Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Grubosc tarcz hamulcowych
Autor Wiadomość
Bravo Jasiu 
Capo 2002


Wiek: 49
Dołączył: 07 Paź 2010
Posty: 140
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2012-04-30, 21:03   

czerwone brembo - super, nic nie piszczy , nie mogłem znaleźc oznaczeń pna poprzednich ale blacha była złota

w TDM jak załozyłem sbs gold - piszczały
_________________
Aprilia Caponord 2002
Aprilia Caponord 2006
 
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2012-04-30, 21:33   

To standardowe klocki. Metalowe okładziny są czarne.Cholera wie, może to jakieś podróby z Chin :mrgreen:
Pomysły mi się już powoli kończą, biorąc pod uwagę że to tylko klocki hamulcowe :mrgreen:

Wszystkie klocki które miałem do tej pory, zarówno w Kapciu jak i innych sprzętach nie były tak upierdliwe jak te :mrgreen:

Jednak wszystkie te klocki miały coś czego nie mają te. Mianowicie chodzi o poprzecznie nacięcia na powierzchni roboczej. Zazwyczaj dwa lub trzy nacięcia.
Wielcy szamani mechaniki pojazdowej nazywają te nacięcia struną rezonansową. Niweluje to efekt piszczenia oraz lepiej odprowadza pył z klocków.

Coś w tym może być, biorąc po uwagę wygląd innych okładzin, oraz to że tworzy mi się nadal ta wstrętna "szlichta"na powierzchni ciernej.

Jutro przy użyciu zestawu w postaci brzeszczota oraz pięknego iglaczka se zrobię po dwie, trzy piękne struny na każdej okładzinie :mrgreen:
 
   
Karaluch 
No to jazdaaaa...

Wiek: 47
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 289
Skąd: Sompolno k/Konina
Wysłany: 2012-05-01, 20:56   

No to ja mam podobne jak Wicher w końcowej fazie hamowania. Tyle, że ja kupiłem najtańsze klocki na rynki -Siffert. :-)
Też kombinowałem i nie pomogło. Ale nauczyłem się w końcu hamowania trochę odpuścić klamkę i w ten sposób unikam wstydu pod światłami ;-)
_________________
Nie ten jest motocyklistą kto o motorach dużo mówi a ten, który wsiada na motocykl i jedzie przed siebie.
 
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2012-05-01, 21:19   

Magiczna struna rezonansowa nie pomogła :mrgreen:
Chyba jednak powrócę do klocków wzmacnianych i raczej nie do brembo :mrgreen:
Wcześniej miałem złote galfery. Spisywały się rewelacyjnie :mrgreen:
 
   
B3stia 

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 270
Skąd: Leszno
Wysłany: 2012-05-05, 07:13   

Miałem oryginał tarcze i klocki piszczało jak diabli, przyszedł czas na zmianę klocków użyłem EBC sinter. Dobre klocuszki nie zjadają tak tarczy ;)
Dalej oryginalne tarcze + ebc brak pisków.
Dziękuję za uwagę ^^
 
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2012-05-05, 14:36   

No to skosztuję tych EBC :mrgreen:
 
   
don Vito 


Wiek: 39
Dołączył: 15 Maj 2015
Posty: 31
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2015-06-16, 20:20   

Panowie odgrzeję temat gdyż mam palący, a raczej piszczący problem.
Miałem klocki TRW nówki piszczały jak cholera, aż wstyd było hamować na światłach ;)
Szarpnąłem się na EBC w wersji HH złote i dalej piszczy tylko głośniej :( i dla odmiany w pierwszej fazie hamowania, hmmmm. Wstydu już nie ma na dojeździe do świateł ale za to irytuje mnie to dość mocno.
Zaciski odszczurzone kompleksowo, chodzą jak nówka sztuka z półki, płyn świeży, tarcze oryginał.
Liczę na to że mi się jeszcze dotrą i ułożą po czym będzie błoga cisza.
Czy miał ktoś podobne doświadczenia w takiej kompozycji klocek / tarcza ?
_________________
LWG i szacunek do Wszystkich na drodze.
 
   
sosnos 


Wiek: 38
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 615
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2015-06-17, 10:01   

hej, gdzieś czytałem że można kupić cienkie gumki pod klocki a okładziny - powodują że klocki nie piszczą. nawet znalazłem takie coś w necie ale teraz na szybko nie mogę wyszukać. Mam ten sam problem z tyłu.

[ Dodano: 2015-06-17, 11:07 ]
o coś takiego znalazłem

http://allegro.pl/zlikwid...5387543855.html
_________________
pozdrówka Michał
https://www.youtube.com/watch?v=IYJYA0P5ls8
 
   
tosiek 
sympatyk

Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 510
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2015-06-17, 10:29   

A to nie wystarczy użyć smaru miedzianego?
_________________
jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
 
   
don Vito 


Wiek: 39
Dołączył: 15 Maj 2015
Posty: 31
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2015-06-17, 11:26   

Panowie zasięgnąłem opinii kumpla moto mechanika i jego prosta porada taka, żeby lekko sfrezować ranty klocków po długości. Da to tyle powierzchnia cierna klocka będzie się opierać o tarczę z równą siła w czym na tą chwilę przeszkadza lekki rant tarczy.
Wydaję mi się to logiczne i roboty przy tym nie ma dużo więc sprawdzę w wolnej chwili czy to coś da i zdam Wam relację.

tosiek, lepszy wg mnie jest smar ceramiczny ze względu na lepszą odporność termiczną. A cena dobrego smaru miedzianego ( nie mówię tu o takim w stylu 10 pln za tubkę ) i ceramicznego jest podobna.
_________________
LWG i szacunek do Wszystkich na drodze.
 
   
sosnos 


Wiek: 38
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 615
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2015-06-17, 11:37   

hej, o smarze też słyszałem ze można dać.
Ach, mam pytanie jak juz jesteśmy przy tym temacie, czy jak przetaczacie motocykl to słyszycie delikatne tarcie klocków o tarcze? Czy tak ma być?
_________________
pozdrówka Michał
https://www.youtube.com/watch?v=IYJYA0P5ls8
 
   
don Vito 


Wiek: 39
Dołączył: 15 Maj 2015
Posty: 31
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2015-06-17, 11:47   

Tak, lekkie szuranie klocka to normalne ale jak blokuje koło to już nie dobrze. ;)
_________________
LWG i szacunek do Wszystkich na drodze.
 
   
sosnos 


Wiek: 38
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 615
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2015-06-17, 11:53   

Nie blokuje, chciałem podpytac o te szuranie tylko.
_________________
pozdrówka Michał
https://www.youtube.com/watch?v=IYJYA0P5ls8
 
   
tosiek 
sympatyk

Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 510
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2015-06-17, 12:10   

don Vito napisał/a:
tosiek, lepszy wg mnie jest smar ceramiczny ze względu na lepszą odporność termiczną. A cena dobrego smaru miedzianego ( nie mówię tu o takim w stylu 10 pln za tubkę ) i ceramicznego jest podobna.


Myślę, że smar miedziany ma wystarczającą odporność termiczną i ma większe zastosowanie niż smar ceramiczny. I jak czytam czy oglądam to pokazują aby stosować smar miedziany. Ja zastosowałem u siebie i nie mam żadnych problemów, co właśnie mi przypomniało że muszę zrobić to samo w Dragu bo tam zaczęły mi klocki piszczeć :D
_________________
jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
 
   
sosnos 


Wiek: 38
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 615
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2015-06-17, 12:39   

To teraz jeszcze polecicie jakiś smar żeby był dobry a nie szajs.
_________________
pozdrówka Michał
https://www.youtube.com/watch?v=IYJYA0P5ls8
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 11