To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Ekwipunek - Kufry i mocowanie oraz gmole

jarekhornet - 2010-01-18, 23:27
Temat postu: Kufry i mocowanie oraz gmole
Witam
A wiec kontynuujac rozmowe rozpoczeta w temacie OSLONY ZBIORNIKA...
Dziekuje za informacje dotyczace stelazy i chyba sie zdecyduje jednak na Givi w duzej czesci cena ma znaczenie (ponizej 400zl komplet, i problem ze potrzebuje zakichany atest na te stelaze) Do tej pory mialem pare roznych mocowan z Givi i nie moge narzekac:), jesli sie kufry plastikowe ruszaly no coz nie jest to konstrukcja doskonale sztywna... ale mysle, ze nie latalo to tak jak orginalne kufry plastikowe z BMW 1200gs, a zdarzalo mi sie z nimi(zaladowane max) 200km/h na dluzszych odcinkach smigac i tez dojezdzaly do domciu:)
Natomiast druga czesc interesuje mnie coraz bardziej, czyli kufry robione przez Hiszpana:) Przegladam rozne ogloszenia i aukcje i jesli nic wkrotce nie wpadnie mi w lapki mysle ze bedzie to najciekawsza propozycja:) Zastanawiam sie tylko jakie pojemnosci wybrac zeby nie zrobil sie z Aprilki monsterek:) rozszerzanych kufrow niestety nie ma z alu, a podjelem decyzje ze kupuje porzadny komplet, ktory zostanie na przyszlosc nawet jakbym moto zmienial:)
Widze ze sa inni chetni na kufry od Hiszpana, wiec moze zbierzemy sie i wynegocjujemy jakas fajna cenke:)
Pozdrawiam Jarek

Krzysiek - 2010-01-19, 12:00

Stelaż GIVI jest za słaby do kufrów Hiszpana, już z nim gadałem na ten temat...
eterum - 2010-01-19, 12:37

Ale gdyby mu dać na dorobienie takie H&B (które na pewno wytrzymają) to cena pewnie byłaby niższa (nie musiałby sam kombinować).
B3stia - 2010-01-20, 11:56

Jak już wcześniej wspomniałem mam z nim kontakt na bieżąco i mogę wysłać stelaże H&B od alu z RR. Druga aspekt to termin realizacji, warto dopytać ile czasu mu to zajmie gdyż teraz zbliżająca się wiosna pewnie dorzuci mu zamówień.
jarekhornet - 2010-01-20, 13:35

Cholera
Krzys o chwile za pozno, wlasnie do mnie jada zamowione stelaze:( no coz bedziemy patrzec co dalej,(a tak na marginesie moglbys cos wiecej powiedziec na temat wyjazdu do skandynawi). w razie czego opchne na Ebay.
A przy okazji jest ktos w stanie zrobic gmole na wzor, najlepiej jesli ma ten wzor?
Bo jesli nie to bede musial w od Hepco-becker zamowic, a to juz okolo 800zl i najgorsze nieokreslony do konca okres oczekiwania.
Szkoda ze to moto jest takie rzadkie, bo dostepnosc akcesorii jest wiecej niz skromna, pomijajac bezawaryjnosc ( bo o tej nie moge wiele na razie powiedziec) warunki trakcyjne ma bardzo porownywalne do 1200GS(ktorymi zrobilem ponad12tys) a na rynek weszla 4 lata wczesniej.
prosze o info jak sie sprawdzaja gmole HEPCO BECKER zebym sie znowu nie pospieszyl:)
Pozdrawiam JAREK

eterum - 2010-01-20, 14:30

jarekhornet napisał/a:
prosze o info jak sie sprawdzaja gmole HEPCO BECKER zebym sie znowu nie pospieszyl:)


No właśnie różnie piszą. Jedni chwalą inni zwracają uwagę że przy wypadku osłona reflektora go rozbija.

Wizualnie to orginały są bardziej masywne a H&B takie jakieś liche cienkie. Ale ekspertem w dziedzinie crash testów gmoli H&B jest Wicher. To może nam odpowie krótko czy warto.

Cena orginałów to 800 zł (wiem bo miałem jej już w ręce - szkoda że niekompletne)

Mnie się bardziej podobają H&B ale gdzie ty je znalazłeś za 800 zł? Mi wszędzie pisali minimum 1000.

Anonymous - 2010-01-20, 16:07

Z pewnością H&B są bardzo solidnie wykonane. Przy około 110km/h i uderzeniu w glebe nic się nie pokrzywiło jeżeli chodzi o "główną" konstrukcję. Boczna część(górna belka) uległa przeszlifowaniu, ale nie wydarło ścianki na wylot. Przy uderzeniu poluzowały się dolne mocowania. Delikatnie pokrzywiły się, a śruba mocująca je do ramy rozkalibrowała nieco otwory. Wydaje mi sie jednak, że tak ma być. Gmole nie moga być w każdym calu konstrukcją pancerną. Jak będą zbyt pancerne, to przy ciosie ucierpi rama(mocowania) lub stelaż czaszy.
Ważne, żeby mieć poprzeczkę pomiędzy lewą, a prawą stroną. Ja jej początkowo nie miałem. U wcześniejszego właściciela zaowocowało to wydrapaniem kawałka ramy przez końcówkę gmola i połamanie osłony zbiornika. Nie wiem, czy tak dostarczane są te gmole. Jezeli nie mamy poprzeczki, to przy glebie na 100%, gną się dolne mocowania i gmol ładnie wkomponowuje nam się w osłonę zbiornika, a później do chłodnicy już blisko.
Nie najlepszym pomysłem jest ta część gmoli, która "zatacza" się wokół przedniego reflektora. Jeżeli napotkamy przeszkodę, to być może belka zbije nam szkło(o ile się w ogóle skrzywi), ale chodzi też o to, że przy solidniejszej glebie przesunięty na mcoowaniach gmol, gnie nam stelaż czaszy przedniej.
U mnie skrzywienie jest minimalne, ale jednak jest.

Także wydaje mi się, że te "rurki" warte są tej kasy.

jarekhornet - 2010-01-20, 19:05

Witam
W Niemczech w Louisie kosztuja 223,95 przy obecnym kursie bedzie jakies nie 800 ale 900zl chociaz jak sie zdecyduje to sie bardzo dokladnie rozejrze:) a wlasnie mam kupon na 1 element ze znizka 15% wiec bedzie spoko, tym niemniej jakby ktos potrzebowal Gmole jestem w stanie sie rozejrzec porzadnie ile dokladnie wyjda, a ze czasami jezdze do Polski moge przy okazji podrzucic, w razie potrzeby inne rzeczy z Louisa moge tez podrzucic w cenie katalogowej
Pozdrawiam Jarek

eterum - 2010-01-20, 19:51

Ja chyba poprzestanę na orginałach. Tym razem kupie w Bravados w Krakowie bo chłopaki wydają się mieć dobre podejście do klientów.
jarekhornet - 2010-01-21, 14:14

Witam
A pytales sie juz ile kosztuja orginaly w Polsce?? Ile elementow musi byc zeby miec komplet??
Ogladajac te stronke;
http://www.wendelmotorrae...83d7af831c276a3
Wynika mi ze sa to dwa element, bo te dolne rurki jak sie nie myle juz mam:)
Wiec cena jest nie najgorsza 166euro za gmole z oslona lampy.
Warto jednak poskrobac na forum bo prawie juz bylem na H&B zdecydowany, myslac ze orginal bedzie zdecydowanie drozszy:)
A zerkal ktos moze jakie sa ceny gmoli w stanach? a moze Anglia
Pozdrawiam Jarek

eterum - 2010-01-21, 14:49

Tak jak na rysunku komplet to 3 elementy (plus te małe pierdółki).
Dolna rurka jest niezbędna (ja jej właśnie nie miałem w komplecie).
Tak jak pisałem za komplet orginalnych gmoli w polsce chcą 800

Gmole w stanach są w podobnych pieniądzach a zdecydowanie drożej wychodzi wysyłka ( no i co jak braknie jakiegoś elementu?)

W anglii te same gmole poszły na ebayu za 200 funtów co daje 950 zł. !!

Wynika z tego że najtaniej wychodzi zakup w niemczech bo ok. 550 zł (przy kursie 4.1)
Tylko kwestia żeby znowu czegoś nie brakowało. Dla mnie ciężko byłoby tam reklamować towar.

PS. Znowu by trzeba moderatora żeby wątki uporządkował. Bo my się jeszcze łapiemy ale potomni zupełnie zginą w tych wątkach i dygresjach.

Anonymous - 2010-01-21, 20:11

eterum napisał/a:
Ja chyba poprzestanę na orginałach. Tym razem kupie w Bravados w Krakowie bo chłopaki wydają się mieć dobre podejście do klientów.

Tak odnośnie tego Bravadosa. Będę musiał udać się tam wiosną. Słyszałem, że zaszły tam jakieś zmiany i można powiedzieć, że to firma jak się patrzy.
Miał już ktoś do czynienia z ich nowym obliczem ? :mrgreen:

eterum - 2010-01-21, 20:54

Nie byłem tam jeszcze. Ale z tego co widze to czują się związani z fanami aprilek.. To forum aprili - http://www.apriliaforum.com.pl/ z którym są powiązani. Ale widzę Wicher że już tam byłeś i nawet fotki wrzuciłeś.. :)

Jedyną styczność jaką z nimi miałem to mail w którym pytałem o cenę gmoli. Podali jakąś astronomiczną kwotę i podziękowałem. Po miesiącu doszło do mnie że podali mi cenę gmola górnego do wersji Raid (który kosztuje dwa razy więcej niż normalny).

Anonymous - 2010-01-21, 22:30

Dzięki za info ;-)
B3stia - 2010-01-22, 10:33

eterum napisał/a:

PS. Znowu by trzeba moderatora żeby wątki uporządkował. Bo my się jeszcze łapiemy ale potomni zupełnie zginą w tych wątkach i dygresjach.


Wystarczy zmienić nazwę tematu na "Kufry, gmole i mocowanie" ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group