To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Modyfikacje - Modyfikacja układu hamulcowego czyli SWAP zacisków Brembo P4

Basin raider - 2020-01-28, 23:42
Temat postu: Modyfikacja układu hamulcowego czyli SWAP zacisków Brembo P4
Postanowiłem na wzór naszych kolegów zza Oceanu zmodyfikować układ hamulcowy. Nie jest to konieczna modyfikacja. Od 2013 roku jeździłem Kapciem na całkowicie seryjnym układzie hamulcowym z wyjątkiem przewodów hamulcowych w stalowym oplocie. Fakt że przed każdym sezonem zacisk był wymyty przesmarowany a klocki to były brembo OEM co dawało całkiem przyzwoite hamowanie. W 2019 roku postanowiłem zmienić pompę hamulcową na taką prosto z Monstera S4r(m. in bo występowała w wielu modelach Ducati) i tutaj zaczął się mały niedosyt. Pompa znacząco zmieniła charakterystykę pracy układu hamulcowego co tylko bardziej skłoniło mnie do dalszych modyfikacji. W jesionno zimowe wieczory zacząłem szukać odpowiednich zacisków, równocześnie ćwicząc projektowanie 3d które miałem dawno temu na studiach i w technikum. Kolejnym krokiem po zakupie zacisków było zwymiarowanie i stworzenie modelu adaptera. Tutaj przydały się funkcje trygonometryczne(bleeee) na podstawie których stworzyłem odpowiednie kąty i wyliczyłem właściwe odległości miedzy otworami montażowymi. Na podstawie wymiarów i wyliczeń powstał model 3d adaptera który wydrukowałem na drukarce 3d. Adapter po montażu okazał się odpowiedni i bez żadnych poprawek postanowiłem zlecić wykonanie technologią cnc z aluminium. Jeżeli chodzi o materiał to wybrałem aluminium PA13 które ma bardzo dobre właściwości mechaniczne i dodatkowo jest wysoce odporne na korozję co pozwoli zachować na dłużej wypolerowaną powierzchnię. Śruby które wybrałem to M10x40 wg normy DIN960/DIN961 czyli gwint drobnozwojowy 1.25 do mocowanie zacisku i takie same do mocowania adapteru do lagi. Od strony lagi adapter jest skręcony za pomocą nakrętki kołnierzowej gwint 1.25. Chyba nie muszę dodawać że zaciski przeszły pełną regenerację i konserwację. Efekt jest powalający, chociaż mam za sobą tylko parę km testów(czekam na lepszą pogodą, ponieważ ciężko sprawdzać hamulcę przy temp. -3).

No to chyba tyle. Na każde pytanie chętnie odpowiem.



















RESPIRATOR - 2020-01-29, 09:59

To doważyłeś sprzęta dodatkową masą nieresorowaną. Basin a nie lepiej było się nauczyć modlitwy : "Panie Boże jak żeś pozwolił mnie rozpędzić to mnie teraz pomóż zatrzymać" :mrgreen:

:roll: - łebska rzecz

Basin raider - 2020-01-29, 10:24

Jacek, mogę zwiększyć masę moto bo Żona już na swoim śmiga :D
robert1973 - 2020-01-29, 10:45

Kawał dobrej roboty
KKK - 2020-01-29, 11:04

Gratulacje!!!
janciovodnik - 2020-01-30, 09:19

Basin to teraz pozostało wycenić sprawę bo na pewno znajdą się chętni ;)
Ja bym szedł w czarny kolor.

Basin raider - 2020-01-31, 20:25

Dzięki za docenienie trudu :)

Ceny niestety na chwilę obecną to ok. 600zł + anodowanie na dowolny kolor 80zł. Czas realizacji to 14 dni materiał surowy, a anodowany to kolejne parę dni. Póki co będę testował adaptery i szukał tańszej firmy, chociaż na chwilę obecną jest to najniższa oferta. Jeżeli po 1000 km wszystko będzie ok to będę je wtedy mógł robić na zamówienie :)

Zastanawiam się też nad wykonaniem adapterów do zacisków radialnych. Wstępnie miało by to wyglądać tak:


milośnik cap699 - 2020-02-01, 16:33

Basin tam gdzie pracuje jest wycinarka wodna świadczą usługi dla motocyklisty załatwię osobiście specjalne rabaty :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group