Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Sprzęgło
Autor Wiadomość
Basin raider 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 34
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 388
Skąd: Będzin
Wysłany: 2014-10-30, 21:29   

Wymiana płynu hydraulicznego sprzęgła to banalna sprawa i zalewamy zwykły płyn hamulcowy dot4 albo 5.1. Jedyny przypadek w którym zalewamy inny płyn to wysprzęgliki Magura(zazwyczaj KTM) i tam lejemy "Magura blood". 5.1 ma wyższy stopień wrzenia niż dot.4 i jest mniej żrący względem pow. lakierowanych.

Wymiana: Odkręcasz dekielek na pompie sprzęgła(lewa klamka) Sciągasz dekielek metalowy, pod spodem powinien być jeszcze plastykowy z gumową uszczelką. Strzykawką opróżniasz komorę pompy sprzęgła ze starego płynu, nalewasz nowego i przystępujesz do wymiany.
Najprostszy sposób to przepompowanie starego płynu, dolewając nowego. Żeby to zrobic musisz zlokalizować wysprzęglik sprzęgła, na którym będzie odpowietrznik zakończony gumowym kapturkiem. Jak już go znajdziesz musisz dopasować klucz oczkowy do odpowietrznika, przygotować przewód gumowy fi6mm(najlepiej przezroczysty żeby widzieć czy nie ma powietrza itp) i zbiornik na stary płyn. Zakładasz klucz na odpowietrznik, następnie nasuwasz na niego przewód i zaczynasz wymianę. Po nalaniu nowego płynu do zbiorniczka musisz kilka razy nacisnąć klamkę sprzęgła np. 3 razy. Następnie trzymając klamkę wciśniętą(nie możesz jej puścić!) odkręcasz odpowietrznik na tyle aby w przewodzie pokazał się płyn, następnie zakręcasz. Dopiero po zakręceniu odpowietrznika możesz puścić klamkę! W innym wypadku możesz zapowietrzyć układ. Całą procedurę powtarzasz aż w przewodzie gumowym nie pojawi się nowy płyn. Pamiętaj aby na bieżąco dolewać płynu do zbiorniczka. Uwaga z mojej strony, średnio pojemność układu hydraulicznego sprzęgła to ok. 100-200ml dla pewności przepompuj 300ml i będziesz mieć sprzęgło jak nowe :)
_________________
Suzuki LS 650 Savage->Honda Gl 1500 Goldwing->Yamaha Wildstar 1600->Yamaha Bt 1100 Bulldog->Honda VFR 800 V-Tec-> Aprilia ETV 1000 Caponord(dożywocie) -> BMW r1100s Boxer Cup Replica -> CBF 1000 Fa -> Kawasaki ZX6R 636 Ninja
 
   
Freevolna 
Piekna i Bestia


Wiek: 52
Dołączyła: 20 Lut 2014
Posty: 57
Skąd: Kingdom
Wysłany: 2014-10-31, 08:49   

dzieki wielkie za tak szykie instrukcje:) bede sie uczy! zeby tylko o klamce nie zapomniec :) :)
_________________
Jesteś tym o czym myślisz
 
   
sosnos 


Wiek: 37
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 615
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2014-10-31, 12:02   

Hejka,

dla bezpieczeństwa połóż jakiś ręcznik na bak, płyn hamulcowy jest żrący - jeśli oblejesz natychmiast zetrzyj. zmyć go można też wodą . Najlepiej robi się to w dwie osoby.

powodzenia.
_________________
pozdrówka Michał
https://www.youtube.com/watch?v=IYJYA0P5ls8
 
   
Freevolna 
Piekna i Bestia


Wiek: 52
Dołączyła: 20 Lut 2014
Posty: 57
Skąd: Kingdom
Wysłany: 2014-10-31, 23:58   

wszystko złapałam tylko to jedno mnie niepokoi : cyt. "Całą procedurę powtarzasz aż w przewodzie gumowym nie pojawi się nowy płyn." Chyba powinno być - aż w przewodzie gumowym pojawi się nowy płyn, lub nie pojawi się stary płyn. Jak się mylę to mnie poprawcie, ale to tak na zdrowy babski rozum.;-) Dzięki wielkie raz jeszcze.
_________________
Jesteś tym o czym myślisz
 
   
sosnos 


Wiek: 37
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 615
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2014-11-01, 09:13   

Hejka, tak aż w przewodzie pojawi się nowy płyn. Nowy ma zająć miejsce starego, wypchnąć go bo jest fe.
_________________
pozdrówka Michał
https://www.youtube.com/watch?v=IYJYA0P5ls8
 
   
Freevolna 
Piekna i Bestia


Wiek: 52
Dołączyła: 20 Lut 2014
Posty: 57
Skąd: Kingdom
Wysłany: 2014-11-03, 13:41   

teraz zajarzylam :) thx
_________________
Jesteś tym o czym myślisz
 
   
Martinezz 
...czyli Marcin


Wiek: 50
Dołączył: 16 Sty 2016
Posty: 380
Skąd: Śląsk / Żory
Wysłany: 2016-07-22, 16:04   

Mam pytanie:
Basin raider napisał/a:
Odkręcasz dekielek na pompie sprzęgła(lewa klamka) Sciągasz dekielek metalowy, pod spodem powinien być jeszcze plastykowy z gumową uszczelką.


Mam metalowy dekiel, potem już jest gumowa wkładka - nie mam plastikowego dekielka - a ostatnio w hydraulice sprzęgła było prawie pusto. Gdzie mogę dostać taki plastikowy dekielek, a może ma ktoś na zbyciu?
_________________
Live Free Or Die...
------------------------------------------------------
Aprilia ETV1000 Caponord 2003 (2016- ...)
Yamaha XVS 1100 Drag Star 2005 (2014-2016)
Romet Pony - Motorynka (1986-1994) ;-)
 
   
RoBi 
Robert


Wiek: 47
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 141
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-07-25, 20:39   

Martinezz napisał/a:
Mam pytanie:
Basin raider napisał/a:
Odkręcasz dekielek na pompie sprzęgła(lewa klamka) Sciągasz dekielek metalowy, pod spodem powinien być jeszcze plastykowy z gumową uszczelką.


Mam metalowy dekiel, potem już jest gumowa wkładka - nie mam plastikowego dekielka - a ostatnio w hydraulice sprzęgła było prawie pusto. Gdzie mogę dostać taki plastikowy dekielek, a może ma ktoś na zbyciu?


Mam tak samo... Chyba ktoś tam jednak grzebał.. a z wysprzeglika po wymianie oringu dalej mi cieknie :/ chyba czas na nowy wysprzeglik.
_________________
Bmw f 650
Aprilia Pegaso 650
Aprilia Caponord ETV 1000
 
   
Martinezz 
...czyli Marcin


Wiek: 50
Dołączył: 16 Sty 2016
Posty: 380
Skąd: Śląsk / Żory
Wysłany: 2016-07-25, 22:21   

już mam odpowiedź - nie ma być dekielka z plastiku (dzięki Jagiel - za oświecenie mnie :) ) - wysprzęglik obserwuję - na razie chyba jednak suchy.
https://www.google.pl/sea...czb46jI5_cJM%3A
_________________
Live Free Or Die...
------------------------------------------------------
Aprilia ETV1000 Caponord 2003 (2016- ...)
Yamaha XVS 1100 Drag Star 2005 (2014-2016)
Romet Pony - Motorynka (1986-1994) ;-)
 
   
RoBi 
Robert


Wiek: 47
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 141
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-07-26, 11:04   

Ja w swoim wysprzegliku zmieniłem oring, 2000km było ok, teraz znowu podcieka.
Macie namiar na wysprzeglik? Widziałem duzo wysprzeglikow w RSV firmy CNC , F Racing ...
Link do cześci w UK. http://www.motorcycle.loc...e-Cylinders.php

Jak nie znajdę w PL , to zamówię w UK.
_________________
Bmw f 650
Aprilia Pegaso 650
Aprilia Caponord ETV 1000
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-26, 12:16   

Zamów w UK, szkoda czasu na szukanie w Polsce bo nic nie znajdziesz. Kup sobie Oberona.
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
Martinezz 
...czyli Marcin


Wiek: 50
Dołączył: 16 Sty 2016
Posty: 380
Skąd: Śląsk / Żory
Wysłany: 2016-07-26, 16:24   

jagiel, ja to od razu też bym zmianiał ;) dla spokoju - ale zrobię parę kilosów po czechach i zobaczymy czy się rozcieknine... jak uzupełniałem płym było sporo syfu w zbiorniczku - czy może być coś z przewodem?
Jak wymmiana przewodów to na jakie najlepiej?
Może i do hamulca bym wymienił od razu?
_________________
Live Free Or Die...
------------------------------------------------------
Aprilia ETV1000 Caponord 2003 (2016- ...)
Yamaha XVS 1100 Drag Star 2005 (2014-2016)
Romet Pony - Motorynka (1986-1994) ;-)
 
   
RoBi 
Robert


Wiek: 47
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 141
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-07-26, 17:06   

Poszukam jeszcze u makaronów, bo tam powinno być taniej. Mam tam znajomych, więc jest szansa że mi to ogarną po kosztach.
Martinezz ja raczej będę zamawiał, tylko jeszcze nie wiem gdzie. Jak będziesz potrzebował , to daj znać. Pójdzie jedną wysyłką, zawsze to taniej.

Czytałem na różnych forach że po zmianie wysprzęglika na te powiedzmy "zamienniki tuningowane" sprzegło działa dużo lepiej niż oryginalne.
Przewód do wysprzeglika ogarnie to? Bo dużo osób po zmianie wysprzęglika wymieniło przewód na zbrojony i wtedy był totalny zachwyt.
_________________
Bmw f 650
Aprilia Pegaso 650
Aprilia Caponord ETV 1000
 
   
Martinezz 
...czyli Marcin


Wiek: 50
Dołączył: 16 Sty 2016
Posty: 380
Skąd: Śląsk / Żory
Wysłany: 2016-07-28, 00:04   

Jak podolewałem płynu - chodzi mi miodzio...
Na razie nie cieknie - zobaczymy po weekendzie.
RoBi, Jak będziesz miał namiar na wysprzęgliki - daj znać jaka cena - a ja będę wiedział czy kupuję - w sensie "objawi się albo i nie" awaria.

Sądzę że przewody w oplotach mogą zmienić co nieco. Pamiętam w dragstarze - hamulcowe dałem w oplotach i było lepiej...
Ale to niech bardziej doświadczenie w materii koledzy się wypowiedzą :)
_________________
Live Free Or Die...
------------------------------------------------------
Aprilia ETV1000 Caponord 2003 (2016- ...)
Yamaha XVS 1100 Drag Star 2005 (2014-2016)
Romet Pony - Motorynka (1986-1994) ;-)
 
   
skvrnsk
[Usunięty]

Wysłany: 2017-01-16, 22:33   

Do wysprzęglika na tłoczek i uszczelniacz ładować jakikolwiek smar silikonowy?
Smar silikonowy CX-80 w tubce może być czy ma być specjalny do uszczelniaczy/oringów?
I ile go ładować? Na bogato cały cylinderek wewnątrz? Nie będzie się mieszał z płynem?

Na tłoczek do pompki tak samo?
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 10