Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Sprzęgło i skrzynia biegów
Autor Wiadomość
major 
KTM 640 SM

Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 95
Skąd: Warszawa WA
Wysłany: 2013-02-18, 20:42   

Zajrzałem do sprzęgła w weekend i zmierzyłem cały pakiet. Ma 47mm, więc więcej niż dopuszczalne minimum. Ale, nie całe przekładki były mokre. Moto, co prawda, stało od września chyba, ale czy to możliwe żeby olej całkowicie spłynął ?
Poza tym są dwa typy sprzęgieł montowane w v990 - czy poza liczbą przekładek są jeszcze inne różnice ? Kosz na pewno jest inny, mam wrażenie że podkładki między śrubami a sprężynami też, ale czy coś jeszcze ? I czy można założyć nowszy typ w starym koszu sprzęgłowym ?
_________________
Michał
 
 
   
RESPIRATOR 
Jacek


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 52
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 1574
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2013-10-27, 11:12   

Cytat:
Podłóż zwykle podkładki między śruby a sprężyny dociskowe sprzęgła i ciesz się jazdą ;-)

jagiel której usterki dotyczy ta recepta

Cytat:
Objaw występuje podczas ruszania, ale dopiero kiedy olej się już rozgrzeje: (nie wiem jak to dokładnie wyjaśnić) pod koniec klejenia łapie tak jakbym puścił klamkę; kiedy kończy się ślizgać następuje szarpnięcie i sprzęgło klei w 100%.

tej

Cytat:
Drugi objaw to ślizganie sprzęgła jeśli tylko dotknę klamki - ogólnie poza tym się nie ślizga; wygląda tak jakby sprzęgło się już kończyło, ale tak jest od półtora roku i nie zmieniło się do tej pory, a jeśli tak to zmienia się bardzo powoli bo nie zauważam.

tej

Cytat:
Teraz skrzynia. Bardzo często zdarzają mi się fałszywe luzy, czasem wypadają biegi (a to bardzo nie fajne jak się ciśnie na 4tym biegu i nagle wypada bieg a po sekundzie wpada z powrotem...).

czy tej

U mnie występuje ta pierwsza i nie wiem czy mam walczyć z tymi podkładkami ?
_________________
chodzi o to żeby wpadać w błoto / morda w błocie .... świat w kolorach
 
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-27, 19:32   

oj ze sprzęgłem w jednym kapciu to walczyłem bardzo długo i namiętnie, nie jest to choroba którą tak łatwo wyleczyć, po pierwsze jeśli masz uślizgi sprzęgła to zmień olej na 15W50 półsyntetyk... jeśli nie pomorze to trzeba zdemontować wszystko i mierzyć żeby ustalić co jest uszkodzone..

u klienta z którego motocyklem długo walczyłem , wadliwy okazał się docisk sprzęgła, objaw był taki ,że wszystko miało odpowiednie parametry a pod obciążeniem sprzęgło się uślizgiwało, ale nie ma reguły, każda usterka może być spowodowana czym innym.. trzeba bawić się w detektywa :-)
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
RESPIRATOR 
Jacek


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 52
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 1574
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2013-10-27, 21:28   

na zimę i tak się miałem umawiać do Ciebie na ogólny przegląd, ale jeszcze się jeździ :mrgreen:
U mnie występuje ten pierwszy objaw czyli normalnie puszczam sprzęgło ruszam i w ostatniej fazie puszczania klamki następuje gwałtowne sklejenie i mimowolne szarpnięcie motocyklem tak jakbym pod koniec puszczania strzelił ze sprzęgła. Jest to niezależne od obrotów i ni jak nie da się tego uniknąć przy ruszaniu.
Nie jest to coś co nie pozwala jeździć, ale jest to średnio przyjemne. No i robi się to dopiero po rozgrzaniu oleju, na zimnym jest idealnie :evil:
_________________
chodzi o to żeby wpadać w błoto / morda w błocie .... świat w kolorach
 
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-27, 23:09   

no to na spokojnie muszę to rozebrać i sprawdzić co jest na rzeczy, więc zapraszam na zimę lub wcześniej bo nie koniecznie diagnoza musi zająć dłuższy czas..
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
B3stia 

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 270
Skąd: Leszno
Wysłany: 2014-06-18, 13:40   

Chętnie by się dowiedział jaki był finał tego problemu ? Jeśli motocykl trafił do Ciebie Jagiel.
 
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-18, 14:07   

docisk, sprężyny i tyle ;-)
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 10