Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Nie pali jeden cylinder
Autor Wiadomość
Wojtaq 
*


Wiek: 69
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 586
Skąd: Piła
Wysłany: 2018-05-10, 20:07   

Chłopaki za cienki Bolek jestem, żeby ogarnąć tą kuwetę... Przed chwilą odpaliłem maszynę i... chodzi, jakby nigdy nic! Dojrzałem do zdjęcia zbiornika coby sprawdzić wszystkie połączenia na poprawność i czystość kontaktów. Przedtem jednak, będąc pod wpływem Praw Murphy'ego - kluczyk, start i ogień na tłoki! I co? Żadnych problemów, obydwa wydechy dmuchają jak trzeba, cylindry i spaliny nagrzewają równomierne, a sam silnik daje oczekiwaną moc! Co prawda, nie sprawdziłem EFI, lecz w takich okolicznościach zaskoczny niespodziewanym biegiem sytuacji, dałem spokój!

Co szanowni Koledzy na to? Oczywiście jutro dokończę robotę, sprawdzę świece, pomierzę i być może profilaktycznie zamienię cewki, lecz objawy usterki, która wywołała temat wydają się opanowane, tia... Nie lubię gdy coś, pozornie bez istotnej przyczyny wywołuje niepożądany efekt i tak samo, po czasie samo z siebie znika. To z dużym prawdopodobieństwem wróży powtórkę nie wiadomo gdzie i kiedy. Ehhh...

Niemniej dziękuję za wszystkie uwagi i posunę się do ryzykownego wniosku, że być może ich lektura mogła wywołać materialny, choć trudny do wyjaśnienia skutek 😁
_________________
Być narodowi użytecznym - jak Staszic!
 
   
Mondi 
Krzysztof


Wiek: 54
Dołączył: 08 Sty 2017
Posty: 570
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2018-05-10, 21:08   

Wojtaq, ja mam od kilku dni podobny problem z prędkościomierzem, który jeden dzień działa, a na drugi nieee. I tak sobie ze mną w kulki leci ;-)
_________________
Aprilia caponord etv 1000 - teraz i na zawsze... ;p
Yamaha dragstar xvs 125 - ale to już przeszłość ;)
 
   
Wojtaq 
*


Wiek: 69
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 586
Skąd: Piła
Wysłany: 2018-05-20, 19:23   

Wydaje się, że problem został opanowany i silnik odzyskał normalną sprawność. Dzisiaj złożyłem wszystko do kupy i odpaliłem maszynę z dobrym skutkiem.
Mam jednak gorącą prośbę do kolegów, którzy zdecydują się uchylić kanapy i spojrzeć na okablowanie cewek zapłonowych. Ponieważ w moim egzemplarzu wystąpiły istotne różnice w kolorach kabli w stosunku do dokumentacji, proszę o sprawdzenie jakie kolory przewodów prowadzą do obu cewek tylnego cylindra. Fajnie byłoby związać kolorystykę z konkretną cewką wg schematu: świeca zewnętrzna + kolorystyka kabli oraz analogicznie dla świecy wewnętrznej czyli środkowej. Bardzo mi na tym zależy, żeby potwierdzić poprawność moich zabiegów.

PS. Mondi jak szybkościomierz?
_________________
Być narodowi użytecznym - jak Staszic!
 
   
Stiopa 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 58
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 313
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-05-21, 17:18   

Wojtku , zdecydowałem się uchylić rąbka kanapy :mrgreen: .
U mnie to wygląda tak , że do cewki znajdującej się , że tak powiem najbardziej z tyłu motocykla czyli dającą napięcie na zewnętrzną świecę tylnego cylindra idą przewody (pomarańczowy+niebieski) i (brązowy+czerwony) . Natomiast do cewki tej bliżej zbiornika czyli wewnętrzna świeca tylnego cylindra (żółty+niebieski) i (brązowy+niebieski) . Tylem wypatrzył .
I to też nie zgadza się z opisem w serwisówce chyba .
_________________
"Zawsze warto być człowiekiem choć tak łatwo zejść na psy..."
 
   
Wojtaq 
*


Wiek: 69
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 586
Skąd: Piła
Wysłany: 2018-05-21, 19:45   

Stiopa napisał/a:
(...) U mnie to wygląda tak , że do cewki znajdującej się , że tak powiem najbardziej z utyłu motocykla czyli dającą napięcie na zewnętrzną świecę tylnego cylindra idą przewody (pomarańczowy+niebieski) i (brązowy+czerwony) . Natomiast do cewki tej bliżej zbiornika czyli wewnętrzna świeca tylnego cylindra (żółty+niebieski) i (brązowy+niebieski) (...)

Jest w porządku przyjacielu i dokładnie, jak na schemacie serwisowym! W tylnym cylindrze cewka dla świecy wewnętrznej (centre spark) jest połączona żółtym/niebieskim. Cewka dla świecy zewnętrznej (side spark) jest połączona pomarańczowym/niebieskim. Nie ma znaczenia jak umieszczono cewki w uchwytach pod siedzeniem. W trakcie prac rozłączyłem wszystkie połączenia bez oznaczania poprawnego porządku i potem miałem dylemat. Serwisówka swoje, ale wydawało mi się, że właściwe połączenie jest na odwrót. Żeby nie było, to silnik poprawnie pracował tak i tak! Dziękuję za pomoc i potwierdzenie prawidłowego przebiegu kabli - dokładnie jak na schemacie!
_________________
Być narodowi użytecznym - jak Staszic!
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 10