To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Mechanika - Wymiana napędu

Karpik - 2012-11-27, 12:45

Wilk stepowy napisał/a:
Wiadomo, że to zależy od tego jak lubisz jeździć. .. Nie jest to przesadnie dużo ale mogło by być mniej.. A czy mapę zapłonową mu zmieniałeś może, czy jeździsz na fabrycznej?

Ja odnotowałem spadek spalania o ok 0.5l lub troszke więcej jak zmieniłem 16 na 17 zębów i około 1.5l jak zmieniłem mapę.


Jeśli nikt nic nie grzebał przede mną to jeżdzę z oryginalną mapą.
Z tego co piszesz widze ze warto zainteresowac sie tematem zmiany map.

aprilia - 2012-11-27, 13:27

Pewnie że warto :-)
vtec - 2012-11-27, 14:18

Karpik, jak zgłębisz temat to podjadę z moim capo :) Temat o wgrywanu map przeczytałem , jednak brzmi on jak czarna magia :)
Wilk stepowy - 2012-11-27, 15:09

Ja opisałem akurat mój przypadek, nie koniecznie inny Capo zareaguje równie pomyślnie.
Ja po prostu miałem złe ustawienia i nieprawidłową mapę... Motocykl nigdy nie spalił mniej jak 6.6.

Teraz nie pamiętam żebym przekroczył 6...

aprilia - 2012-11-27, 19:14

Jaka tam czarna magia, kupujesz kabelek ściągasz tuneecu i już wgrywasz mapę i jak nie masz sondy to ustawiasz na analizatorze spalin.
Karpik - 2013-01-12, 11:19

Wymieniam napęd i przy okazji chciałem wymienić slizgacze bo są juz trochę wyjechane...
Wymieniał ktoś?
Gdzie można to ustrojstwo kupić albo od czego pasuje?
Czy ślizgacz który jest na wahaczu - nr 18

da się wymienić przy zdjetym napędzie, ale bez zdejmowania całego whacza? Jeszcze nie próbowałem wyjąć starego,ale po oględzinach mam pewne wątpliwości czy da się to zrobic.

aprilia - 2013-01-12, 12:09

Powinno się dać wymienić, ile masz przebiegu że ci ślizgacze się wytarły?
Nigdzie nie dostaniesz raczej tylko oryginał.

Ja bym sobie dupy nie zawracał tymi ślizgaczami one się tak szybko nie zużywaja ;-) :lol:

jagiel - 2013-01-12, 12:32

Ślizg tak jak Kami napisał tylko z oryginału dostaniesz, najprawdopodobniej do wymiany musisz zdjąć wahacz a jest to trochę upierdliwe :-) Pamiętaj o dolnym ślizgaczu, jego też warto sprawdzić i ewentualnie wymienić.
aprilia - 2013-01-12, 13:30

Akurat w capo jest ot jeden ślizgacz połączony z drugim dolnym, czyli kupujesz całość.
jagiel - 2013-01-12, 13:44

Kamil, w Capo masz górny ślizg na wahaczu o numerze AP8144168 oraz w zależności od rocznika dolny ślizg AP8144610 lub rolka której obecnie się nie kupi ponieważ zastąpili ją normalnym ślizgiem. U ciebie jest rolka za pewne z uwagi na rocznik. ;-)
aprilia - 2013-01-12, 19:08

Chyba się nie zgodzę, na wahaczu masz ślizg z góry i od dołu przy wahaczu w każdym capo i jeszcze rolkę.Tobie chodziło pewnie o to czy na dole zamiast rolki był ślizg ale w capo nigdy tak nie było.

Przy małym obciążeniu łańcuch chodzi po górnym ślizgu i na dole ślizga się po rolce natomiast przy pełnym obciążeniu łąńcuch na dole nie ślizga się po rolce tyko po ślizgu bo łańcuch idzie wyżej i tak ślizgałby się po wahaczu.

Jedynie w raidzie nie ma chyba dolnej rolki tylko jest ślizg przy zębatce tylnej zamocowany do wahacza.

jagiel - 2013-01-12, 20:02

Capo jak każdy inny motocykl ma normalny ślizg wahacza który chroni górę i dół wahacza ale jeszcze jest dolna rolka którą zastąpili ślizgiem , zobacz na linku nr. 23

http://www.ultimateparts....ine-OEM&i=18537

o to mi chodzi :-)

aprilia - 2013-01-12, 20:29

Ale gwoździa mi dałeś, piszą że w 2001,2002 i 2003 to wytłumacz jak to jest, ja jeszcze nie widziałem capo z czymś takim na dole :-/
jagiel - 2013-01-12, 20:32

bo się nie przyglądałeś nowszym kapciom aż tak wnikliwie , na cholerę gapić się na dolny ślizg tak bez powodu :-D

[ Dodano: 2013-01-12, 20:33 ]
do 2004 roku jest rolka

aprilia - 2013-01-12, 20:38

Sprawdzę to przy najbliższej okazji, ale faktycznie ta rolka szybko się wyrabia więc ma to swoje wytłumaczenie, zastosuję też ślizgacz :lol:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group