To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Mechanika - Wymiana łożysk w przednim kole

LoganOx - 2010-04-03, 22:30
Temat postu: Wymiana łożysk w przednim kole
W niedalekiej przyszłości jak będę miał trochę czasu zamierzam wymienić łożyska w przednim kole.
Szukałem w manualu rozmiarów tych łożysk, ale coś nie potrafiłem znaleźć :(

Wie ktoś może jakie łożyska tam są zamontowane (rozmiary, numery?).

Z tego co zauważyłem, to łożyska na przodzie dość szybko padają w tym motorze - czyżby w oryginale były zamontowane łożyska kiepskiej jakości??
Jaką markę łożysk polecacie? Może by się pokusić o dobrą firmę, lepszą jakość, twardsze i trwalsze?
Wymieniał ktoś z was te łożyska i potrafi podzielić się jakimiś uwagami? Czy przy wymianie łożysk warto wymienić jakieś podkładki?

TENrobak - 2010-04-05, 00:04

Hej

http://www.caporider.com/bikeImages/nd/parts.pdf

str. nr 32- rozmiar łożysk i budowa.

LoganOx - 2010-04-05, 11:01

Dziękuje serdecznie kolego.
Chyba zdecyduję się na łożyska SKF - są dość drogie, ale to jedyna firma jaką znam ( w moim VW Golf przy wymianie rozrządu zawsze rolki zmienia się na te z SKF).
Pozdro!

Capo - 2010-04-05, 11:50

LoganOx pod poniżej podanym adresem zamieściłem instrukcję wymiany łożysk w caponordzie z dokładnymi obrazkami niestety opis jest po włosku ale zdjęcia mówią same za siebie :-)

Poniższy materiał został przygotowany przez użytkowników forum aprilia on the road.
http://www.przeklej.pl/pl...oc-001125935b3p

Jerzyk - 2010-04-05, 13:11

Ja wymieniałem niedawno te łożyska. Nr łożyska SKF 6005-2RSH tak jak w opisie, za sztukę zapłaciłem 38zł. Wymiana jest dość prosta, jedyny problem jest z wybiciem ich z piasty, trzeba dobrego, naostrzonego wybijaka, bo jest bardzo mały rant do pobijania od wewnątrz i małe pole manewru, ale nie ma w tym filozofii żadnej. Spokojnie dasz radę bez żadnych ściągaczy.
Krzysiek - 2010-04-05, 13:35

Poszukaj w okolicy sklepu z łożyskami, albo zamów w internecie, nie ma kłopotu z dostępnością... ja też się zastanawiam, czy nie wymienić ich prewencyjnie :?:
http://www.stelpol.pl/skl...roducts_id=5019

Anonymous - 2010-04-05, 14:11

Ja wymienialem łożyska, ale z tyłu ;)
Polecam łożyska takich firm jak Timmken, NTN, NSR, czy wymieniane wcześniej SKF.
Jeżeli już wymieniasz łożyska, to pokuś się onowe uszczelniacze.
Powodzenia.

LoganOx - 2010-04-24, 18:52

Jerzyk napisał/a:
Wymiana jest dość prosta, jedyny problem jest z wybiciem ich z piasty, trzeba dobrego, naostrzonego wybijaka, bo jest bardzo mały rant do pobijania od wewnątrz i małe pole manewru, ale nie ma w tym filozofii żadnej. Spokojnie dasz radę bez żadnych ściągaczy.


Dziś wymieniłem te łożyska oraz uszczelniacze. Dałem radę, ale ciężko było wybić te stare. Próbowaliśmy na różne sposoby - najskuteczniejszy okazał się najprostszy. Waliliśmy w jedno aby ruszyć to przeciwległe i tak na zmianę, aż oba się obruszały a potem jak już był mała przerwa między łożyskiem o tym specerem wewnątrz to dłuższym śrubokrętem już poszło łatwiej wybijanie.
Łożyska były w fatalnym stanie - te z prawej strony już bardzo ciężko się obracało. W ogóle to jak podnieśliśmy koło, to miało luzy na boki. jednym słowem to był najwyższy czas na nie. Dziękuję za pomoc i rady!

Krzysiek - 2010-05-04, 14:04

W piątek jechałem na zlocik do Fromborka, umówiłem się z grupką warszawską o 12 w Zegrzu.
Piątek miałem wolny, więc postanowiłem wymienić opony (sami widzieliście w jakim były stanie). Pojechałem o 10 do serwisu z oponkami pewny że się wyrobię, bo kupa czasu jeszcze i...
...okazało się, że łożyska pracują na sucho i maja już wyczuwalny luz :shock: , nie było szansy na zrobienie w weekend planowanych ponad 1000km.
Kolesie z serwisu wiedzieli że czas mnie goni, więc jeden na moto poleciał do hurtowni, a drugi w tym czasie zmieniał gumy.
Na szczęście spóźniłem sie tylko 15 minut i wyjazd okazał sie udany... oponki EXP są super, nawet na szuterek, a łożyska... hmm... chyba przed wyjazdem na Nordkapp wymienię prewencyjnie też z tyłu, skoro przednie padły po 25k km :roll:

B3stia - 2010-05-05, 12:01

Krzysiek napisał/a:
... padły po 25k km :roll:

Tyle masz na liczniku czy tyle zrobiłeś od poprzedniej wymiany ?
Coś czuję, że będę też musiał tam zerknąć.

Krzysiek - 2010-05-05, 13:50

tyle na liczniku, a od nowości nie były wymieniane :-)
B3stia - 2010-05-06, 12:52

Wykrakałeś mi wymianę łożysk :P
Możesz podać wymiary zimeringa ? Rozumiem że są dwa takie same.

Dodatkowo może ktoś ma wymiary tylnych łożysk i zimeringów ?
Najlepiej takie informacje zostawić tutaj bo nie ma ich w w spisie części.

B3stia - 2010-05-06, 13:56

Ok posurfowałem trochę ;)

PRZÓD:

Łożysko 2x 6005-2RS 25x47x12
Zimering 2x 30x47x7
Klip wewnętrzny 1x D47

TYŁ:

Łożysko 1x 6304-2RS 20x52x15
Łożysko 1x 6204-2RS 20x47x14
Zimering 1x 30x52x7
Klip wewnętrzny 1x D52

Łożysko 1x 6305-2RS 25x62x17
Zimering 1x 35x62x7

Wilk stepowy - 2010-09-20, 11:33

Kurde no u mnie też poleciały z przodu. Przebieg 33000km, nie wiem czy oryginalny.
Czy oryginalne łożyska są SKF, czy innego producenta?

Wszystko było spoko jeszcze kilka dni temu, ale ostatnio coś zaczęło mi stukać na dziurach. Teraz jak zatrzęsę kierownicą to słyszę jak stuka, duży luz mi się musiał zrobić... A koło kręci się bez oporu w zasadzie.

Anonymous - 2010-09-20, 20:41

To może masz do wymiany łożyska w główce ramy, a nie w przednim kole.
Trzymaj dłoń na klamce hamulca, bujaj motocyklem, a lewą dłonią "macaj" główkę ramy :)
Jak wyczujesz jakieś uderzenia na głowce ramy, to już wiadomo o co chodzi :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group