To standardowe klocki. Metalowe okładziny są czarne.Cholera wie, może to jakieś podróby z Chin
Pomysły mi się już powoli kończą, biorąc pod uwagę że to tylko klocki hamulcowe
Wszystkie klocki które miałem do tej pory, zarówno w Kapciu jak i innych sprzętach nie były tak upierdliwe jak te
Jednak wszystkie te klocki miały coś czego nie mają te. Mianowicie chodzi o poprzecznie nacięcia na powierzchni roboczej. Zazwyczaj dwa lub trzy nacięcia.
Wielcy szamani mechaniki pojazdowej nazywają te nacięcia struną rezonansową. Niweluje to efekt piszczenia oraz lepiej odprowadza pył z klocków.
Coś w tym może być, biorąc po uwagę wygląd innych okładzin, oraz to że tworzy mi się nadal ta wstrętna "szlichta"na powierzchni ciernej.
Jutro przy użyciu zestawu w postaci brzeszczota oraz pięknego iglaczka se zrobię po dwie, trzy piękne struny na każdej okładzinie
No to ja mam podobne jak Wicher w końcowej fazie hamowania. Tyle, że ja kupiłem najtańsze klocki na rynki -Siffert.
Też kombinowałem i nie pomogło. Ale nauczyłem się w końcu hamowania trochę odpuścić klamkę i w ten sposób unikam wstydu pod światłami
_________________ Nie ten jest motocyklistą kto o motorach dużo mówi a ten, który wsiada na motocykl i jedzie przed siebie.
Wicher [Usunięty]
Wysłany: 2012-05-01, 21:19
Magiczna struna rezonansowa nie pomogła
Chyba jednak powrócę do klocków wzmacnianych i raczej nie do brembo
Wcześniej miałem złote galfery. Spisywały się rewelacyjnie
B3stia
Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 270 Skąd: Leszno
Wysłany: 2012-05-05, 07:13
Miałem oryginał tarcze i klocki piszczało jak diabli, przyszedł czas na zmianę klocków użyłem EBC sinter. Dobre klocuszki nie zjadają tak tarczy ;)
Dalej oryginalne tarcze + ebc brak pisków.
Dziękuję za uwagę ^^
Wiek: 39 Dołączył: 15 Maj 2015 Posty: 31 Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2015-06-16, 20:20
Panowie odgrzeję temat gdyż mam palący, a raczej piszczący problem.
Miałem klocki TRW nówki piszczały jak cholera, aż wstyd było hamować na światłach ;)
Szarpnąłem się na EBC w wersji HH złote i dalej piszczy tylko głośniej :( i dla odmiany w pierwszej fazie hamowania, hmmmm. Wstydu już nie ma na dojeździe do świateł ale za to irytuje mnie to dość mocno.
Zaciski odszczurzone kompleksowo, chodzą jak nówka sztuka z półki, płyn świeży, tarcze oryginał.
Liczę na to że mi się jeszcze dotrą i ułożą po czym będzie błoga cisza.
Czy miał ktoś podobne doświadczenia w takiej kompozycji klocek / tarcza ?
_________________ LWG i szacunek do Wszystkich na drodze.
hej, gdzieś czytałem że można kupić cienkie gumki pod klocki a okładziny - powodują że klocki nie piszczą. nawet znalazłem takie coś w necie ale teraz na szybko nie mogę wyszukać. Mam ten sam problem z tyłu.
[ Dodano: 2015-06-17, 11:07 ]
o coś takiego znalazłem
Wiek: 39 Dołączył: 15 Maj 2015 Posty: 31 Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2015-06-17, 11:26
Panowie zasięgnąłem opinii kumpla moto mechanika i jego prosta porada taka, żeby lekko sfrezować ranty klocków po długości. Da to tyle powierzchnia cierna klocka będzie się opierać o tarczę z równą siła w czym na tą chwilę przeszkadza lekki rant tarczy.
Wydaję mi się to logiczne i roboty przy tym nie ma dużo więc sprawdzę w wolnej chwili czy to coś da i zdam Wam relację.
tosiek, lepszy wg mnie jest smar ceramiczny ze względu na lepszą odporność termiczną. A cena dobrego smaru miedzianego ( nie mówię tu o takim w stylu 10 pln za tubkę ) i ceramicznego jest podobna.
_________________ LWG i szacunek do Wszystkich na drodze.
hej, o smarze też słyszałem ze można dać.
Ach, mam pytanie jak juz jesteśmy przy tym temacie, czy jak przetaczacie motocykl to słyszycie delikatne tarcie klocków o tarcze? Czy tak ma być?
tosiek, lepszy wg mnie jest smar ceramiczny ze względu na lepszą odporność termiczną. A cena dobrego smaru miedzianego ( nie mówię tu o takim w stylu 10 pln za tubkę ) i ceramicznego jest podobna.
Myślę, że smar miedziany ma wystarczającą odporność termiczną i ma większe zastosowanie niż smar ceramiczny. I jak czytam czy oglądam to pokazują aby stosować smar miedziany. Ja zastosowałem u siebie i nie mam żadnych problemów, co właśnie mi przypomniało że muszę zrobić to samo w Dragu bo tam zaczęły mi klocki piszczeć :D
_________________ jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum