Wysłany: 2012-10-15, 18:47 Niesforne kabelki - proszę o pomoc
Właśnie jestem w trakcie zalewania/wymiany akumulatora na nowy...no i patrzę a tu pod dupskiem taki upalony biały kabel , potopiona osłona - wymieniać go? Od czego on może być? To jest pierwsze pytanie , natomiast drugie to za wtyczką tą białą są trzy brązowe przewodu połączone jakby "na krótki" czy to jest oryginalne rozwiązanie czy też ktoś już przerobił te palący się wtyczki??
Jak widać na zdjęciach ktoś juz instalację przerabiał... Na zółtych kablach w oryginale powinieneś mieć brązową kostke ale mozesz podziękować poprzedniemu właścicielowi za to że już się jej pozbył (to była jedna z tych które lubią się topić)
Widać też że masz zrobiony baypass do akumulatora w celu poprawy ładowania.
Masz tam dodatkowy kabel + puszczony z regulatora do aku (ten czerwony z bezpiecznikiem) a biały to poprostu - puszczony bezposrdnio z reglera do aku.
Na moje wszystko z ta przerobka jest ok, wiec proponuje tylko wymienic lub zaizolowac biały kabelek. Izolacja pewnie gdzieś się przetarła bo wyglada to na uszkodzenie mechaniczne. Ja u siebie poprowadziłem te kable w peszlach, zeby takich problemów uniknąć
PS. Proponuje przy okazji sprawdzic tez ladowanie :)
_________________ Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
Życie liczy się w kilometrach
>>> www.MOTOmostowcy.pl <<<
>>> www.motokm.pl <<<
te 3 zlutowane to standardowa przeróbka oryginalnej wtyczki czyli rozcięcie i obudowy konektora, wyjęcie kabli i połączenie solidnym lutem. Robi się to po to żeby poprawić przewodzenie instalacji i wyeliminować nagrzewanie styków.
Biały kabel to typowy ,,bypass'' instalacji ładowania.
Zakładam że ten biały przewód miałeś podłączony do plusowej klemy akumulatora (nie widać na zdjęciu). Drugi koniec wychodzi z konektora do którego podłączony jest regulator napięcia.
Taka przeróbka ,,pomaga'' prądowi trafić do aku krótszą drogą.
Mam takie samo rozwiązanie tylko trochę staranniej wykonane :)
W twoim przypadku wydaje się że kabel ma za mały przekrój i dlatego się stopił.
Pozdrawiam
Tempest
_________________ Tyle zakrętów, tak niewiele czasu.
-----------------------------------------------
Husaberg 501 '98
Kawasaki Versys 650 '09
Caponord '01
Triumph Speed Four
Buell Lightning
XT 660
KTM Duke
Kwasaki ZZR 1100
BMW 1100R
KLE 500
MZ Baghira
wymieniłem ten kabel na jakiś samochodowy z izolacją do 105 st . ale mam tylko taki który niestety ma mniejszy przekrój - być może raz jeszcze będę musiał go przez to wymienić.
Zobaczymy.
Ładowanie sprawdzę jak wsadzę nowy aku(ładuje się). Na wolnych pamiętam że było ok , ale nie sprawdziłem jak wygląda na 4k obrotów.
Zakładam że ten biały przewód miałeś podłączony do plusowej klemy akumulatora (nie widać na zdjęciu).
Raczej do minusowej
vtec napisał/a:
Ładowanie sprawdzę jak wsadzę nowy aku(ładuje się). Na wolnych pamiętam że było ok , ale nie sprawdziłem jak wygląda na 4k obrotów.
Czesto na wolnych obrotach jest ok a pozniej spada, ale jak masz baypass to powinno byc ok.
_________________ Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
Życie liczy się w kilometrach
>>> www.MOTOmostowcy.pl <<<
>>> www.motokm.pl <<<
kabel wymieniony , napięcie na wolnych dochodzi nawet do 14v, na 4k obrotów spada do 13, 5 więc chyba jest ok. Regulator koło dupska strasznie gorący - to chyba normalne? Zwłaszcza jak patrzę na jego radiator+ wentylację :)
Z nowym aku zaplił od ręki :) Mam aku JMT z prądem rozruchowym 200A więc powinno być ok. Jeszcze szyba i będę happy :)
Cieszy mnie fakt że dojrzałem tę przerobioną kostkę , skoro ktoś wymienił tę to pozostałe pewnie też są już przerobione...
Widać że maszyna była w rekach kogoś kto "czaił czacze" albo "kumał bazę"
Teraz tylko jeszcze sprawdź złączki paliwowe...
tempest napisał/a:
Tak by the way - to napisaliśmy odpowiedź równocześnie :)
hehe, i tak czasem sie zdarza
_________________ Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
Życie liczy się w kilometrach
>>> www.MOTOmostowcy.pl <<<
>>> www.motokm.pl <<<
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum