Wiek: 39 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 1155 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-13, 17:37
Tak się zastanawiam wysoka szyba Ermax kosztuje ok 530zł, mocowanie z przesyłką w najtańszej wersji bez czarnego proszku i poprzeczki wraz z przesyłką ok 500zł... opłaca się kminić to na własną rękę??
dećko mniej http://www.motomaxer.pl/p...rd-aprilia.html
przesiadając się z pierdzipęda na Apkę troszkę mnie zszokował wiatr i szum, będę szukał jakiegoś kompromisu bo jazda jest mało przyjemna w wyższych rejestrach prędkości.... mówiąc wprost łeb mi chce upie...ć i trzeba się trzymać kierownicy żeby mnie nie zwiało pytanie czy "nie uszatki" posiadają mocowanie do kokpitu i stelaża czachy ( jak w uszatkach)
_________________ Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
Wiek: 39 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 1155 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-13, 19:35
Moim zdaniem do mocowania może być oryginalna szyba bo można zrobić z niej wysoką w/g uznania :) więc pytanie czy jest sens wywalać kasę na szybę, która jest wyższa to to koniec zalet, czy kupić w podobnych pieniądzach adapter dający sporo możliwości regulacji szyby oryginalnej ;)
no własnie zamiast wydawać 500zł na szybę wiadomym jest że lepiej wydać na mocowanie a jeszcze lepiej jak by to mocowanie kosztowało mniej niż 500 zł i własnie do tego chyba wszyscy tu zmierzymy :)
Panowie, może to głupi pomysł, ale mając oryginalną lub akceoryjną szybę np Givi można by pokombinować jakimiś tulejkami, którymi można by zmienić kąt nachylenia i odstawienia od czacha w/w szyby? Ten "stelaż" może i zdaje egzamin, ale czy wygląda fajnie? Myślę, że odpowiednio wytoczone i estetycznie zamontowane tuleje wyglądałby o niebo lepiej. Tak tylko rozważam bo nie wiem czy jest to wykonalne i czy można by uzyskać ten sam efekt co tym"stelażem ".
_________________ Aprilia caponord etv 1000 - teraz i na zawsze... ;p
Yamaha dragstar xvs 125 - ale to już przeszłość ;)
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 41 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 724 Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2017-09-13, 19:59
Mondi napisał/a:
Panowie, może to głupi pomysł, ale mając oryginalną lub akceoryjną szybę np Givi można by pokombinować jakimiś tulejkami, którymi można by zmienić kąt nachylenia i odstawienia od czacha w/w szyby? Ten "stelaż" może i zdaje egzamin, ale czy wygląda fajnie? Myślę, że odpowiednio wytoczone i estetycznie zamontowane tuleje wyglądałby o niebo lepiej. Tak tylko rozważam bo nie wiem czy jest to wykonalne i czy można by uzyskać ten sam efekt co tym"stelażem ".
Myślę że wielu z nas tak ma zrobione
_________________ APRILIA CAPONORD 1200 RALLY 2016
APRILIA ETV 1000 CAPONORD 2006 niedawno zmienił właściciela
KTM LC4 620 1994 (nie) dawno zmienił właściciela
MZ ES250 1960
_________________ Aprilia caponord etv 1000 - teraz i na zawsze... ;p
Yamaha dragstar xvs 125 - ale to już przeszłość ;)
skvrnsk [Usunięty]
Wysłany: 2017-09-13, 21:21
Ja mam na tulejkach. Zero możliwości regulacji... chyba że przez szlifowanie i podkładki. Mało praktyczne.
GrzeTom
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 44 Dołączył: 30 Mar 2013 Posty: 1090 Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-09-13, 21:39
jagiel napisał/a:
Moim zdaniem do mocowania może być oryginalna szyba bo można zrobić z niej wysoką w/g uznania :) więc pytanie czy jest sens wywalać kasę na szybę, która jest wyższa to to koniec zalet, czy kupić w podobnych pieniądzach adapter dający sporo możliwości regulacji szyby oryginalnej ;)
a ja wam powiem ze wyższa szyba nie rozwiązuje probelmu.. U mnie jest wielka jak ... do tego z deflektorem.. co daje razem pewnie ze 20 cm więcej niż oryginał, ale... pod naporem wiatru kładzie sie to cholerstwo i cały efekt "wow" wysokiej szyby znika wraz ze wzrostem prędkości.
IMO Taki "stojak" jak ma Jagiel, ma sens, bo zmieni kąty szyby, a poza tym wpuści pod nią powietrze co sprawi iż mniej się będzie "pokładać".
Co do Kosztów.. IMO 500zł to dużo za kilka kawałków blaszki.
Ok sprzedawca musi zarobić na pomyśle, projekcie dostać wynagrodzenie za swą prace i "ryzyko" produkcyjne. Ale patrząc realnie, wydaje mi się , iż rzeczywisty koszt produkcji będzie oscylował przy kwotach 100-300 zł, w zależności od "wielkości serii"...
Ale by to ocenić musiłbym przynajmniej dostać "dokładne zdjęcia" i zgrubne wymiary..
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 41 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 724 Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2017-09-13, 22:23
GrzeTom napisał/a:
Co do Kosztów.. IMO 500zł to dużo za kilka kawałków blaszki.
Ok sprzedawca musi zarobić na pomyśle, projekcie dostać wynagrodzenie za swą prace i "ryzyko" produkcyjne. Ale patrząc realnie, wydaje mi się , iż rzeczywisty koszt produkcji będzie oscylował przy kwotach 100-300 zł, w zależności od "wielkości serii"...
Ale by to ocenić musiłbym przynajmniej dostać "dokładne zdjęcia" i zgrubne wymiary..
Kilka projektów już wykonałem , jest troszkę składowych na całość produktu ....
dobre alu , wycięcie , gięcie , malowanie proszkowe , śrubki , pokrętła ....
_________________ APRILIA CAPONORD 1200 RALLY 2016
APRILIA ETV 1000 CAPONORD 2006 niedawno zmienił właściciela
KTM LC4 620 1994 (nie) dawno zmienił właściciela
MZ ES250 1960
GrzeTom
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 44 Dołączył: 30 Mar 2013 Posty: 1090 Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-09-13, 22:54
fakir napisał/a:
Kilka projektów już wykonałem , jest troszkę składowych na całość produktu ....
dobre alu , wycięcie , gięcie , malowanie proszkowe , śrubki , pokrętła ....
Owszem, ale moim zdaniem to jest blacha -żelastwo, a nie amelinum.
Koszty materiału małe, obróbka prosta, wytrzymałość duża, przy konstrukcji przestrzennej..
IMO alu musiałoby być "grubsze".. przez co "na wadze nie zaoszczędzisz..
wysyłka jest gratis ale chodziło mi bardziej o podanie linku a teraz pytanie czy te magiczne 10cm jest to więcej od Givi/Kappa czy OEM i czy grubość+sztywność owej szyby jest porównywalna
_________________ Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
fakir, trzymam kciuki za pierwsze prototypy :) miejmy na dzieje że przez zimę temat zostanie ogarnięty :) jak tylko będę mógł w jakiś sposób pomóc to wal jak w dym :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum