To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Elektryka - Regulacja reflektora

KoDy - 2010-04-21, 13:29
Temat postu: Regulacja reflektora
Panowie,
jak wyregulować zasięg reflektora? Co trzeba rozebrać?

Chciałbym, aby trochę dalej świecił, gdyz w nocy w trasie zasięg oświetlenia to maks 30m. Długie świecą mi tak jak powinny mijania :(

Marcin - 2010-04-21, 16:38

Śruby regulacyjne masz zdaje się za gumową osłoną przed główką ramy. Osobna jest na lewy i prawy reflektor.
erem - 2014-08-17, 01:37

Mam pytanko....

Śrub do regulacji są 4... po dwie na każde oko... jedna od góra/dół druga od prawo/lewo...
Wykręcając śruby od regulacji góra/dół światło powinno iść do góry... problem w tym, że idzie za mało do góry... śruba od regulacji jest zakończona kuleczką... czy ktoś rozbierał reflektor i patrzył jak to wygląda w środku? Może jest jakiś zatrzask co trzyma tą śrubę na końcu albo cuś... bo teraz mi to lata jak żyd po pustym sklepie... wykręcenie nic nie daj ... żarówka kołysze się góra dół niczym nie zblokowana... więc po jednej dziurze znowu opada i jadę bez światła...

Będę wdzięczny za pomoc... nie wiem czy rozbierać to i coś lepić... czy ten typ tak ma że ta żarówka wraz z lustrem nie jest niczym blokowana....wg mnie powinno być to w środku trzymane przez tą śrubę... nooo ale to włoski makron...różnie bywa..

Pozdrawiam,
Rafał

Wojtaq - 2014-08-17, 12:23

Śruby regulacyjne służą tylko do... regulacji! Owszem, lustro opiera się na nich, lecz musi być trzymane albo przez sprężyny, albo przez czopy z kulistymi końcówkami śrub regulacyjnych.

Rozbierałem kilka razy owiewkę ze światłami, ale specjalnie nie sprawdzałem, jak to chodzi. Jednak lustro nie powinno być zamontowane inaczej, jak w autach. Jeśli środek (lustro + żarówka) lata w środku, jak Żyd po pustym sklepie, to bez wątpienia spadło z punktów podparcia lub (jeśli występują) puściły sprężyny napinające. Sprawdź w manualu, jak wygląda konstrukcja i w przypadku gdy to opisano, będziesz wiedział co robić.

erem - 2014-08-17, 13:49

Dzięki za odpowiedź...

Właśnie patrzyłem w manualu ale jest przekrój ogólny.. nie widzę nigdzie schematu jak wygląda to wewnątrz... Szukałem też po necie ale nigdzie zdjęć nie znalazłem od środka...

No nic... idę to rozebrać... inaczej się nie dowiem..

team 17 - 2014-11-21, 17:57

Konstrukcja lampy wygląda tak .... ( w samochodach więc myślę że w Capo tak samo)
do wewnętrznej konstrukcji lampy montowany jest odbłyśnik ( czyli to co widzimy gdy popatrzymy do lamy). Zamocowany on jest do konstrukcji od góry na gumowym elemencie ( może to być tulejka gumowa lub bolec gumowy... musi być gumowy aby można było go regulować i nic nie złamać) natomiast dołem / bokiem odbłyśnik posiada plastikowe gniazdo kulowe do którego przymocowane są śruby regulacyjne zakończone kulką . Przez kręcenie śrubami powodujemy przesuwanie się odbłyśnika w górę / dół prawo/ lewo. Co stało się z twoją lampą??

1. Najczęściej źle zamontowana żarówka w gnieździe
2. Obrobiony gwint śruby regulacyjnej
3. Odbłyśnik spadł z tulei gumowej przez nieudolne wpychanie żarówki
4. Słaba żarówka

Powodzenia



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group