hej, dołączę się do tematu. Wracając we wtorek wieczorkiem z przejażdżki zaczeły mi mrygać wszystkie kierunki a jednocześnie przygasały światła- wymieniłem w tyg akumulator, myślałem że prądu nie trzyma, ładowanie ok.13,4 V. Ha i dzisiaj odpalam moto sprawdzę jak ładowanie, na początku 14,4 V :-)przy włączonych swiatłach - po ok. 5 min, po przygazowaniu do 7 tysi nagle 12,2 i pozostało , jedyne co mi przychodzi do głowy to regulator, bo bypass jest, kable od alternatora do regulatora wymienione, masy poprowadzone. hmmm... mam nadzieje że te szalejące kierunki to kwestia spadku napięcia. Zastanawiam się pomiędzy Tourmax-em a tym polskiej produkcj RN-07 http://www.reg_mot.republika.pl/regulatory.htm
Ja niedawno założyłem regulator od Hondy NTV. Jak na razie ok. Ładowanie 13,5 - 13,7.
Zmieniłem kabel od alternatora. Zastanawiam się jeszcze nad kablami regulator - aku.
Dość mocno grzeje się regulator . Nie jestem pewien tylko czy tak powinno być. Może koledzy podpowiecie .
Robert69, kable to dobry pomysł a napięcie masz nikczemne :D.... poczytaj trochę forum a odpowiedz na pewno uzyskasz... bo już wszystko zostało powiedziane/napisane w tym temacie
_________________ Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
Czy uwalony regulator napięcia może robić tak duże zawarcie że wywala bezpiecznik pod siedzeniem?
Po odłączeniu regulatora kostka wyjście +,- bezpiecznik cały
Nie ma mowy o wymiganiu się.Siedzę i wertuję neta w poszukiwaniu regulatora.Zastanawia mnie moja awaria ,w większości przypadków ładowanie jest za duże lub za małe ,a u mnie wywala bezpiecznik.
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 51 Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 1596 Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2015-09-13, 20:41
kolega właśnie wczoraj zwalczył problem ładowaniem w swoim kapciu ale u niego kucnął alternator. Bezpiecznik owszem paliło ale taki dodatkowy do bajpasa łączącego regulator z akumulatorem
_________________ chodzi o to żeby wpadać w błoto / morda w błocie .... świat w kolorach
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 43 Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 789 Skąd: Ustroń
Wysłany: 2015-09-13, 21:06
Pisałem już o tym ale napiszę jeszcze raz ,jaki kolwiek regler ze ścigacza co jest na "wytrysku"będzie banglał.Chopy mnie wykolegowała wysraność a raczej jej druga strona czyli chwilowy brak kasy i kupiłem noname i pochodził miesiąc niby był dedykowany do goldwinga .Kupiłem drugi raz z CBR 600 RR 2006 rok używkę i bangla ale:
Wypierdzieliłem ori kable z pomiędzy garków i poprowadziłem inną ściezką.Brązowe złączki nie były nadtopione ale wyrzuciłem i mam spokój.Ponadto zrobiłem bypasy na + i -.Niedawno padł mi akku ale nie strzymał dwóch zrabanych regulatorów i nie dziwię się .Po załozeniu nowego akku mam 14.4 na swiatłach na biegu jałowym.
To że wywala bezpiecznik to też może być zwarcie.
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 51 Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 1596 Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2015-09-13, 22:13
elefant sprawdź czy nie masz zwarcia na masę na żółtych kablach dochodzących do regulatora. Sprawa jest bardzo prosta bo rozpinasz kostkę z żółtym kablami, nastawiasz miernik na tzw przejście i jednym końcem miernika dotykasz do masy a drugim do któregoś z żółtych. Jak jest przejście to alternator do przewinięcia :(( ale nie ma co płakać bo to i tak tańszy temat niż dobry regulator. Oczywiście wszystko robisz na zgaszonym moto, może być nawet bez akumulatora.
_________________ chodzi o to żeby wpadać w błoto / morda w błocie .... świat w kolorach
Wiek: 54 Dołączył: 04 Maj 2015 Posty: 82 Skąd: Małomice
Wysłany: 2016-07-27, 14:49
Dopadło i mnie a właściwie moją włoszkę, chyba padł regulator napięcia. Na zimnym silniku ładowanie 13,5V na rozgrzanym praktycznie nie ma. Regulator gorący jak diabli. Przestudiowałem temat ładowania i regulatorów i tu moje pytanie : regulator od hondy CBF1000 ma po jednym kablu wychodzącym a w naszej instalacji jest po dwa. Czy można te kable połączyć w jeden? I drugie pytanie: Czy w regulatorze GL1200 musowo instalować ten piąty czarny czy można go zostawić zaślepionego? Z góry dzięki za podpowiedzi .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum