To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Mechanika - Wymiana napędu

Maciek - 2013-01-12, 20:41

Jagiel - ma rację - u mnie jest ino ślizgacz:-)
jagiel - 2013-01-12, 21:03

no i tym sposobem wszyscy idą obowiązkowo do garażu sprawdzić ślizgacz :lol:
Karpik - 2013-01-13, 08:57

aprilia napisał/a:
Powinno się dać wymienić, ile masz przebiegu że ci ślizgacze się wytarły?
Nigdzie nie dostaniesz raczej tylko oryginał.

Ja bym sobie dupy nie zawracał tymi ślizgaczami one się tak szybko nie zużywaja ;-) :lol:


na budziku 55tkm.
Jesli będzie trzeba wyciagac wahacz albo beda drogie te slizgi to oleje temat bo tragedi nie ma, ale wygladaja już nie najlepiej...

Ja potwierdzam wersje jagiel, , mam slizg na wahaczu i dolny slizg a nie rolkę...

jagiel - 2013-01-13, 12:36

nie jest to duży przebieg, masz możliwość zrobienia zdjęcia albo filmu to się oceni czy trzeba wymieniać :-)
aprilia - 2013-01-13, 13:22

Dopiero dotarty a ty już chcesz ślizgi wymieniać :lol:
Karpik - 2013-01-15, 17:29

Co do slizgu to troche go wyczysciłem (był mocno zaklejony smarem), obejrzałem dokładnie i postanowiłem go raczej nie wymieniać.
Wcześniej jednka wysałałem zapytanie do Bravadosa i oto odpowiedź:
AP8144610 (ślizg dolny) - 57,00zł
AP8144168 (ślizg na wahaczu) - 193,00zł
Czas realizacji zamówienia to 2-3 tygodnie.

Fotki ślizgu






Pozdr,

aprilia - 2013-01-15, 20:02

Co ty robiłeś że tak ślizg zjechałeś? Musiałeś mieś napięcie sprężyny mocno wkręcone przez co tył stał wyżej niż normalnie w czasie jazdy i łańcuch chodził mocno po ślizgu.

Drugi pytanie dlaczego tak krzywo idzie ci łańcuch widać to po zużyciu ślizgu że uciekał prawie na wahacz zamiast ładnie po środku ślizgu się ślizgać.
Zębatkę miałeś dobrze założoną?

Karpik - 2013-01-15, 20:20

Jeździłem w 2 osoby...
Wymieniany napęd był bardzo nierówno wyciągniety, moze to jest przyczyną...
Twoim zdaniem trzeba wywalic ten ślizg?
Zębatka była zalożona przez poprzedniego właściciela wypustem do środka, (jak na pierwszym zdjęciu na stronie poniżej) ale koniec, końców nie wiem jak powinna byc???
Skąd pewność, że tutaj
http://www.af1racing.com/...p?idproduct=788
ktoś nie popełnił błędu??
Ten sposób montażu zębatki jest dla mnie co najmniej dziwny :roll:

aprilia - 2013-01-15, 20:56

Temat założenia zębatki gryzłem i już nie pamiętam jak ją w końcu założyłem ale jutro zerknę.
Tak jak piszesz nierówno wyciągnięty łańcuch zrobił robotę ze ślizgaczami, ja bym je wywalił, bo łańcuch nie będzie si dobrze po nich ślizgał tylko będzie szarpał ślizgi.
U mnie po 40000km ślizgi są gładziutkie.

Karpik - 2013-01-16, 21:35

Mały update
Dziś wyciągnąłem ślizgi więc mogę Was zapewnić, że da się je wymienić bez ściągania wahacza. Slizg na wahaczu jest dość elastyczny więc można go tutaj nagiąć , tutaj odgiąć i wyjdzie oraz wejdzie na swoje miejsce bez problemów :-D

Po oględzinach slizgu wywnioskowałem,że zębatka była założona odwrotnie.
Slizg oryginalnie ma w srodku "płetwę rekina" naprowadzającą łańcuch, ale u mnie przez odwrotnie założoną zębatkę łańcuch szedł krzywo po slizgu i rozorał grzbiet.
Jedyne poprawne założenie zębatki to takie jak na zdjęciach poniżej - zeby była bliżej osi motocykla



Tak czy siak postanowiłem zostawić ślizgi i ich nie wymieniać ponieważ budżet mam ograniczony a 300zł drogą nie chodzi...
Stwierdziłem, że slizg to właściwie kawał gumy lub plastiku który tylko chroni wahacz przed uszkodzeniami więc dopóki jest cały nic złego nie powinno sie stac.
Skoro przy odwrotnie założonej zebatce slizg dopasował się do usytuowania łańcucha a zebatka wyglądała ok i nie było problemów to myślę, ze na dalsza eksploatacje tez nie bedzie miało to wpływu
Poprawcie mnie jeśli się mylę :roll:

aprilia - 2013-01-17, 09:01

Zobaczyłem u siebie i ma być właśnie tak jak na zdjęciu bliżej silnika zębatka, odsadzenie na zewnątrz.

A ślizgi kup sobie z używki na 100% będą lepsze niż twoje i drogie nie będą.

Karpik - 2013-01-17, 09:47

aprilia napisał/a:
A ślizgi kup sobie z używki na 100% będą lepsze niż twoje i drogie nie będą.


Juz nawet podjąłem takie działania ;-)

vtec - 2013-08-09, 16:19

Panowie , co wybrać???

http://motolancuchy.pl/pl...ORD-01-08-r/127

ktoś ma jakieś doświadczenia z:

http://allegro.pl/naped-o...3427080102.html


który z tych łańcuchów , z oferty motolancuhy jest złoty?

aprilia - 2013-08-09, 18:55

Bież z motołańcuchy.pl zrobi ci dobrą cenę, weź super wzmocniony did i zębatki sunstar POLECAM!

Mam ten zestaw zrobiłem ponad 30000km na nim i nawet pół naciągu jeszcze nie wykorzystałem, na wyprawie podciągałem tylko raz!

Naprawdę z całego serca polecam :lol:

Karpik - 2013-08-10, 08:18

aprilia napisał/a:
Bież z motołańcuchy.pl zrobi ci dobrą cenę, weź super wzmocniony did i zębatki sunstar POLECAM!

Potwierdzam!
Tak jak napisał aprilia, bierz z Motołańcuchy.pl DID super wzmocniony ZVM-X+zębatki Sunstar.
http://motolancuchy.pl/pl...unstar-1745/318
Nie próbuj na tym oszczędzać :-D
Złoty moim zdaniem jest bez sensu kupować bo on jest taki sam jak ten super wzmocniony a dopłacasz tylko za to że wygląda jak złoto...
Złoty to ten z dopiskiem G&G
http://motolancuchy.pl/pl...unstar-1745/317



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group