To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Mechanika - tarcze hamulcowe

sosnos - 2018-08-08, 10:37

tak, TRW Lucas - dobre klocki :-) , polecam tez zrobić serwis zacisków, u mnie to było potrzebne.
Tomek91 - 2018-08-08, 18:48

Janek tu masz adaptery do zacisków http://www.bull-sc.com/we...uemart&Itemid=1
sosnos - 2018-08-09, 09:41

Zastanawia mnie ta kwestia że jesli zacisk jest stały to tarcza powinna byc pływająca, a Tu mamy zacisk stały i tarczę stałą - czy to wyjdzie na zdrowie? gdzieś był poruszany ten temat na tym forum. Moze ktoś mądrzejszy niech się wypowie.

Zastanawiam się też czy oryginalna pompa hamulca ogarnie te zaciski?

Stiopa - 2018-08-09, 13:02

Moim zdaniem przednia tarcza w kapciu ze względu na sposób mocowania jest pływająca pomimo , że jednoczęściowa . Tylna jest przykręcona na sztywno . Z przodu są tulejki dystansowe pod śrubami o podkładki sprężynujące mające chyba na celu umożliwienie tarczy właśnie pływania .
Chyba , że się mylę .

sosnos - 2018-08-09, 13:11

hejka, ciekawe rozwiązanie. Moto Abruzzo jakoś jeździ.
kolejna sprawa - czy ori pompa hamulcowa jest w stanie ogarnąć te zaciski bo jednak jest co pchać juz ;-)

robert1973 - 2018-08-09, 22:59

Stiopa napisał/a:
ze względu na sposób mocowania jest pływająca
a próbowałeś ją ruszyć???
w zaciskach takich jak nasze zacisk powinien się ruszać bez oporów w jarzmie przymocowanym do części stałej moto czyli wahacz, goleń. łba nie dam sobie urwać bo skleroza Ci u mnie wielka ale jeśli chodzi o zaciski 4-ro tłoczkowe (na klocek 2-a tłoczki) mogą być "na sztywno" tak przynajmniej wydaje mi się było w moim skuterku, Jagiel zapewne może mnie sprostować lub potwierdzić... ma Większe doświadczenie w tej materii.
sosnos napisał/a:
kolejna sprawa - czy ori pompa hamulcowa jest w stanie ogarnąć te zaciski bo jednak jest co pchać juz
nie sądzę ale może być ciekawe doświadczenie
ralph178 - 2018-08-10, 08:11

sosnos napisał/a:
Zastanawia mnie ta kwestia że jesli zacisk jest stały to tarcza powinna byc pływająca, a Tu mamy zacisk stały i tarczę stałą

Panowie o czym Wy gadacie - w Kapciu zacisk jest pływający w sposób taki sam jak w samochodach.
Jest tak jak pisze robert1973 - uchwyt zacisku przymocowany jest na stałe do golenia zawieszenia, a sam zacisk pływa na 2 sworzniach i są w tym miejscu gumowe mieszki zabezpieczające te sworznie przed wodą i brudem. Jest ryzyko, że jednak dostanie się tam trochę syfu i zacisk przestanie pływać i wtedy może być problem z ocieraniem klocków o tarczę - miałem tak u siebie - po wyczyszczeniu tych prowadzeń wszystko wróciło do normy.
Przy zaciskach z tłoczkami z obydwóch stron stosuje się pływającą tarczę i zaciski na stałe.
Owszem są też tarcze jednoczęściowe pływające (o ile dobrze pamiętam to niektóre BMW tak mają), i są zamocowane właśnie z tulejkami dystansowymi i twardymi podkładkami sprężynującymi i wtedy tarcza pływa wyraźnie - u nas tarcza jest raczej na stałe, ale głowy nie dam - sprawdzę sobie to dzisiaj :-)

GrzeTom - 2018-08-10, 15:58

ralph178 napisał/a:

Owszem są też tarcze jednoczęściowe pływające (o ile dobrze pamiętam to niektóre BMW tak mają), i są zamocowane właśnie z tulejkami dystansowymi i twardymi podkładkami sprężynującymi i wtedy tarcza pływa wyraźnie - u nas tarcza jest raczej na stałe, ale głowy nie dam - sprawdzę sobie to dzisiaj :-)


Takie własnie są oryginalne tarcze w CAPO.. na "tulejkach" + podkładki sprężynujące..
Całość tworzy po kilkunastu kkm piękne dzwoneczki... bo tulejki się wyrabiają i poza luzem osiowym, tarcze mają też luz "promieniowy".. wiec napierdziela tak że większość z nas zmienia tarcze mimo iż oryginały są niezużyte :)

ralph178 - 2018-08-13, 06:49

GrzeTom napisał/a:
Takie własnie są oryginalne tarcze w CAPO.. na "tulejkach" + podkładki sprężynujące..

No i sprawdziłem i wychodzi na to, że u mnie są przykręcone na sztywno do koła - bez żadnych tulejek i sprężynek, ale mówiąc szczerze wygląda mi to na oryginał.
Poza tym ani w serwisówce, ani w katalogu części nie ma mowy o żadnych tulejkach i sprężynkach - może modele po liftingu miały taki system.

Anonymous - 2018-08-13, 12:50

Są dwa rodzaje tarcz. Mocowane na stałe do piasty koła-wersje bez abs i tarcze półpływające chyba w modelach z abs,ake tutaj Jagiel musi się wypowiedzieć.
Tulejki i podkładki do tarcz półpływających pasują z Bmw R1150 gs i chyba pierwszych 1200gs.

jagiel - 2018-08-13, 23:56

Tak ja pisze Wicher, ABS=pływająca tarcza , No ABS = tarcza na stałe.

Rozwiązanie zapożyczone z BMW, na tarczach Sunstar, tulejka, podkładka ale niestety hałaśliwe. Oczywiście ruszające się tarcze to norma, nikomu taka tarcza krzywdy nie zrobiła. Jedyne co denerwuje to ten ten dźwięk :)

GrzeTom - 2018-08-14, 08:04

jagiel napisał/a:
Tak ja pisze Wicher, ABS=pływająca tarcza , No ABS = tarcza na stałe.


No i wersja jak zawsze "inna" czyli RR -bez ABS, ale tarcze pływające :)

jagiel napisał/a:

Rozwiązanie zapożyczone z BMW, na tarczach Sunstar, tulejka, podkładka ale niestety hałaśliwe. Oczywiście ruszające się tarcze to norma, nikomu taka tarcza krzywdy nie zrobiła. Jedyne co denerwuje to ten ten dźwięk :)


Oj prawa.. ten dzwięk... te grzechotki... żaden wydech nie zagłuszy :)

sosnos - 2018-08-14, 08:43

Jagiel, czyli taka opcja jaka prezentuje moto Abruzzo zaciski od RSV i pompa hamulcowa w Capo bez ABS (tudzież na stałych tarczach ) nie wchodzi w grę?
janciovodnik - 2018-08-14, 10:26

GrzeTom napisał/a:
No i wersja jak zawsze "inna" czyli RR -bez ABS, ale tarcze pływające :)

No to ja mam zwykłe :P Czyli 4 wersja :)

[ Dodano: 2018-08-14, 10:29 ]
sosnos napisał/a:
Jagiel, czyli taka opcja jaka prezentuje moto Abruzzo zaciski od RSV i pompa hamulcowa w Capo bez ABS (tudzież na stałych tarczach ) nie wchodzi w grę?

No dobra... a czym się różni nasz zacisk od RSV ?? Poza wyglądem :P

ralph178 - 2018-08-14, 11:42

janciovodnik napisał/a:
No dobra... a czym się różni nasz zacisk od RSV ?? Poza wyglądem :P

Chyba jest 4-tłoczkowy i na stałe a nie pływający.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group