To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Modyfikacje - Podwyższenie kierownicy

tosiek - 2014-04-14, 09:03

ech... budżet mi się kończy, sprzęt dopieszczę i nie będę miał za co jechać nawet pod namiot na Słowację nie mówiąc o dalszej trasie :P
RESPIRATOR - 2014-04-14, 09:10

To nie jedź na Słowację tylko do Firleja :lol: Ja Ci nie będę liczył za pole namiotowe :-D
Weź tylko konserwy albo karabin bo jeść coś trzeba, a picie się znajdzie :mrgreen:

tosiek - 2014-04-14, 09:18

Chciałbym, nawet na jeden dzień przyjechać ale sprawy rodzinne... może wyjaśni się w tym tygodniu, ech szkoda gadać :\

[ Dodano: 2014-04-15, 13:56 ]
Zamówiłem w Olek Motocykle, nawet taniej niż na Allegro - zresztą na Allegro mają tylko 20mm - innych brak w magazynach ;-)

robert1973 - 2014-04-15, 23:41

@tosiek ja mam podwyższenie o 25 mm+ kierownica std i już jest "ciasno" z przewodami, osobiście 30 mm jakoś nie widzę, daj znać jak Ci wyszło
tosiek - 2014-04-16, 07:08

No to super, bo dzwonili do mnie, że nie mają już 30mm tylko 35mm albo 20mm no i wziąłem 35 :\

Dobra, jak przyjdę to będę się martwił :D

Wojtaq - 2014-04-16, 08:15

Tosiek, czym się powodowałeś zmieniając wysokość mocowania kierownicy? Czy wynikało to z uwarunkowań anatomicznych dla poprawienia komfortu jazdy, czy raczej chciałeś wyróżnić swojego Caponorda? Sorry, że pytam (możesz nie odpowiedzieć) - ile masz wzrostu?
tosiek - 2014-04-16, 08:25

Mam 170 i trochę czułem, że pochylam się do przodu. Już obróciłem kierownicę ale to jednak za mało, druga sprawa to handbary - albo będą szorować po baku albo po kierunkach ;-)
robert1973 - 2014-04-16, 10:25

@Wojtaq przy moim 184 cm wzrostu jest .....wygodniej :) siedzę zupełnie wyprostowany a jak jadę na "stojąco" to się nie garbię, siedzisz na moto jakby bardziej "majestatycznie" :D
tosiek - 2014-04-16, 10:51

Podwyższenie przyszło, po wstępnej przymiarce wygląda, że powinno pasować, kabli starczy na tyle ;-) Muszę tylko śruby skrócić o jakieś 5mm, to już wieczorkiem :-)
Wojtaq - 2014-04-16, 11:52

Wiem, wiem...
Ale wygoda to pojęcie mocno subiektywne i każdy ma swoją definicję. Jednak nie wiem, czy zmiana wysokości kierownicy może radykalnie wpływać na komfort jazdy. Z drugiej strony, jeśli za zmianą riserów miałyby pojawić się problemy z długością kabli, to ja dziękuję. Mam również 184 cm i trochę nakręconych kilometrów na fabrycznym osprzęcie.

W różnych fazach podróży przyjmujemy zmienne pozycje zmagając się ze zmęczeniem ramion i kręgosłupa. Czasem pochylamy się bardziej, innym razem prostujemy w czasie jazdy, żeby trochę odciążyć mięśnie i układ kostny oraz pobudzić krążenie. Te czynności do złudzenia przypominają efekt zmian wysokości kierownicy z tym, że tej regulacji nie można wykonać w trakcie jazdy :mrgreen:

Można wykonać pewien eksperyment siedząc np. na krześle w pozycji kierowcy motocykla. Zmiana wysokości wyciągniętych ramion w granicach +/- 30 mm od przyjętego standardu nie wywołuje większych zmian w pochyleniu całej sylwetki, a dokładnie kregosłupa! Ergo - kombinowanie wysokością riserów to IMHO zabieg kosmetyczny!

tosiek - 2014-04-16, 11:56

Też tak myślałem, ale mi brakuje tych kilku centów aby siedzieć wygodnie - na Dragu kark zaczyna mnie nawalać po 100km (i też myślałem o zmianie ale całej kierownicy, co niestety psuje estetykę), na Kapciu prześmigałem 180km ciągiem i było prawie super - i te 30mm ma dać że będzie super bez prawie ;-)
janciovodnik - 2014-04-16, 11:59

Tosiek wiem o czym piszesz. Pomimo, ze na Maruderze jest bardzo wygodnie to po 200 km ramiona i plecy prawie odpadają. Na Kapciu takie odległości to śmiech... Chce się jeszcze więcej. Nawet jak stawałem na siuru to już chciałem wsiadać i śmigać jak najszybciej i dalej, dalej...
Wojtaq - 2014-04-16, 13:04

Chętnie poczytam o efektach modyfikacji. Czasem sam staję na podnóżkach, coby poprawić portki albo odpędzic znużenie. Jednak nie jest to standardowa pozycja w trakcie jazdy :mrgreen: Podróż non-stop ok. 300 km (od tankowania do tankowania) zaliczam lekko dydem bez zmęczenia, co jest raczej wynikiem prawidłowej postawy dla mojej anatomii.
RESPIRATOR - 2014-04-16, 14:02

Dupska macie Panowie jakieś pancerne :mrgreen: Ja po 200 kilometrach to szukam miejsca do leżenia, albo chociaż trochę postać co by żopu zreanimować :mrgreen:
erem - 2014-04-16, 15:29

Dyskusja ciekawa, to i ja dorzucę swoje 3gr...

Zaczynałem od transalpa i w sumie na trampku tylko udało mi się pobić rekordy głupoty jeśli chodzi o czas i długość trasy...wróciłem z Sarajewa na raz do polski :) 20h jazdy .. tylko siusiu jeść i tankować... i dlatego kombinuje w kapciu jak go zbliżyć do wygody trampka... ten sprzęt jest dla ludzi którzy mają więcej niż 1,8m tak mi sie wydaje ... mam 175 ... wygodnie jest bliżej kiery... pech chciał, że mam wysoką szybę... co też przeszkadza bo widzę przez nią... bliżej kierownicy... kąt kolan do kitu...

Dlatego podwyższenie +odchylenie kierownicy ku sobie +obniżenie setów +spacerówki na przodzie :D bajka hehe



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group