Ja też. Bo nie wiem czy 5100 kupić czy 7100...fakir - 2015-05-12, 07:28 a co jest nie tak z AGIP ENI I-RIDE SCOOTER 15W-50 ???tosiek - 2015-05-12, 07:35
fakir napisał/a:
a co jest nie tak z AGIP ENI I-RIDE SCOOTER 15W-50 ???
Myślę, że nic taki sam jak 5100robert1973 - 2015-05-12, 08:03 jako że na wypadzie zaświecił się cudowny napis "SERVICE" dzisiaj wymieniam.... testów raczej nie zrobie, może weekend ale też nie daje 100% pewnościtosiek - 2015-05-12, 08:51 A to zaświeca się kontrolka? Jak się ją "zeruje"? Bo wczoraj już wymieniłem oliwę co by nowa była na wypad do Rumunii i nie chciałbym aby gdzieś w czarnej d... zaczął mi świecić SERVICE RESPIRATOR - 2015-05-12, 09:19
fakir napisał/a:
a co jest nie tak z AGIP ENI I-RIDE SCOOTER 15W-50 ???
U mnie na tym oleju skrzynia pracuje dość tempo i głośno zgrzyta przy zmianie biegu.
Jakoś mnie też drażni ten napis SCOOTER ! W opisie też piszą że do skuterów niestety!?
Jeździłem niedawno Kapciem kolegi który zalał 7100 i różnica jest kolosalna na korzyść MOTULA. Skrzynka jak masełko i cichutko jak w kościele :))
Jedyne obawy przed zalaniem dotyczą tylko faktu że raczej nie powinno się zalewać silnika syntetykiem jak do tej pory jeździł na półsyntetyku (przebieg prawie 80tys )
Co prawda ta zasada dotyczyła zawsze samochodów ale myślę że odnosi się to również do silników motocyklowych.tosiek - 2015-05-12, 09:46
sosnos napisał/a:
hejka, ja leje motula 15w50, syntetyk - kolor zielony, i wchodzi 4,5litra.
Ja wlałem też 4,5 i mam ponad Max i muszę spuszczać :(janciovodnik - 2015-05-12, 09:52
RESPIRATOR napisał/a:
Jedyne obawy przed zalaniem dotyczą tylko faktu że raczej nie powinno się zalewać silnika syntetykiem jak do tej pory jeździł na półsyntetyku (przebieg prawie 80tys )
Co prawda ta zasada dotyczyła zawsze samochodów ale myślę że odnosi się to również do silników motocyklowych.
Hmm... Pytanie tylko co sie może stać ?? Przeciez olej to nie kwas ;)RESPIRATOR - 2015-05-12, 10:04 Janek stać się może tyle że rzadszy olej wypłukuje powstałe w silniku nagary i robią się "przedmuchy" a wtedy z zap..rdalacza robi Ci się olejowp..rdalalacz :))tosiek - 2015-05-12, 10:09
RESPIRATOR napisał/a:
Janek stać się może tyle że rzadszy olej wypłukuje powstałe w silniku nagary i robią się "przedmuchy" a wtedy z zap..rdalacza robi Ci się olejowp..rdalalacz :))
Ale to była prawda przy Polenzach gdzie następowało "naturalne" uszczelenie silnika dzięki nagarowi :Djanciovodnik - 2015-05-12, 10:21
RESPIRATOR napisał/a:
Janek stać się może tyle że rzadszy olej wypłukuje powstałe w silniku nagary i robią się "przedmuchy" a wtedy z zap..rdalacza robi Ci się olejowp..rdalalacz :))
Czyli najlepiej rozebrać silnik, wyczyścić i zalać nowym olejem ;PRESPIRATOR - 2015-05-12, 10:43
Cytat:
Czyli najlepiej rozebrać silnik, wyczyścić i zalać nowym olejem ;P
Rozebrać, wyczyścić, zrobić remont i zalać nowym olejem :))fakir - 2015-05-12, 14:06 tak najlepiej kupić nowy silnik lub motocykl , w lc4 która w zeszłym roku miała 20 lat po jeździe przez 6 lat na półsyntetyku 10W40 ( wcześniej nie wiem co było) rozebrałem silnik wymieniłem tylko pierścienie ( tłok oryginał elko praktyczny bark zużycia przy przebiegu ponad 20 tyś) zalałem liqui moly full syntetyk 15W50 po 2 sezonach rozebrana góra silnika tłok, nicasil , pierścienie bez znacznego zużycia !!!janciovodnik - 2015-05-12, 14:24
RESPIRATOR napisał/a:
Cytat:
Czyli najlepiej rozebrać silnik, wyczyścić i zalać nowym olejem ;P
Rozebrać, wyczyścić, zrobić remont i zalać nowym olejem :))
Jacek przy przebiegu niecałe 100 tys. co Ty chcesz remontować w Rotaxie ??
Przecież to nawet nie jest lekkie pierdnięcie dla tego cusia :)tosiek - 2015-05-12, 21:27 Dobra miszcze! Odlałem ponad 0.5 litra i mam Maxa tak więc w moim przypadku spokojnie by wsyatrczyło 3.8 litra i zostało by na dolewki.
Pytanie jak spuszczacie olej? Ja postawiłem na bocznej i poodkręcałem wszystko