Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
oponki
Autor Wiadomość
GrzeTom 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 44
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 1089
Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-01-18, 21:39   

tosiek napisał/a:
Powiem tak, Rumunię (droga 66A) i szkolenie enduro w Bieszczadach zrobiłem na Tourance'ach :D

Tourance EXP sa genialne.. na asfalt i suchy szuterek. Dają pewność prowadzenia, przy każdych prędkościach i pogodach, pod warunkiem że na "czarnym".
W mokrym szuterku, czy trawie ich serdecznie nie lubiłem, trzymanie przodem nie istniało :) stąd taka zmiana.
Czy racjonalna czas pokaże. Kto wie może po tym sezonie je wywalę, bo się skończy tył. czy cuś.. nie wiem, nie jestem ekspertem, ot chciałem taki se eksperyment zrobić :)

[ Dodano: 2017-01-18, 21:43 ]
Tomek91 napisał/a:
i masz racje na tourancach się da jak najbardziej ale teraz dla porównania załóż takie tkc czy anakee wild i przejedz taką trase jeszcze raz na czym będziesz się pewniej czuł ?

teraz ze przypominałem na na PILOT ROAD2 , swoim Thunderacem, na Ukrainie przez rzekę ( tak ze 20-30 cm głębokości) przejeżdżałem, wiec można;-) Ale czasem pytanie brzmi po co :) ( chyba dla wspomnień później jak wszystko pójdzie dobrze:)

Ps to było jak najpierw przez nią kolega na kapciu przejechał ( na Tourancach) wiec stwierdziłem że skoro on to i ja :) A co :)

[ Dodano: 2017-01-18, 21:47 ]
Tomek91 napisał/a:
największym znakiem zapytania dla tej opony jest jej żywotność i własnie to mnie martwi ile wytrzyma skoro piszesz że po 600km widać ślady zużycia bieżnika no i czy na asfalt jest równie dobra jak tkc80 która możemy kupić już w podobnej cenie co anakee

Anakae Wild to opona RADIALNA , w odróżnieniu od zwykłej kostki.. wiec teoretycznie powinna nie znikać w oczach.
Co do jej "zużycia"... to na krawędzi kostki jest trącone po 1-2 mm... wiec to tylko takie stwierdzenie że widać, bo na przodzie to jeszcze włoski po całej powierzchni są :)
_________________
--
Jest: TT900RP
Był: Caponord RR

"Kierunek jest znacznie ważniejszy od prędkości. Wielu ludzi zapier..ala donikąd"
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 41
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-01-18, 21:48   

Bardzo fajne opony, zdecydowanie lepiej motocykl wygląda na nich niż na szosowych. Wcześniej miałem podobne tylko, że model Karoo i jeżdżąc głównie po asfalcie i raczej spokojnie, wytrzymały 5 tys. Na asfalcie da się tym jeździć, oczywiście trzeba z większym marginesem bezpieczeństwa pokonywać każdy zakręt, co wbrew pozorom może mieć wymierne znaczenie dla bezpieczeństwa. O ile pamiętam raz mi się zdarzył uślizg, zaraz po deszczu przy mocniejszym odkręceniu gazu. Natomiast następne opony szosowe Anakee 2, na asfalcie oczywiście bez porównania, ale wystarczy zjechać z asfaltu do lasu na przysłowiowe siusiu, aby na takich gumach się poślizgać, wystarczy że będzie trochę mokro, trafimy na koleinę.... Faktem jest, że więcej takich głupich stresujących uślizgów przedniego koła zdarzyło mi się na szosowych oponach własnie w takich dziwnych miejscach jak zatrzymując się za potrzebą, czy przejeżdźając przez strumyk po płytach w Bieszczadach.

[ Dodano: 2017-01-18, 22:16 ]
Widzę, że mamy podobne przemyślenia :)
_________________
Caponord 2003
 
   
tosiek 
sympatyk

Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 510
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2017-02-07, 20:29   

Tourance są super, w lekkim terenie dadzą radę, w błocie już nie, na mokrej trawie też nie ma szans. K60 są 50/50 i całkiem dają radę na szosie (nie są aż takie głośne ale na mokrym trzeba uważać) i w błocie też nie wiele pomogą ale na mokrej trawie przy uważnej jeździe będzie ok.

Kapeć to ciężki sprzęt, nie ma problemu aby wjechać nim w teren jeśli jest sucho i twardo, opony nie wiele tu zmienią, więcej da praca gazem (po szkoleniu w Bieszczadach dam sobie rękę za to uciąć ;-)
_________________
jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
 
   
Tomek91 


Dołączył: 27 Kwi 2016
Posty: 484
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2017-02-07, 20:38   

jednak udało sie komuś przeczytać post zanim go usunąłem :D noo tez mi się tak wydaje że umiejętności więcej pomogą niz opona pomiędzy tourancem a k60 . Dla tych co nie przeczytali wcześniej postu streszczenie która opona lepsza głównie do latania we dwoje na asfalcie ale i czasem solo w teren coraz bardziej przekonuje się do tourance dotychczas latałem na anakee2 i nie jestem zadowolony moje były głośne
 
   
tosiek 
sympatyk

Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 510
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2017-02-07, 20:45   

Miałem Anakee i Tourance wydawały mi się trochę cichsze
_________________
jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
 
   
RESPIRATOR 
Jacek


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 51
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 1573
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2017-02-07, 21:38   

Tourance to opony typowo szosowe i nie dorabiajmy tu żadnych chorych ideologii że się nadają w lekki teren !!! Nadają się jak każda inna opona szosowa czyli "jak się nie wypie...lisz to dasz radę".
K60 ciężko zakwalifikować jako opony lekko terenowe, a co dopiero Tourance czy Anakee. K60 bardzo dobrze kleją na suchym i mokrym asfalcie i jak dla mnie też jest to opona typowa szosowa o tylko i wyłącznie terenowym wyglądzie (Dwa sezony jeździłem na Tourance'ach i 2 na Scout'ach)
_________________
chodzi o to żeby wpadać w błoto / morda w błocie .... świat w kolorach
 
 
   
tosiek 
sympatyk

Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 510
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2017-02-07, 21:46   

Nikt tu nie dorabia żadnej ideologii, mówię z doświadczenia że Tourance dają radę w terenie i tak jak napisałeś jest to opona szosowa więc musisz o tym pamiętać gdyż zjeżdżasz z czarnego.
_________________
jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
 
   
RESPIRATOR 
Jacek


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 51
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 1573
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2017-02-07, 21:50   

Opona która daje radę w terenie musi coś robić oprócz ..... toczenia się.
To tak jakby powiedzieć że opony letnie dają radę na śniegu. No dają bo jakoś się jedzie, ale czy skutecznie przyśpieszysz, zahamujesz i skręcisz ?
_________________
chodzi o to żeby wpadać w błoto / morda w błocie .... świat w kolorach
 
 
   
janciovodnik 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 3152
Wysłany: 2017-02-07, 22:13   

RESPIRATOR napisał/a:
K60 bardzo dobrze kleją na suchym i mokrym asfalcie i jak dla mnie też jest to opona typowa szosowa o tylko i wyłącznie terenowym wyglądzie

Z tym TYLKO wyglądem to się Jacek nie zgodzę. Zapierdzielają równo w terenie jak Mitasy E07. Na mokrym asfalcie lepsze od nich. Na błocku tylko kochy.
 
   
tosiek 
sympatyk

Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 510
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2017-02-07, 22:15   

Możemy ciągnąć tę dyskusję w nieskończoność jak zaczniemy wyciągać takie argumenty więc pozwolicie że zamilknę :)
_________________
jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
 
   
janciovodnik 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 3152
Wysłany: 2017-02-07, 22:18   

Fakt Tosiek. Twoje nieźle dawały sobie radę. A na błocie prawie każda by poległa.
 
   
RESPIRATOR 
Jacek


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 51
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 1573
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2017-02-07, 22:20   

Zapierdzielają jak Mitasy E07 czyli tak samo ciulowo :)) Ja bym powiedział że skutecznie w jakikolwiek teren tylko kochy
_________________
chodzi o to żeby wpadać w błoto / morda w błocie .... świat w kolorach
 
 
   
tosiek 
sympatyk

Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 510
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2017-02-07, 22:32   

Jednak dorzucę 2gr ;-) Już o tym pisałem ale od kiedy jeżdżę na kostce XTkiem to o wiele częściej zaliczyłem glebę niż Kapciem na Tourance'ach :D Fakt, że wjeżdżam w o wiele cięższy teren niż Kapciem ale też zbyt często zakładam, że opona mnie uratuje :P
_________________
jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
 
   
Martinezz 
...czyli Marcin


Wiek: 50
Dołączył: 16 Sty 2016
Posty: 380
Skąd: Śląsk / Żory
Wysłany: 2017-02-07, 22:36   

no to ja leszcz zostalem na anakee 2 ;-)
Ale te K60 - to se fundne kiedys skoro i asfalt i szuter ogarniają...
_________________
Live Free Or Die...
------------------------------------------------------
Aprilia ETV1000 Caponord 2003 (2016- ...)
Yamaha XVS 1100 Drag Star 2005 (2014-2016)
Romet Pony - Motorynka (1986-1994) ;-)
 
   
elefant 
trąba zawsze do góry


Wiek: 48
Dołączył: 26 Kwi 2015
Posty: 559
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2017-02-08, 07:23   

Moje skromne zdanie - Jak coś jest do wszystkiego to jest do dupy, koniec.
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 10