To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Mechanika - Nie pali jeden cylinder

Wojtaq - 2018-05-08, 09:29
Temat postu: Nie pali jeden cylinder
Po długiej i bezawaryjnej eksploatacji zdarzyła się usterka, która uniemożliwiła pierwszy wiosenny wyjazd, tia... Po sobotnim powrocie z Sieradza odpaliłem kontrolnie sprawdzając, czy maszyna nie sprawi niespodzianki w niedzielny poranek i nic nie wskazywało na problemy. Następnego dnia włączyłem silnik i... kicha, bo odpalił na jednym cylindrze (chyba) i mocy miał tyle, co brudu za paznokciem. Pobieżna kontrola widocznych pod siedzeniem elementów, sygnalizacji EFI i wszystkiego, co mogłem pomacać nie dała efektu.

Motocykl był tydzień wcześniej u mechanika do wymiany oleju w przednim zawieszeniu i przy okazji filtra powietrza połączonych z kontrolą elektryki pod zbiornikiem. Maszynę sprawną odebrałem, bez żadnych kłopotów wróciłem do domu i po kilku dniach kicha! Zawsze, kiedy oddaję moje pojazdy do mechanika, modlę się, żeby nie popsuli ich bardziej. Mam nadzieję, że to jakieś niedbalstwo podczas demontażu/montażu co jest bardzo prawdopodobne, bo np. gumowe wężyki od nadmiaru paliwa (chyba) przy zbiorniku tuż przy siedzeniu kierowcy nie były zaciśnięte obejmami, a jeden po prostu dyndał. Guma między zbiornikiem i siedzeniem założona została tak kuriozalnie, że zacukałem się z podziwu nad radosna twórczością mechanika.

No cóż, czekam póki co na mojego 'magika' i spróbuję coś dłubać, chociaż zupełnie nie mam pomysłu, gdzie szukać i w co łapy wsadzić. Jeśli mielibyście jakieś sugestie, to chętnie i z wdzięcznością poczytam :-)

Tomek91 - 2018-05-08, 10:02

Wojtaq, wymien cewke i ciesz sie jazda tydzien temu mialem to samo Efi nie swiecił kichal w tłumiki jak głupi wykrecilem wszystke swiece i po kolei sprawdzalem gdzie jest iskra ewentualnie mozesz miec tez przebicie na kablach albo sama swiece tez jest walnieta
janciovodnik - 2018-05-08, 10:20

Odnośnie cewki zapłonowej... Słoniu pokazywał Czarnemu i mi cewkę polskiej produkcji... cena ok. 60 zyla. Mówił, ze są ok i warto je kupić. Niestety nazwy nie pamiętam :/
Czarny84 - 2018-05-08, 10:23

Taa.. były nawet czeskiej produkcji za ok 40pln ale "Słoniu" się nie odważył testować ... myślę że to kwestia czasu ktoś wyczai o co chodziło
Wojtaq - 2018-05-08, 10:23

Podejrzewałem którąś z cewek, ale nie pojawił się żaden z kodów błędu opublikowanych w książce serwisowej! Lampka EFI nie mrugała, ale po zwarciu złącza pod siedzeniem pojawił się kod 11, który nie jest, co prawda, ujęty w manualu i nie znalazłem w sieci żadnego pasującego opisu. Uznałem ta informację za niezdefiniowaną i po prostu zbagatelizowałem, ale może naprawdę coś znaczy? :shock:
Tomek91 - 2018-05-08, 10:25

ja kupiłem cewki firmy Sentech za 70 zł zamiennik tej Beru śmiga aż miło janciovodnik, a ta polska trzeba przerabiac czy nie ?
janciovodnik - 2018-05-08, 10:33

Cusik znalazłem...

Cewka zapłonowa
Producent: BERU
Nr: ZS 347 (ZS347)

Zamiennik:
OE CITROEN/PEUGEOT - 5970.77 (597077); 5970.94 (597094)
OE FIAT/LANCIA/RENAULT - 7701479027; 9633001580; 9664401880
BREMI - 20306
JANMOR - JM5027
SENTECH - SC7015
TESLA - CL135
VALEO - 245094

Może to jest ten Sentech :/

Niestety widziałem samo pudełko... i nie zrobiłem foty :/

Tomek91 - 2018-05-08, 10:40

Wojtaq, prosze bardzo to jest co prawda od rsv ale silnik jest ten sam i kody błędów tez beda te same
http://www.apriliaforum.c...81&d=1336317348
a to znalazłem na forum kapcia i tu kodu 11 juz nie ma hmm
http://www.apriliaforum.c...11&d=1242160759
Wojtas ja bym na twoim miejscu sprawdził te cewki

sosnos - 2018-05-08, 10:53

Wojtaq, gdy swiezo kupiłem capo - i miałem cewki ori to tez maiłęm chece - wprawdzie palił ładnie itd, ale raz swieciło się EFI - raz mi cewka padła i EFI nie świeciło. Dlatego wymieniłem wszystkie na BERU i nie ma problemów i dziwnych zjawisk.

Wydaje mi sie ze walnieta cewka moze cos tam chodzic i dawac jakaś iskre ale nie do konca to jest to co powinno stad te chce.

Wojtaq - 2018-05-08, 11:14

Tomek91 napisał/a:
(...) to jest co prawda od rsv ale silnik jest ten sam i kody błędów tez beda te same (...)

Ha! To może być strzał w 'dziesionę'! Prawdopodobnie w naszych silnikach również występuje/-ją czujniki rozrządu (Camshaft Sensors), a ich uszkodzenie, jak w moim przypadku kod 11, oznacza brak sygnału z czujnika. Uwzględniam skrajnie niedbałe złożenie maszyny po prostych czynnościach i związane z tym duże prawdopodobieństwo rozpięcia złączki lub nawet uszkodzenia kabla czujnika! Pobieżna lektura objawów takiej usterki daje zaskakujące wnioski, co do zbieżności niedomagań. Tylko gdzie ja znajdę ten czujnik? No cóż, tak czy siak bez zdjęcia zbiornika się nie obejdzie. Tomek jesteś geniuszem!

Tomek91 - 2018-05-08, 11:17

Wojtaq, nie ma problemu po to jest to forum, :) oby tylko udało Ci się zdiagnozować ten czujnik ,bo tak się zastanawiam gdzie on może być.... obawiam się że tego czujnika położenia wałka rozrządu możemy nie mieć w kapciu
Wojtaq - 2018-05-08, 14:35

Jagielu, a co sądzisz o moim przypadku? Czy podejrzenia wobec czujnika rozrządu są słuszne? A jeśli tak, to czy i gdzie jest zainstalowany ten wihajster, bo z dzisiejszych wpisów wynika jego odpowiedzialność za kod błędu 11! Czy może jeszcze jakiś inny trop? No kurde, kto może wiedzieć lepiej od praktyka :-)
Capo - 2018-05-08, 20:51

Takie tam o 11 w caponordzie TU
jagiel - 2018-05-08, 22:13

Motocykl odpala czy nie ? z tego co piszesz odpala więc czujnik wałka rozrządu jest sprawny tym bardziej ,że kapeć nie ma takowego :) jak by miał i byłby on wadliwy w życiu byś nie odpalił motocykla.

Jeśli motocykl pracuje na jeden garnek warto sprawdzić proste rzeczy, czyli świece szczególnie środkową cylindra który nie działa, a wadliwa cewka nie zawsze sygnalizowana jest błędem.

Czarny84 - 2018-05-09, 09:06

Co do cewek to racja z tym błędem u mnie było podobnie raz działała raz strzelało w wydechy ale błędów nie wywalało


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group