Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
xenony
Autor Wiadomość
Capo 
Administrator
Capo 2002, FJR 1300


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 818
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-09-24, 21:18   xenony

Czy ktoś już ma ??? i może się podzielić wrażeniami?
bo się zastanawiam czy warto
http://cgi.ebay.pl/Aprili...1QQcmdZViewItem
 
 
   
milek_sz 

Wiek: 38
Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 8
Wysłany: 2008-09-25, 01:04   

Witam
Niestety musze powiedziec - mialem - moto juz sprzedane. Jesli chodzi o Xenony - u nas H4x2 wiec musza to byc Bi-Xenony - wedlog mnie warto i polecam :) naprawde duzo lepiej widac - wszystko jest w odcieniu bialego, a nie zoltego, ja wpakowalem zestaw samochodowy - przetwornice roznia sie wielkoscia, ale miejsca starczylo pod szyba. Temperatura barwy 6000k - juz swieci niebieskawo, ale efekt w motorze super. Dodatkowo do zestawu otrzymalem przekaznik, wiec zeby sie nie powtarzac oryginalne przekazniki wykozystalem do swiatel awaryjnych i kontrolki awarii swiatel drogowych... same + :mrgreen:
_________________
Chart>ETZ 150>ETZ 251>Jawa 350>Yamaha DT80>Honda NSR>DR750>Suzuki GSX1100F>Suzuki VX800>Aprilia Pegaso3>Triumph Tiger900>Honda TRX400>Polaris SP800>Kawasaki ZX10>Aprilia Caponord RR>Cagiva Gran C.>Ducati 750SS>Dniepr>KTM540>DR800>Suzuki RF900> Honda TA650
 
 
   
Dziubek 
Capo 2005


Wiek: 52
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 1329
Skąd: Zürich / Warszawa
Wysłany: 2010-10-17, 01:38   

Tak sie zastanawiam, xenony w porownaniu z normalnymi H4,
ile wiecej pradu biora ???
_________________
Aprilia Caponord ETV 1000
Mercedes E 270 CDI


www.podrozewkasku.pl
podrozewkasku@op.pl
...............
 
   
maciejwu71

Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 238
Wysłany: 2010-10-17, 08:12   

Dziubek....wlasnie ja kupilem motocykl od goscia milek_sz......ma facet racje ze efekt piorunujacy jest. Widocznosc niesamowita a wiem co mowie bo mialem zwykla zarowke w innych sprzetach.Czy zre prad??? Nie wiem ile ale wystarcza jego na wszysko bez problemu. Polecam taka modyfikacje kazdemu.
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2010-10-17, 10:55   

Zestaw żre około 35W.
Różnica w oświetleniu drogi jest spora. Miałemo okazję widzieć jak oświetla drogę seryjny reflektor Thundercata oraz jak oświetla po założeniu zestawu xenon.

Teraz pytanie czy chcemy sobie zamontować pseudo ksenony sprzedawane na allegro, czy chcemy bawić się w montaż dodatkowej soczewki w reflektorze, bo tak powinien wyglądać taki zestaw :)

Oczywiście kwestia prawna też jest ważna :)
Palnik, soczewka, refflektor musi mieć homolagcję.
Taka soczewka ma homologację, jak jest fabrycznie montowana np. w samochodzie danej marki, który zostaje dopuszczony do sprzedaży z oświetleniem wyładowczym, ale jak już ją wciśniemy do reflektora Caponorda, to niekoniecznie ta homolagcja juz jest ważna, zwłaszcza w oprawie, która uzyskała homologację na żarówki typu H itp, itd :)

Przyda się również system samopoziomowania oraz oczyszczania szkła reflektora.
 
   
Dziubek 
Capo 2005


Wiek: 52
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 1329
Skąd: Zürich / Warszawa
Wysłany: 2010-10-17, 11:15   

to zeby xenony byly zgodnie z prawem, to bedzie trzeba zrobic duzo przerobek.
To wtedy zamiast enduro-turystyka zrobimy limuzyne.
A gdzie w motocylku zamontowac spryskiwacze do reflektora :mrgreen:
a zbiornik to chyba na plecach w plecaku, jezeli chcemy miec kufry wolne :-P

Wydaje mi sie, ze lepiej wsadzic pozadne zarowki, bo za xenony z allegro
to nie opedzisz sie od policji.

Te 35W to jest moc zarnika, tak mam w aucie, ale ile zre przetwornica ?
_________________
Aprilia Caponord ETV 1000
Mercedes E 270 CDI


www.podrozewkasku.pl
podrozewkasku@op.pl
...............
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2010-10-17, 13:20   

Cóż,luksus kosztuje, ale i tak wydaje mi się, że twoje domowe przeróbki nie uzyskają homologacji.
Jak narazie chyba jedynym producentem, który fabrycznie montuje oświetlenie ksenonowe w motocyklach jest firma BMW.
Motocykle nie mają systemu samooczyszczania ani systemu samopoziomowania.
Wcale się nie dziwię, bo systemy poziomowania i tak są za wolne na naszych niezwykle równych drogach.
Być może prawo europejskie jest "normalniejsze" od naszego, w którym sprawa oświetlenia ksenonowego nie jest zbyt dobrze sprecyzowana.

Przetwornica pobiera przy rozruchu około 100W, ale jest to zaledwie ułamek sekundy.
Później przetwornice stabilizują pracę napięcia do ok 80V i poboru mocy około 35W.

Z tego co mi wiaodmo palniki ksenonowe nie mają żarnika, który to wlasnie występuje w tych zestawach z allegro.
Oczywiście mogę się mylić.
Musi wypowiedzieć się ktoś mądrzejszy i bardziej obcykany w temacie.
 
   
Dziubek 
Capo 2005


Wiek: 52
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 1329
Skąd: Zürich / Warszawa
Wysłany: 2010-10-17, 13:47   

Wicher napisał/a:
Z tego co mi wiaodmo palniki ksenonowe nie mają żarnika, który to wlasnie występuje w tych zestawach z allegro.


Obejrze jutro palnik, bo po wymianie zostal mi jeden stary jako rezrwowy.

Ale jezeli tam nie zarnika, to na pewno jest bardziej odporny na wstrzasy
niz normalna zarowka.

Ja osobiscie nie lubie jezdzic motocyklem po ciemku, autem wrecz przeciwnie.
Wiec xenony w Capo mi sie nie przydadza, a jak przyjdzie mi jechac
w nocy to wlacze sobie halogeny :mrgreen:

A z drugiej strony to rozwiazanie nie wchodzi w rachube,
bo ja tych lamp nie zarejestruje u siebie.
_________________
Aprilia Caponord ETV 1000
Mercedes E 270 CDI


www.podrozewkasku.pl
podrozewkasku@op.pl
...............
 
   
maciejwu71

Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 238
Wysłany: 2010-10-17, 16:42   

Po tych waszych tekstach poczulem sie winny ze mam bi-xenony . Jednak ich nie zdemontuje mimo braku soczewki i spryskiwacza bo swieca i niebo lepiej od zarowek a robiac przeglad techniczny nie mialem najmniejszych problemow. Halogeny mialem ale zdemontowalem bo przy xenonie swiecily jak zoltka. Moze kupie xenonowe ale koszt jest okolo 200 euro za sztuke a majac wazniejsz rzeczy na glowie to potrwa troszke. Do limuzyny mojemu sprzetowi jeszcze brakuje i zawsze bedzie mu brakowac poniewaz nie jestem zwolennikiem robienia choinek z pojazdow.Mysle ze niejeden z Was ma blizej do limuzyny od mojego sprzeta ;-)
 
   
eterum 
myśli o Capo


Wiek: 42
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 820
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2010-10-17, 17:11   

Jeśli miarą limuzyny jest luksus to tylko wersja Raid zostaje. Kanapa jest mega wygodna i do tego w skórze. ;-)

Mój Capo będzie niedługo pretendował do miana choinkowego króla.

A tak poważniej, to ciekawi mnie ile jest roboty z instalacją takiego allegrowego ksenona. Jaka jest odporność na wodę tych przetwornic?
_________________
 
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 34
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2010-10-17, 18:11   

Ja też chcę sobie założyć xenon tylko nie wiem jaki jest najlepszy np. z tych na allegro motocyklowy.
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2010-10-17, 21:05   

maciejwu71 napisał/a:
Po tych waszych tekstach poczulem sie winny ze mam bi-xenony . Jednak ich nie zdemontuje mimo braku soczewki i spryskiwacza bo swieca i niebo lepiej od zarowek a robiac przeglad techniczny nie mialem najmniejszych problemow. Halogeny mialem ale zdemontowalem bo przy xenonie swiecily jak zoltka. Moze kupie xenonowe ale koszt jest okolo 200 euro za sztuke a majac wazniejsz rzeczy na glowie to potrwa troszke. Do limuzyny mojemu sprzetowi jeszcze brakuje i zawsze bedzie mu brakowac poniewaz nie jestem zwolennikiem robienia choinek z pojazdow.Mysle ze niejeden z Was ma blizej do limuzyny od mojego sprzeta ;-)

A mnie się wydaje, że nie dociera do Ciebie słowo pisane, albo po prostu źle interpretujesz tekst.
Czy ja gdzieś napisałem, że xenon, czy też bi-xenon jest fe ??
Wręcz przeciwnie chyba, bo na początku pierwszego posta napisałem, że widać od razu znaczną poprawę oświetlenia drogi.
Pomijając fakt, że tego typu oświetlenie, nawet w zestawach z allegro z mocowaniem typu H znacznie poprawia widocznośc, podnosi stopień bezpieczeństwa i pobiera mniej energii, to trzeba jeszcze być świadomym takiej przeróbki od strony prawnej.
Na stacjach diagnostycznych nie pracują tylko i wyłącznie służbiści, ściśle przestrzegający paragrafów, i nie wszyscy policjanci czający się w krzakach, to sk*rwiele czekający na odczyt znaku homologacyjnego z twojego szkła reflektora.
Trzeba tylko pamiętać, że możesz trafić na takiego menta, który wciśnie ci z tego powodu parówę w usta, wlepi mandat, zabierze dowód i skieruje na ponowne badanie techniczne, a wtedy to wszyscy lamentują, że mają najgorzej i plują na te xenony panie, że same problemy przez to,bo przecież mają homologację EXFDUPA 1987363, a w Austrii to z tego tytułu do nich strzelali :mrgreen:
Każdy ma prawo montować sobie w czy na motocyklu co mu się podoba.
Jeżeli zamontujesz sobie przenośny kibel, to nawet cię pochwalę, bo nieraz zdarzyło mi się dostać sraczki w trasie, a kibla akurat nie było i możliwości użyźnienia gleby akurat też. Na otwartej przestrzeni srać nie lubię i wtedy taki kibel zapewni mi trochę intymności :mrgreen:
Oczywiście przenośny kibel, może nie spodobać się Maćkowi i jak napisze na łamach forum, że to gówniany pomysł i jemu w ogóle nie odpowiada, to spoko, uszanuję jego zdanie :mrgreen:


eterum napisał/a:
Jeśli miarą limuzyny jest luksus to tylko wersja Raid zostaje. Kanapa jest mega wygodna i do tego w skórze. ;-)

Mój Capo będzie niedługo pretendował do miana choinkowego króla.

A tak poważniej, to ciekawi mnie ile jest roboty z instalacją takiego allegrowego ksenona. Jaka jest odporność na wodę tych przetwornic?

Instalacja jest tak prosta, że każdy laik sobie z tym poradzi.
Instrukcja jest dosyć precyzyjna.
Przetwornice są hermetyczne.
 
   
maciejwu71

Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 238
Wysłany: 2010-10-17, 21:36   

Wicher.....napisalem to z mala przekora ale nie zlosliwie.No ja nie mialem wplywu na moja lampe bo jak juz wczesniej napisalem nabylem moto z juz przerobiona. Nie stresujmy sie tymi lampkami ani policjantami w krzakach. Z tym kiblem natomiast temat jest juz nieco ciekawszy i troszeczke powiedzial bym skomplikowany. Mysle ze latwiej maja goscie na choinkach typu Gold Wing bo targaja czasem przyczepki.Nie szukam sobie wrogow bo mam w planach wypic z Wami niejednego browara i mam nadzieje ze twoja interpretacja mojego tekstu bedzie prawidlowa.Pozdrawiam ;-)
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2010-10-17, 21:41   

Spoko luz, nie ma tematu ;-)
 
   
Dziubek 
Capo 2005


Wiek: 52
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 1329
Skąd: Zürich / Warszawa
Wysłany: 2010-10-17, 21:42   

Gdybym mieszkal w PL to i moze takie xenony bym sobie zalozyl, ale tu pierwszy
patrol i nie mam dowodu :-/
_________________
Aprilia Caponord ETV 1000
Mercedes E 270 CDI


www.podrozewkasku.pl
podrozewkasku@op.pl
...............
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 10