . Zdemontuj wałki, wyjmij płytki (nie pomyl miejscami) i zmierz mikrometrem ich grubość. Dopiero wtedy dobieraj grubości płytek do luzu, który chciałbyś otrzymać. Innej drogi nie ma ;)

Yukon - 2015-11-18, 18:35

A pytanie- regulowałeś już kiedyś zaworki? Czy masz jakieś doświadczenie w tym temacie?[/quote]

Regulowałem np w Varadero XL 1000

[ Dodano: 2015-11-18, 18:40 ]
Sailor napisał/a:
Yukon napisał/a:


Teraz pytanie jakiej grubości są oryginalnie tam płytki włożone



Fabrycznie płytki są takiej grubości, żeby luzy zaworowe były w normie ...i tyle. NIkt Ci nie powie, że z fabryki silnik wychodzi z płytkami o grubości x lub y.

Zeby się dowiedzieć, jakie płytki masz zastosować, narysuj sobie tabelkę z rozpisanymi zaworami i aktualnymi luzami . Zdemontuj wałki, wyjmij płytki (nie pomyl miejscami) i zmierz mikrometrem ich grubość. Dopiero wtedy dobieraj grubości płytek do luzu, który chciałbyś otrzymać. Innej drogi nie ma ;)



Przewrotna odpowiedź ;-) Co do drugiej części to taki sposób określenia płytek jest mi znany ;-)

Sailor - 2015-11-18, 18:55

Skoro robiłeś to w wiadrze , to nie rozumiem pytań o regulację w kapciu. Zasada ta sama i Ameryki odkryć się tu nie da.
Yukon - 2015-11-18, 19:10

Sailor napisał/a:
Skoro robiłeś to w wiadrze , to nie rozumiem pytań o regulację w kapciu. Zasada ta sama i Ameryki odkryć się tu nie da.


Jestem zawiedziony ,że nie rozumiesz ...ale cóż muszę z tym żyć ;-)

[ Dodano: 2015-11-18, 19:14 ]
z kolei jak byś Ty robił w Wiadrze to moje pytania były by dla Ciebie oczywiste ;- )

robert1973 - 2015-11-18, 21:17

We wiaderku chyba hodowskim zwyczajem reguluje się śrubeczką :) więc caaałkiem inaczej :)
Yukon - 2015-11-18, 21:20

nie , nie też są płytki .
Sailor - 2015-11-18, 23:02

Naturalnie, że są płytki... Jakieś 2 czy 3 tyg temu robiłem duży przegląd SD02 i nie znalazłem śrubek regulacyjnych :)
Yukon - 2015-11-19, 00:07

znalazłem w manualu potwierdzenie tego co podajecie , zawory ssące 0,12-0,17mm, zawory wydechowe 0,23-0,28mm .
tomekz - 2016-01-28, 16:00

Sprawdziłem zawory i ssące maja 0.12 wydech 0.26.
Krzywki wyglądają ładnie. Zaniepokoiła mnie pokrywa zaworów bo troszkę jakaś taka poobijana..
Co może być przyczyną ?
Zdjęcia jak to wygląda poniżej:
https://drive.google.com/file/d/0B4NHvNkPbFZ2X3NaMmxmdU40QlU/view?pref=2&pli=1
https://drive.google.com/file/d/0B4NHvNkPbFZ2bmY4OWRSLW9JLVU/view?pref=2&pli=1

I jeszcze jedna dla mnie dziwna rzecz. Np na tylnym cylindrze jak krzywka wydechowa zbliża się do góry to łańcuch rozrządu robi się luźny w miejscu górnego ślizgu !! Coś jest nie tak ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group