Wiek: 33 Dołączył: 31 Mar 2014 Posty: 63 Skąd: lubaczów
Wysłany: 2014-05-26, 09:25
Mam pytanie z związku z główką ramy wydaje mi sie ze mam juz wytarte miski bo kierownica cały czas chce zostawac na wprost ;/ mam taki dziwny punkt i nie wiem czy to normalne ale bardzo wątpie ;/
sprawdzałem to w innym capo i tego nie było ;/
i przy dziurach słysze stukanie lekkie ale nie czuje luzu ;/
[ Dodano: 2014-05-26, 10:27 ]
ciężko jest utrzymać równowagę przy małych prędkościach
A ja wczoraj skasowałem sobie luz w główce ramy, nawet nie wiedziałem, że jest to czynność okresowa o_O
Tak czy siak dwa pytania:
- jakie klucze są do tego potrzebne - niestety użyłem majzla i młotka :(
- czy należy wymienić zabezpieczenie czy może zostać stare?
_________________ jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
Indeks handlowy zestawu, w ktorym sa dwie sztuki lozysk stozkowych, obie takie same 35x55x14 , wg oznaczen iso sa to lozyska 32907 i po takim indeksie nalezy szukac ich w sklepie z lozyskami. Mala lipa ze jak kupisz w sklepie same lozyska to nie bedziesz mial nowych uszczelniaczy i jesli zniszczysz stare bedziesz musial je kupic w aso
lipa jest taka, że jak kupisz takie łożyska, czyli stożkowe 32907 to nie spasują one pod oryginalne uszczelniacze nawet jak ich nie uszkodzisz :( to tak na przyszłość dla przestrogi gdyby ktoś chciał zmieniać i kupować same łożyska a nie zestaw.
w ramach luzu sobotniego założyłem takie łożyska 32907 do Capo i.... trzeba kombinować z uszczelnieniami i to mocno... cenowo oryginały kulkowe NTN to koszt około 70-80zł za sztukę, stożkowe SKF z dość wysokiej półki 90zł za komplet ;) założyłem stożkowe bo ich wytrzymałość jest kilkukrotnie wyższa od kulkowych a sporo jeżdżę poza asfaltem...
oryginały które były w motocyklu przy przebiegu 52tyś nie wykazywały jeszcze jakiegoś wielkiego zużycia i te 10-20kkm jeszcze po asfalcie by pociągnęły...
jak słuszeni zauważył Tosiek kasowanie luzu jest czynnością serwisową i należy o niej pamiętać ponieważ moim zdaniem 80% uszkodzeń główek ramy przy aluminiowych ramach pochodzi od zbyt dużego luzu na łożyskach.
skvrnsk [Usunięty]
Wysłany: 2016-08-22, 12:57
Śruba imbusowa mocująca półkę ma prawy gwint?
Chcę dokręcić łożysko główki, ale nie mogę odkręcić tej śruby z metrową przedłużką.
Tego, kto to dokręcił tyko za jajca powiesić. Jeszcze w żadnym moto nie miałem tak dociągniętej tej śruby.
Pogiąłem metalowe pręty, urwałem klucz, a śruba stoi w miejscu.
Dobra, w XTku i XVSie też trzeba kasować luz (choć niektórzy twierdzą że nie mimo, że serwisówce pisze jak byk a więc pasuje zaopatrzyć się w zestaw kluczy. Ktoś wie gdzie można kupić klucze hakowe jako nasadki do klucza dynamometrycznego?
Wiek: 39 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 1155 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-10, 22:45
Główkę ramy z wyczuciem dokręcisz i będzie zgodnie ze sztuką, bez przesady, ważne aby śruba od górnej półki była dokręcona z odpowiednim momentem. Za pewne stosujesz lub już masz łożysko stożkowe więc momenty podawane przez instr. serwisową możesz schować do szuflady ;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum