Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Łożyska w główce ramy
Autor Wiadomość
dzoszla 
dzoszla

Wiek: 33
Dołączył: 31 Mar 2014
Posty: 63
Skąd: lubaczów
Wysłany: 2014-05-26, 09:25   

Mam pytanie z związku z główką ramy wydaje mi sie ze mam juz wytarte miski bo kierownica cały czas chce zostawac na wprost ;/ mam taki dziwny punkt i nie wiem czy to normalne ale bardzo wątpie ;/
sprawdzałem to w innym capo i tego nie było ;/
i przy dziurach słysze stukanie lekkie ale nie czuje luzu ;/

[ Dodano: 2014-05-26, 10:27 ]
ciężko jest utrzymać równowagę przy małych prędkościach
 
   
tosiek 
sympatyk

Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 510
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2016-03-25, 07:46   

A ja wczoraj skasowałem sobie luz w główce ramy, nawet nie wiedziałem, że jest to czynność okresowa o_O

Tak czy siak dwa pytania:
- jakie klucze są do tego potrzebne - niestety użyłem majzla i młotka :(
- czy należy wymienić zabezpieczenie czy może zostać stare?
_________________
jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
 
   
wooocash
nisko latam...


Dołączył: 08 Maj 2016
Posty: 12
Skąd: Andrychów
Wysłany: 2016-05-15, 14:40   

dabal napisał/a:
Indeks handlowy zestawu, w ktorym sa dwie sztuki lozysk stozkowych, obie takie same 35x55x14 , wg oznaczen iso sa to lozyska 32907 i po takim indeksie nalezy szukac ich w sklepie z lozyskami. Mala lipa ze jak kupisz w sklepie same lozyska to nie bedziesz mial nowych uszczelniaczy i jesli zniszczysz stare bedziesz musial je kupic w aso


lipa jest taka, że jak kupisz takie łożyska, czyli stożkowe 32907 to nie spasują one pod oryginalne uszczelniacze nawet jak ich nie uszkodzisz :( to tak na przyszłość dla przestrogi gdyby ktoś chciał zmieniać i kupować same łożyska a nie zestaw.
w ramach luzu sobotniego założyłem takie łożyska 32907 do Capo i.... trzeba kombinować z uszczelnieniami i to mocno... cenowo oryginały kulkowe NTN to koszt około 70-80zł za sztukę, stożkowe SKF z dość wysokiej półki 90zł za komplet ;) założyłem stożkowe bo ich wytrzymałość jest kilkukrotnie wyższa od kulkowych a sporo jeżdżę poza asfaltem...
oryginały które były w motocyklu przy przebiegu 52tyś nie wykazywały jeszcze jakiegoś wielkiego zużycia i te 10-20kkm jeszcze po asfalcie by pociągnęły...
jak słuszeni zauważył Tosiek kasowanie luzu jest czynnością serwisową i należy o niej pamiętać ponieważ moim zdaniem 80% uszkodzeń główek ramy przy aluminiowych ramach pochodzi od zbyt dużego luzu na łożyskach.
 
   
skvrnsk
[Usunięty]

Wysłany: 2016-08-22, 12:57   

Śruba imbusowa mocująca półkę ma prawy gwint?
Chcę dokręcić łożysko główki, ale nie mogę odkręcić tej śruby z metrową przedłużką.
 
   
elefant 
trąba zawsze do góry


Wiek: 48
Dołączył: 26 Kwi 2015
Posty: 559
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2016-08-22, 14:42   

Zdecydowanie ma prawy gwint
 
   
skvrnsk
[Usunięty]

Wysłany: 2016-08-22, 15:38   

Tego, kto to dokręcił tyko za jajca powiesić. Jeszcze w żadnym moto nie miałem tak dociągniętej tej śruby.
Pogiąłem metalowe pręty, urwałem klucz, a śruba stoi w miejscu.

 
   
tosiek 
sympatyk

Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 510
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2016-09-10, 08:06   

Dobra, w XTku i XVSie też trzeba kasować luz (choć niektórzy twierdzą że nie mimo, że serwisówce pisze jak byk ;-) a więc pasuje zaopatrzyć się w zestaw kluczy. Ktoś wie gdzie można kupić klucze hakowe jako nasadki do klucza dynamometrycznego?

[ Dodano: 2016-09-10, 09:35 ]
Chodzi mi o coś takiego
http://cruiser.mototribe....ring-nut-wrench

Jak nikt nie będzie miał pomysłu to chyba wyrysuje i dam znajomemu coby na laserze wyciął.
_________________
jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
 
   
mr_soze 
Suzuki GSX s1000gx


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 41
Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 296
Wysłany: 2016-09-10, 21:55   

Hakowe czy koronowe? W przypadku koronowych masz możliwość użycia dynamometru
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-10, 22:45   

Główkę ramy z wyczuciem dokręcisz i będzie zgodnie ze sztuką, bez przesady, ważne aby śruba od górnej półki była dokręcona z odpowiednim momentem. Za pewne stosujesz lub już masz łożysko stożkowe więc momenty podawane przez instr. serwisową możesz schować do szuflady ;)
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
tosiek 
sympatyk

Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 510
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2016-09-11, 11:38   

jagiel dzięki :)
_________________
jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 10