To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Mechanika - Wymiana napędu

jagiel - 2012-09-12, 18:27

1 fota to RSV, Falco itd, druga Capo czyli montujesz zawsze wypustką do zewnątrz
aprilia - 2012-09-12, 19:54

A dlaczego tak ma być czym się różni rsv o capo ten sam silnik.
Ja miałem oryginalny zestaw i tak było założone czyli tak jak w rsv i nawet tak mam ślizgacze wyślizgane,próbowałem założyć odwrotnie czyli tak jak powinno być to łańcuch nie siadał w ten wyślizgany ślizgacz.
Ciekawe co teraz czy kupić ślizgacze nowe i wtedy założyć tak jak ma być czy na tych starych odwrócić?

B3stia - 2012-09-12, 21:54

Jest to zależne od szerokości tylnej opony , Capo ma najwęższą ze wszystkich.
aprilia - 2012-09-13, 08:20

Od szerokości tylnej felgi bo oponę możesz szerszą założyć na tą felgę w capciu.
Ok,to idę zmienić tą zębatkę odwrotnie.

B3stia - 2012-09-13, 17:40

To było oczywiste, jak to że powinieneś zakładać rozmiar opony przewidziany dla twojego moto ;-)
Karpik - 2012-11-24, 23:47

Wiem że temat już był ale wymieniam napęd i już gubię się w tych łańcuchach...
W grę wchodzi DID.
Pytanie tylko czy kupić O-ringowy, X-ringowy czy zainwestować w ten X-ringowy hiper wzmocniony (ZVMX)??
Rozumiem że z montażem zębatki 16 zębów z przodu nie ma problemu?
Czy ktoś wie jakie łańcuchy były montowane fabrycznie?? Nie czasem RK??

Wilk stepowy - 2012-11-25, 00:11

Montujesz 16 zębów z przodu?


Co do łańcucha to myślę że nie ma co oszczędzać 50 czy 100zł , ja bym brał najmocniejszy.

Karpik - 2012-11-25, 00:18

Wilk stepowy napisał/a:
Montujesz 16 zębów z przodu?

Wróć... Pomyłka... 17z przód i 45z tył
Chetnie zamontowałbym nawet coś szybszego żeby kapo mniej paliło,ale chyba innej opcji nie ma... :roll:

Wilk stepowy - 2012-11-25, 10:30

A ile Ci spala?
aprilia - 2012-11-25, 11:06

Zamontuj 2 razy hiper wzmocniony, wszedł taki chyba w tym roku jak ja założyłem swój hiper wzmocniony to wszedł ten 2 razy hiper.

Możesz zmienić tylko musisz zębatkę sobie dobrać,
standard to 17/45z, ale ja jak następnym razem będę zmieniał napęd to założę z tyłu 44z ;-)

jagiel - 2012-11-25, 11:49

W przypadku łańcucha DID do Caponorda zalecany jest ZVMX ( zastąpił on ZVM2 którego prawdopodobnie Kamil miał na myśli ) czyli wzmocniony x ringowy. DID wycofał rok temu z oferty łańcuchy o ringowe, w przypadku motocykli enduro i cross wprowadzili serię ER bez o ringową, uszczelnienie zastąpiono na zasadzie specjalnego stopu metali. Powstała powłoka odporna na ścieranie. I to tyle w temacie łańcuchowa :-)
aprilia - 2012-11-25, 11:54

Jagiel dobrze to wytłumaczyłeś :-)
Karpik - 2012-11-25, 14:58

Wilk stepowy napisał/a:
A ile Ci spala?

Nie pali jakos przesadnie - 6,5l -7,0l w normalnych warunkach w Polsce przy wyprzedzaniu i zejdzie nawet do 5,5l przy równomiernej jeździe :-)

Dzięki Panowie, zawsze można tutaj liczyć na fachową pomoc

aprilia napisał/a:
standard to 17/45z, ale ja jak następnym razem będę zmieniał napęd to założę z tyłu 44z

Kamil a masz jakąs propozycję na ta zębatkę 44z?? Długośc łańcucha pozostanie bez zmien przy 17+44z??


Jestem troche zielony w temacie napędów bo przez kilka poprzednich lat jeździłem Hondzią z kardanem (kardan to poprostu rewelka w turystyku)...

aprilia - 2012-11-25, 15:27

Na pewno będę dopiero szukał zębatki 44z lub jak nie znajdę to przerobię jakąś 4z 525 żeby pasowała do capo.

Długość łańcucha się skróci bo 1 ząb to 1 ogniwo mniej,więc łańcuch też skrócę.Robiłem taką modyfikację w pegaso oryginalnie ma 46 zębów ja dałem 45z i skróciłem o 1 ogniwo łańcuch.

Co do łańcucha to ja wolę łańcuch niż kardan, jest na co popatrzeć jest co wymienić co jakiś czas.

A kardan np. w bmw to porażka co chwilę łożysko siada.

Wilk stepowy - 2012-11-25, 22:07

Karpik napisał/a:
Nie pali jakos przesadnie - 6,5l -7,0l w normalnych warunkach w Polsce przy wyprzedzaniu i zejdzie nawet do 5,5l przy równomiernej jeździe


Wiadomo, że to zależy od tego jak lubisz jeździć. .. Nie jest to przesadnie dużo ale mogło by być mniej.. A czy mapę zapłonową mu zmieniałeś może, czy jeździsz na fabrycznej?

Ja odnotowałem spadek spalania o ok 0.5l lub troszke więcej jak zmieniłem 16 na 17 zębów i około 1.5l jak zmieniłem mapę.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group