To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Mechanika - Przednie zawieszenie

Basin raider - 2016-04-04, 23:03

w instrukcji do sprężyn masz podane jaki olej zaleca producent. Często przy zmianie sprężyn zmienia się poziom oleju. Wszytko pisze w manualu załączonym do spręzyn. W Hyperpro olej jest w zestawie.
lukaszT - 2016-04-05, 06:01

Myślałem, że ktoś robił zmianę z sprężynami YSS i ma to pod ręką, to bym zamówił olej wcześniej. No nic zamówię sprężyny i ogarnę olej potem.
robert1973 - 2016-04-05, 07:40

lukaszT, Ja to robiłem rękami Basin raider, w zestawie nie było oleju a w katalogu chyba podają jaki olej ma być. Zmiana na lepsze +50 :D
lukaszT - 2016-04-05, 07:50

Hej Robert,

Tak po cichu liczyłem, że Basin R pamięta jak ci robił, no ale chiba nie. Sprężyny zamówiłem, jak dojdą i będę w domu to wkleję dla potomnych.

Mam nadzieję, że bedzie poprawia, bo w tej sztuce co mam to przód bardzo mięciutki, no i ja sam lekki nie jestem (tak ze 110 po świętach ).

Wilk stepowy - 2016-04-06, 21:49

Fabryka zaleca 5W.

Ja na akcesoryjnych sprężynach wlałem 15W, i było bardzo twardo, dopiero pod pełnym obciążeniem jechało się fajnie, stabilnie w zakrętach.
Ale później zmieszałem do 7,5W i do jazdy samemu jest dużo lepiej. Więc jeśli stawiasz na komfort to na pewno nic gęstszego niż 10W nie polecam z własnego doświadczenia.

lukaszT - 2016-06-03, 15:13

Ciekawa sprawa, otrzymałem odpowiedź od YSS Netherlands i oni do Capo 2003 zalecają olej SAE 20 , wysokość oleju w ladze 245mm .

Sam już niewiem, mając na uwadze ze piszcie wyżej, że na akcesoryjnych i 15W jest twardo.

Skłaniam się powoli do 10W.

Może trochę marudzę, ale nie chce mi się przelewać oleju po parę razy, wolę pokulać gdzieś po okolicy

Lewan69 - 2016-06-03, 15:39

Ja zalałem w tym roku 10W , sprężyny progresy i jest trochę za twardo (chyba że ktoś jeździ dużo po wertepach). Dla kogoś kto chce mieć komfort to tylko 5W . Następnym razem tak zrobię.
Anonymous - 2016-06-05, 14:46

Nie wiem, jaki olej jest u mnie, ale ze sprężynami Hyperpro przód jest zdecydowanie zbyt twardy. Zamiast wybierać nierówności, podskakuje mi na każdej fałdzie. Bardzo nerwowo się prowadzi po dziurach. Będę musiał pochylić się nad tematem i zalać coś innego.
A przy okazji, czy to normalne, że lagi tłuką się na dziurach?

RESPIRATOR - 2016-06-05, 18:22

Jesteś pewny że to lagi się tłuką ?
Zazwyczaj tłuką się tarcze hamulcowe.

Anonymous - 2016-06-05, 18:27

Zaciski mam pływające, tarcze na sztywno. I to nie jest dzwonienie, jak przy tarczach tylko głuche stuknięcie. Tłucze się tylko na dziurach, więc albo łożysko główki albo zawieszenie. Może tylko dociągnąć łożysko główki?
Ale z drugiej strony łożysko główki stukałoby również przy hamowaniu, a u mnie stuka tylko na dziurach.

robert1973 - 2016-06-05, 20:22

ja też miałem "grzechotki" na lagach na OEM springach i progresach YSS.... ale nie szukałem dziury w d... dobrze wybierało i trzymało moto na pustym i pod obciążeniem na prostym i winklach, więc po co sobie utrudniać życie
milośnik cap699 - 2016-06-05, 20:42

Ja jak zakupiłem swoje moto było strasznie twarde a że lubię miękko to zalałem go w15 i jest super teraz muszę wymienić olej bo trochę za długo też wleje 15
Czarny84 - 2016-06-05, 20:48

U siebie zmieniłem w zeszłym sezonie na 10w i jest w sam raz na nierówności i asfalt.
Anonymous - 2016-06-05, 21:11

A jaki olej jest w komplecie ze sprężynami Hyperpro, bo jednak chciałbym nieco zmiękczyć przód. Za niedługo i tak będę wymieniał tarcze i klocki, więc nadarza się idealna okazja.
Tomek91 - 2016-06-05, 21:28

oleje w lagach mozna mieszac np 5w z 20w oczywiście tego samego producenta jak masz instrukcje obłusgi tam jest to napisane co i jak


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group