Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Tylny amortyzator
Autor Wiadomość
Basin raider 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 34
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 389
Skąd: Będzin
Wysłany: 2014-07-16, 22:30   

a tak wygląda moje łożysko łączące amor z przegubem :D Komplet łożysk NTN na przegub wahacza wyniósł mnie 70 zł.

_________________
Suzuki LS 650 Savage->Honda Gl 1500 Goldwing->Yamaha Wildstar 1600->Yamaha Bt 1100 Bulldog->Honda VFR 800 V-Tec-> Aprilia ETV 1000 Caponord(dożywocie) -> BMW r1100s Boxer Cup Replica -> CBF 1000 Fa -> Kawasaki ZX6R 636 Ninja
 
   
tosiek 
sympatyk

Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 510
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2014-07-17, 06:40   

Ale pikne ;-) Czyli jak nic na zimę pasuje zdemontować tyle zawieszenie i przynajmniej je przesmarować :D
_________________
jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
 
   
sosnos 


Wiek: 37
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 646
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2014-07-17, 07:07   

Hejka,

jak możesz to podaj numery łożysk firmy Ntn to innym bedzie łatwiej dobrać.

pozdrówka
_________________
pozdrówka Michał
https://www.youtube.com/watch?v=IYJYA0P5ls8
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2014-07-17, 16:33   

sosnos napisał/a:
Hejka,

jak możesz to podaj numery łożysk firmy Ntn to innym bedzie łatwiej dobrać.

pozdrówka

Kolego sosnos, nie baw się w leniwca :mrgreen:
Przeczytaj ten wątek od poczatku, bo po coś on powstał i pewnie są tutaj zawarte cenne informacje odnośnie tylnego amortyzatora, jego regeneracji i elementów składowych :mrgreen:
Ułatwię Ci zadanie i podpowiem: Cofnij się o jedną stronę do tyłu.
 
   
Capo 
Administrator
Capo 2002, FJR 1300


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-17, 17:09   

Wicher napisał/a:
Cofnij się o jedną stronę do tyłu.

A ja polecam się cofnąć o jedną do przodu ;)
 
 
   
Basin raider 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 34
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 389
Skąd: Będzin
Wysłany: 2014-07-17, 19:23   

dokładnie wszystko jesty opisane w tym wątku. Ja jako niedowiarek musiałem rozebrać, wyciągnąć i dopiero zamówić :)

Co do ceny to mała aktualizacja, wszystkie łożyska z uszczelniaczami wyszły mnie 130zł.
Moto jeździ jak nowe, teraz tylko powymieniać na progresywne sprężyny z przodu i z tyłu :)
_________________
Suzuki LS 650 Savage->Honda Gl 1500 Goldwing->Yamaha Wildstar 1600->Yamaha Bt 1100 Bulldog->Honda VFR 800 V-Tec-> Aprilia ETV 1000 Caponord(dożywocie) -> BMW r1100s Boxer Cup Replica -> CBF 1000 Fa -> Kawasaki ZX6R 636 Ninja
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2014-07-17, 22:38   

Capo napisał/a:
Wicher napisał/a:
Cofnij się o jedną stronę do tyłu.

A ja polecam się cofnąć o jedną do przodu ;)

Sie nadziałem :-P
 
   
sosnos 


Wiek: 37
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 646
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2014-07-18, 07:31   

Hejka,

oki, ja nie chce wymieniać poprostu pomysł miałem żeby kolega podał, ale jeśli jest to ok.
_________________
pozdrówka Michał
https://www.youtube.com/watch?v=IYJYA0P5ls8
 
   
tosiek 
sympatyk

Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 510
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2014-09-02, 11:05   

Wczoraj zdemontowałem tylny amortyzator i przy okazji wydłubałem łożyska - no może są w lepszym stanie niż miał Basin Rider ale do wymiany. I chyba ktoś juz przy nich dłubał bo w jednym łożysku brakowało igiełek O_o

Niestety, brak igiełek spwodował znaczne wżery na tuleji, która kwalifikuje się do wymiany :(

Tak czy siak wymienię wszystkie, do tego jeszcze sprawdzę zawias ale czuję że też do wymiany. Zalecam wszystkim aby sprawdzili sobie te łożyska, zwłaszcza jak motor ma 10 lat i tylko 45kkm ;-)
_________________
jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1158
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-02, 18:16   

fakt warto tam zaglądać, sama wymiana uszczelniaczy i smarowanie znacznie przedłuży żywotność łożysk, u siebie co dwa lata rozbieram kiwaczkę i robię smarowanko :-)
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
tosiek 
sympatyk

Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 510
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2014-09-03, 06:19   

Teraz to i ja jestem mądry :-) Jak nic pasuje DragStara wziąść na warsztat i przeglądnąć łozyska - oj zapowiada się pracowita zima :D

Co do brakujących igiełek to się znalazły, wysypały się na podłogę a więc nikt tam nie zaglądał od wieków :P

[ Dodano: 2014-09-16, 10:38 ]
jagiel masz jeszcze te tulejki 18x67,8 ? Potrzebuję jedną sztukę :-)

[ Dodano: 2014-09-16, 16:29 ]
jagiel, przepraszam ale chwilowo sprawa nieaktualna - udało mi się znaleść speca co dorobi mi taką tulejkę, zobaczmy co z tego wyjdzie, ma być gotowe na jutro ;-)
_________________
jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
 
   
rzeżucha 

Wiek: 37
Dołączył: 17 Mar 2015
Posty: 372
Skąd: Giżycko/Kraków
Wysłany: 2015-07-05, 15:39   

Cześć, mam pierwsze techniczne pytanie:-) w moim capo pokrętło od regulacji tylnego amora również działa bez oporu a moto jak by siadlo ostatnio. Po przeczytaniu tematu odkrecilem regulator i chcialem go napełnić wg opisu ze zdjęciami. Wykrecilem pokretlo do oporu i dobilem plun hamulcowy, tylko ze weszlo go może 10ml. Po skreceniu go o kilka obrotow poziom płynu sie w ogóle nie podniósł. W srodku regulatora jest jak by tloczek i czy on powinien podnosić się w miarę kręcenia pokrętłem?
 
   
tosiek 
sympatyk

Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 510
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2015-07-09, 19:19   

Po odkręceniu pokrętłem musisz go pchnać jakimś drutem czy coś - sam się nie cofnie - i wtedy nabij płynu do oporu :)
_________________
jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
 
   
rzeżucha 

Wiek: 37
Dołączył: 17 Mar 2015
Posty: 372
Skąd: Giżycko/Kraków
Wysłany: 2015-07-09, 21:53   

Myślałem o tym ale bałem się coś uwalić :D dzięki za info, zerknę na to w wolnej chwili bo to szybka robota :)
 
   
tomekz 


Wiek: 46
Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 88
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-12-14, 21:32   

Witam.

Orientuje się z Was ktoś jaką wartość ma oryginalna sprężyna tzw SPRING RATE = ??kg/cm ?
W innym moto (lżejszym o 60-70kg) rozwaliłem tylny amor i gdyby parametry były podobne to bym go wykorzystał bo mam zapasowy. Nie pasuje plug&play więc nie chciałbym go modyfikować jeżeli sprężyna była by np. za twarda.


P.S.

Kolego sosnos- spokojnie, narazie tylko przymiarkę robię ;-)
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 10