Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Włącznik świateł
Autor Wiadomość
Czarny84 

Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 441
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2016-02-20, 18:21   Włącznik świateł

Panowie czy ktoś ma na stanie typowy włącznik świateł do sprzedania?
U mnie jest wersja "Szwajcar" i światła z automatu załączane.Więc z prawej strony w tym miejscu mam zaślepke.Od zeszłego sezonu opóżniacz czasowy założony ale nie bardzo chce to ustrojstwo trzymać wolałbym typowy włącznik/wyłacznik.
Coś ktoś wie? słyszał? ma na sprzedaż?
 
   
fakir 
Sławek

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 41
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 724
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2016-02-20, 21:28   

http://allegro.pl/przelac...5925241613.html

tylko zastanawia mnie to czy instalacje są takie same , również mam zapalane po przekręceniu stacyjki
Tak się zastanawiam czy zaślepka która jest w miejscu włącznika świateł jest wyjmowalna , bo może by tak zastosować jakiś inny wyłącznik
_________________
APRILIA CAPONORD 1200 RALLY 2016
APRILIA ETV 1000 CAPONORD 2006 niedawno zmienił właściciela
KTM LC4 620 1994 (nie) dawno zmienił właściciela
MZ ES250 1960
 
   
robert1973 
Zapierdalam:)powoli


Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 1836
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2016-02-20, 22:58   

Czarny84 napisał/a:
Od zeszłego sezonu opóżniacz czasowy założony ale nie bardzo chce to ustrojstwo trzymać wolałbym typowy włącznik/wyłacznik

jeżeli zależy Ci na odłączeniu świateł na czas rozruchu to lepszym rozwiązaniem będzie przekaźnik ( stycznik) podłączony pod "+" rozrusznika, szarpanie się o te parę sekund przed rozruchem tak naprawdę nie ma większego sensu dla bilansu energetycznego akku
_________________
Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
 
 
   
Czarny84 

Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 441
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2016-02-21, 08:41   

fakir napisał/a:
http://allegro.pl/przelacznik-prawy-aprilia-etv1000-caponord-i5925241613.html

tylko zastanawia mnie to czy instalacje są takie same , również mam zapalane po przekręceniu stacyjki
Tak się zastanawiam czy zaślepka która jest w miejscu włącznika świateł jest wyjmowalna , bo może by tak zastosować jakiś inny wyłącznik



Zaślepka jest wyjmowana.
Musze oblukać te przewody jak to tam z nimi jest czy to wogóle pójdzie podłączyć po oryginalnej instalacji.

[ Dodano: 2016-02-21, 08:46 ]
robert1973 napisał/a:
Czarny84 napisał/a:
Od zeszłego sezonu opóżniacz czasowy założony ale nie bardzo chce to ustrojstwo trzymać wolałbym typowy włącznik/wyłacznik

jeżeli zależy Ci na odłączeniu świateł na czas rozruchu to lepszym rozwiązaniem będzie przekaźnik ( stycznik) podłączony pod "+" rozrusznika, szarpanie się o te parę sekund przed rozruchem tak naprawdę nie ma większego sensu dla bilansu energetycznego akku



Wiesz co tych żarówek Kapeć troche ma i tak powiem szczerze przed wymianą aku w zeszłym roku miałem czasami kłopot odpalić.
Co do stycznika mógłbyś zarzucić mniej więcej o czym myślisz specem w kabelkach nie jestem ale podsune pomysła elektrykowi może coś zmajstruje z tego.
 
   
robert1973 
Zapierdalam:)powoli


Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 1836
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2016-02-21, 12:05   

Czarny84 napisał/a:
Co do stycznika mógłbyś zarzucić mniej więcej o czym myślisz

krótko:
- zwykły przekaźnik samochodowy
- podłączasz pod styk Normalnie Zamknięty zasilanie 12V do przekaźnika świateł
- zasilanie cewki do (przekaźnika)rozrusznika i tu już obojętne czy do sterowania czy "siły" ważne aby otrzymać +12V w momencie podania zasilania na rozrusznik co spowoduje zadziałanie cewki odciągnięcie styku w przekaźniku( tym nowym) i odcięcie zasilania na lampy :)
to tak króciutko bez schematu ogólny zarys
_________________
Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
 
 
   
Czarny84 

Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 441
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2016-02-21, 12:19   

Hmm ciekawe rzeczy opowiadasz :) dzięki wielkie jak sie uda dam znać.
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-21, 16:18   

Przekaźnik z opóźnieniem , regulujesz sobie czas po jakim ma się załączyć = włączyć światła. Często montuje to swoim klientom.

Ja korzystam z tej firmy :

http://www.ase.hoste.pl/pkczas.html
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
Czarny84 

Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 441
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2016-02-21, 18:37   

Okej.. rzuce info do "elektryka" Jagiel ale ten przekaźnik podpinać w te miejsce o którym pisał robert? pewnie "fachowiec" będzie wiedział ale wolałbym się upewnić żeby nie odjeb... mi fuszerki i szukał później świateł po ciemku
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-21, 18:49   

tak, idea jest taka aby opóźnić podanie napięcia na światła
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
Czarny84 

Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 441
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2016-02-21, 19:09   

Ahaa... no dobra dzieki za wskazówki...

pozdrawiam Ja :)
 
   
fakir 
Sławek

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 41
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 724
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2016-02-21, 22:32   

a może lepiej coś takiego ?
http://allegro.pl/automat...5819299102.html
lub
http://allegro.pl/polski-...5332957220.html
_________________
APRILIA CAPONORD 1200 RALLY 2016
APRILIA ETV 1000 CAPONORD 2006 niedawno zmienił właściciela
KTM LC4 620 1994 (nie) dawno zmienił właściciela
MZ ES250 1960
 
   
Czarny84 

Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 441
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2016-02-22, 11:32   

Coś takiego podobnego mam u siebie ale nie zdaje do konca egzaminu dlatego myśle o jak najprostszym rozwiązaniu.
 
   
fakir 
Sławek

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 41
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 724
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2016-02-22, 14:01   

ale masz taki co wykrywa ładowanie ?
_________________
APRILIA CAPONORD 1200 RALLY 2016
APRILIA ETV 1000 CAPONORD 2006 niedawno zmienił właściciela
KTM LC4 620 1994 (nie) dawno zmienił właściciela
MZ ES250 1960
 
   
GrzeTom 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 44
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 1090
Skąd: Wawa
Wysłany: 2016-02-22, 14:39   

fakir napisał/a:
ale masz taki co wykrywa ładowanie ?

A czy całość dyskusji nie zatoczyła już błędnego koła ??
bo przeca on ma automat do świateł.. a jedynie chce go lekko oszukać na czas "rozruchu".
IMO najprościej przekaźnik i + z rozrusznika, wyłączający lampki na czas "startu promu kosmicznego"
Inaczej przekombinowane :)
_________________
--
Jest: TT900RP
Był: Caponord RR

"Kierunek jest znacznie ważniejszy od prędkości. Wielu ludzi zapier..ala donikąd"
 
   
fakir 
Sławek

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 41
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 724
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2016-02-22, 14:47   

hmy zastanawiam się czy nie lepiej by było żeby światła zapalały się dopiero po odpaleniu silnika a nie wyłączały tylko na czas odpalenia - chociaż w sumie .....
_________________
APRILIA CAPONORD 1200 RALLY 2016
APRILIA ETV 1000 CAPONORD 2006 niedawno zmienił właściciela
KTM LC4 620 1994 (nie) dawno zmienił właściciela
MZ ES250 1960
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 11