Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Jaki olej do Capo
Autor Wiadomość
Krzysiek 
Jazda,jazda,jazda...


Wiek: 52
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 459
Skąd: Warszawa/Marki
Wysłany: 2009-08-27, 10:17   

Musze napisać, bo mnie to męczy...
Do tej pory w motocyklach miałem klasyczny pomiar poziomu oleju, czyli bagnecik na koreczku wlewu oleju. Mierzyło się po rozgrzaniu silnika i odczekaniu 3 minut, co by spłynął...
Jak podejść do tej rureczki? na ciepło, na zimno?
Jest spora różnica, na zimnym mam na minimum, po rozgrzaniu na maxa. Podejżewam, że nawet jakby było sporo poniżej minimum, to na ciepłym byłoby w połowie.
Jeszcze jedno: czy możliwe jest, że ilość w rurce może się zmieniać. Mam wrażenie że rano, jednego dnia jest więcej innego mniej... :roll:
_________________
Minio
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2009-08-27, 16:36   

Uruchamiasz silnik. Jeżeli masz cierpliwość, to rozgrzewasz do temperatury roboczej.
Robisz off, odczekasz 3-5 minut i masz właściwy poziom :)
Po tym czasie wartość z pewnością będzie poprawna. Nawet po 10-15 minutach nie powinna się zmienić.
Poziom w rurce oczywiście może się zmieniać bo obserwuję to samo u siebie.Zazwyczaj poziom jest wyższy po dłuższym postoju.

Nie masz czym się przejmować. Zmierz poziom tak jak napisałem wyżej(najlepiej zeby moto stało na kołach) , dla świętego spokoju zrób tak, żeby był w połowie stanu lub nieco powyżej połowy i śpij spokojnie :)
Aha, czasami przy wymianie oleju wyczyść ten filterek, który jest wkręcony w zbiornik oleju ;)
 
   
Capo 
Administrator
Capo 2002, FJR 1300


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 818
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-27, 21:38   

A zgodnie z instrukcją :-)
To warm the engine and have the engine oil reach the operating temperature, do not let the engine idle with the vehicle at rest. according to the correct procedure, it is advisable to carry out the check after a trip of after covering approximately 15 km on a road outside town (this is sufficient for the engine oil to reach operating temperature)
- stop the engine, see p.55 (STOPPING)
- Keep the vehicle in vertical position, with the two wheeles resting on the ground.
- Check the oil level on the transparent pipe
MAX = maximum level
MIN = minimum level
The difference between "MAX" and "MIN" amounts to approximately 500 cm3
- The level is correct when the oil almost reaches the "MAX" mark.
 
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 42
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-10-27, 22:29   

Mam takie pytanie co do wymiany oleju:

1. Z tego co wyczytałem są dwa filtry oleju: jeden w bloku silnika a drugi gdzieś w zbiorniku na olej, czy tak? Jeden się czyści a drugi się wymienia:), czy tak?

2. Aby wymienić ten umieszczony w bloku silnika to muszę ten dekielek odkręcić, i teraz mam takie pytanie: czy tam jest jakaś uszczelka, którą muszę kupić razem z filtrem? A może mam sobie z tekturki wyciąć, czy może jest gumowa uszczelka wielokrotnego użytku? Pytam bo nie wiem, szukam filtra i tak się zastanawiam.

PS znalazłem filtr najtaniej w larssonie - 24zł.
http://larsson.pl/?c=r&no...Mg==&bid=100364

3. A ten do czyszczenia to jak się wyjmuje?
 
   
Capo 
Administrator
Capo 2002, FJR 1300


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 818
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-28, 08:22   

Odpowiedzi:
1. Tak są dwa filtry jeden w silniku (główny) i drugi w zbiorniku oleju (patrz zdjęcie http://caponord.cba.pl/?page_id=32). Główny się wymienia (może być ten filtr z larssona) a drugi się czyści co 15000km.

2. Wymieniając ten w bloku silnika musisz odkręcić dwie śruby (patrz zdjęcie http://caponord.cba.pl/?page_id=32). Jest tam oring wielokrotnego użytku :-) tzn jak nie jest bardzo zniszczony to możesz go założyć jeszcze raz (pewnie producent przewiduje jego zmianę przy każdorazowej wymianie oleju).

3. zdjemujesz cybant i wykręcasz filtr ze zbiornika.

To chyba tyle :-)
 
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 42
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-10-28, 11:13   

Dzięki Capo.
Widziałem już ten rysunek, ale potrzebowałem jeszcze tych kilku słów do pełni szczęścia.
Dzięki i pozdrawiam.
 
   
dabal 

Wiek: 52
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 85
Wysłany: 2010-02-13, 12:07   

Czy ktoś z obecnych stosował olej w klasie 10W60 synt ? Mocno się zastanawiam nad zalaniem owego oleju
 
   
dabal 

Wiek: 52
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 85
Wysłany: 2010-02-13, 12:17   

czyli coś takiego
http://www.liquimoly.pl/f...&category_id=38

A I czy ktoś stosował jakieś preparaty\dodatki do oleju, np
http://www.liquimoly.pl/f...&category_id=37
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 42
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-05-06, 09:42   

Dlaczego nie zalewacie oleju AGIP TEC 4 T - 15W50
http://www.allegro.pl/ite...t_15w50_1l.html

Coś z nim nie tak?


Drugie nurtujące mnie pytanie:
Czy kolor pięknej niebieskiej rurki zmienia się z czasem(wraz z zużyciem oleju), czy może przez całe 7500km jest jednakowo błękitny?
_________________
Caponord 2003
 
   
dabal 

Wiek: 52
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 85
Wysłany: 2010-05-06, 12:14   

Bo to tylko półsyntetyk, a pełen syntetyk napewno lepszy i to szczególnie jak nie masz dużego przebiegu. Co do oleju jako takiego to Agip jest bardzo dobry i tani wlewałem taki do poprzedniej maszyny
 
   
B3stia 

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 270
Skąd: Leszno
Wysłany: 2010-05-06, 12:38   

rurka zawsze jest niebieska
 
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 42
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-06-04, 15:18   

Używał może ktoś takiego oleju?

http://www.extremizer.pl/...-Moto-4t-15w-50




Znacie taką firmę, akurat szukałem czegoś "gęściejszego" do samochodu z większym przebiegiem i trafiłem na taki produkt...
Mają też do samochodu 15W50.



Wygląda jakby AGIP przestał produkować olej dla naszych motocykli:


Cy teraz mam lać olej przeznaczony do skutera?
_________________
Caponord 2003
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2013-06-04, 16:49   

Zalej Eni 10W60.
 
   
eterum 
myśli o Capo


Wiek: 42
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 820
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2013-06-06, 12:16   

Ja lałem ten który zaleca fabryka.
Motor miał z 50 koni więcej i sam zmieniał biegi. ;-)
_________________
 
 
   
Bravo Jasiu 
Capo 2002


Wiek: 48
Dołączył: 07 Paź 2010
Posty: 140
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2013-06-06, 12:30   

w niedzielę zalany Valvoline 10W50 pełny syntetyk - powód za 5 litrów +gratis mały smar do łańcucha valvoline ( mają promocję teraz ) zapłaciłem 148 zł z przesyłką , poprzednio Elf 10 W 50, wcześniej fuks silkolene 15W 50 - wszystko pełne syntetyki - różnic nie zauważyłem - koni nie przybyło ani nie ubyło :) , przebieg 72 tys km - zero ubytków oleju także brać markowe w najlepszej cenie :)

ps. olej kupiony w hurtowni od dystrybutora, z rachunkiem
_________________
Aprilia Caponord 2002
Aprilia Caponord 2006
 
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 11