To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Modyfikacje - Przed zakupem

Andreas987 - 2011-08-23, 09:19
Temat postu: Przed zakupem
Tak jak nadmieniłem w POWITALNI, rozglądam się za Caponordem :-) . Nie mam pojęcia jakie zmiany konstrukcyjne nastąpiły w modelach pomiędzy rokiem 2002 a 2008 (końcem produkcji). Mówię o takich które mają istotny wpływ na eksploatację i komfort jazdy. Na googlach nie udała się nic znaleść :-( . Gdyby ktoś z Was posiadał taką wiedzę to proszę o podzielenie się nią. Chciałbym dokonać właściwego wyboru. Pozdrawiam
danio - 2011-08-23, 09:28

z tego co czytam to forum to tylko wygląd czaszy , ale poczekaj na wypowiedzi innych bo może sie mylę a modyfikację trzeba zrobić samemu ale to jak juz kupisz to powiemy co ;-)
danio - 2011-08-23, 09:28

aaa i moto wychodzi do 2001
Dziubek - 2011-08-23, 12:58

od 2002 lub 2003 dodali lambde o ile dobrze pamietam

niektóre nowsze (albo i wszystkie) modele maja automatyczny wlacznik swiatel.

Wilk stepowy - 2011-08-23, 21:11

Po po 2004 roku są inne czachy, wydają się mniej chronić jeźdźca przed warunkami atmosferycznymi, ale może tylko tak wyglądają.
Natomiast w tych starszych rocznikach podobno łatwo stłuc kierunkowskaz przy wywrotce.

Druga najważniejsza zmiana to chyba ABS montowany >2004 - wyłączany.

Istotna zmiana to również pływające tarcze hamulcowe >2004 - czasem stukają i trzeba coś z jakimiś blaszkami popracować. Było na forum.

No i światła w automacie w nowszych modelach.

Silnik, zawieszenia, komputer itp bez mian.

We wszystkich należy wcześniej lub później zmienić mapę zapłonową, złączki paliwowe, z czasem może przekaźnik, cewki, regulator napięcia i łożysko na sprzęgle.

Jakbym dzisiaj stał przed wyborem zdecydowanie szukałbym wersji Rally Raid: ciekawsze zawieszenie, niezbędne akcesoria w standardzie i malowanie które może nie na zdjęciach, ale na żywo wygląda rewelacyjnie.

Powodzenia :mrgreen: Na allegro jest chyba największy wybór od lat :shock:

eterum - 2011-08-23, 21:50

Wilk stepowy napisał/a:
We wszystkich należy wcześniej lub później zmienić mapę zapłonową


W standardowej wersji motocykl jeździ bardzo dobrze w wyższych zakresach obrotów. Na niższych czuć szarpanie.
Po zmianie mapy masz bardzo gładki dół od 2000 do 4K idzie płynnie i bez szarpnięć.

Wilk stepowy napisał/a:
zdecydowanie szukałbym wersji Rally Raid: ciekawsze zawieszenie, niezbędne akcesoria w standardzie i malowanie które może nie na zdjęciach, ale na żywo wygląda rewelacyjnie.


A ja bym się dwa razy zastanowił. Raid ma bardzo dużo części innych niż standardowy Capo. Ceny tych części są kosmiczne i czasami bardzo trudne do zdobycia.

Z kolei do standardowego Capo części masz w brud z tym że ceny mogą być trochę wyższe niż do innych (podobnych) motocykli.

Generalnie Capo to wyśmienity motocykl w którym psują się wszystkim te sam rzeczy. 99% tych usterek można rozwiązać po przeczytaniu odpowiednich wątków.

Silnik - jeśli zadbany - jest niezniszczalny. :-)

Daj znać co kupiłeś..

jaras - 2011-08-23, 22:53

"A ja bym się dwa razy zastanowił. Raid ma bardzo dużo części innych niż standardowy Capo. Ceny tych części są kosmiczne i czasami bardzo trudne do zdobycia. "
eterum- co właściwie miałeś na myśli, jakie tak różne części?- bo chyba nie o kierunkach myślałeś...jest pewnie inny tylny amor- ale cena tego ustrojstwa jest pewnie taka sama jak i wersji cywilnej, czyli drogo:(, poza tym- różnice są w przełożeniach skrzyni biegów- a kto to kiedykolwiek naprawiał?- nie widziałem takiego tematu na forum...co tam jeszcze?- aha, kierycha+podwyższone jej mocowanie- fakt, jest inne(o niebo lepsze) ale to się przecież nie psuje..bo sam silnik jest identico co wersja normal...więc co masz na myśli?- ja uważam tak samo jak Wilku-RR jest OK- przód regulowany i twardszy (i nie zgadzam się z tymi, którzy twierdzą że za twardy- na polskie, dziurawe drogi jest właśnie ok- normalny zaraz dobija:(,nie widzę żadnych różnic na minus...poza tym- RR mają fabryczne gmole -całkiem zgrabne i co ważniejsze - sprawdzają się w "realu":)
-zdrowia:)
jaras

eterum - 2011-08-24, 08:10

Jaras wersja Raid jest wyśmienita!
To nie podlega dyskusji.

Tylny amor w wersji Raid ponoć sprawia problemy (opinia gości z AF1). MarcinLa wymieniając uszczelniacze w lagach coś tam uszkodził. Kilka tygodni czekania na części.
Gmol górny pomimo podobnego wyglądu różni się od standardowego. Kanapa, malowanie, plastiki, stelaż kokpitu.. jest tam trochę różnic.

Ale wiadomym jest że wszystko się da zrobić.

PS. Na allegro jest jeden Raid. Gdyby miał ABS to poważnie bym o nim myślał.

Wilk stepowy - 2011-08-24, 10:28

Sercem albo rozumem :mrgreen:
Andreas987 - 2011-08-24, 10:39

Dzięki wam wszystkim. Z postów od: eterum, Dziubka, Wilka stepowego, Jarasa, dania wyrabiam sobie pogląd na całokształt ;-) . Caponord który zamierzam nabyć ma mi służyć do dalekiej turystyki w dwie osoby z gratami. Chciałbym żeby miał gmole, kufry, płytę podłogową, ABS, był zadbany z rozsądnym przebiegiem (chyba przesadziłem z wymaganiami :-D ). Oglądam oferty na otomoto i allegro i zastanawia mnie przebieg tych moto. Roczniki 2001,2002,2005 i przebiegi ok. 30.000. Ja na intruderze robię ok 16000 w sezonie (bez wakacji). Jest jeden "młodziak" w Szczecinie ale cena chyba za wysoka za golasa. A tak na marginesie, od którego roku jest ABS w standardzie. Rozmawiałem z gościem z Zielonej Góry (Allegro: Gracek-F) może będzie na dniach coś ciągnął z UK - zobaczę. Nastawiam się na rocznik nie starszy niż 2005. Pozdrawiam
Wilk stepowy - 2011-08-24, 10:58

ABS jest od 2004. Z tymi przebiegami to rzeczywiście dziwnie, człowiek zawsze ma podejrzenia. Ale te silniki robią (z tego co można poczytać na forum zagranicznym) lekko 100tys km a i pod 200tys km chłopaki pokazują liczniki. Poza tym czasem jest to możliwe: jedni robią 16 a inni np ja w tym sezonie ledwie 4 tysiaki nakręciłem.
eterum - 2011-08-24, 10:59

Na allegro masz 3 sztuki które powinny Ci pasować.

http://allegro.pl/aprilia...1768243463.html

Dziwny bo w 2005 roku nie było już wersji z uszami. Ale to są włosi. Wszystko jest możliwe.

http://allegro.pl/aprilia...1777782354.html

Pomimo wcześniejszych zastrzeżeń to jest mój typ. Gdybym dziś kupował to brał bym od razu (pod warunkiem że z motocyklem jest wszystko ok ). Szkoda że nie ma ABSu

http://allegro.pl/otomoto...1737870594.html

Moim zdaniem za drogo.

Z przebiegami to jest różnie. Zobacz jakie są średnie przebiegi na mobile.de.

danio - 2011-08-24, 11:02

jak by gościu ze szczecina zszedł na 19 tysi to ta jest cudo , moja opinia

no i ta z piaseczna good , 2005 plus uszy ja wole uszy ładniejsza jest , criters

Wilk stepowy - 2011-08-24, 11:05

Cytat:
http://allegro.pl/aprilia...1768243463.html

Dziwny bo w 2005 roku nie było już wersji z uszami. Ale to są włosi. Wszystko jest możliwe.


Zapewne podobna sprawa jak u mnie, rocznik 2001-2003 tylko kupiony i zarejestrowany w 2005. Wcześniej stał w salonie.

Cytat:
http://allegro.pl/aprilia...1777782354.html

Pomimo wcześniejszych zastrzeżeń to jest mój typ. Gdybym dziś kupował to brał bym od razu (pod warunkiem że z motocyklem jest wszystko ok ). Szkoda że nie ma ABSu

Miodzio, tylko te liczniki w milach/farenhaitach. Nawet cena akceptowalna.
A MaciejuW sprzedał swojega Raida?

danio - 2011-08-24, 11:06

a to Piaseczno to nikt od nas???


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group