Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Witam z west sussex
Autor Wiadomość
Pama2 

Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 4
Wysłany: 2012-05-14, 13:39   Witam z west sussex

Witam posiadaczy"wloszczyzny"
Jestem Tomek z podkarpacia obecnie przebywam w UK. Na motorowerach i motocyklach jezdze od lat 80-tych. Obecnie jestem uzytkownikiem Suzuki Dl1000 i Yamaha TR1. W zwiazku z tym ze te wakacje beda ostatnimi na Dl-u. (po kilku razem spedzonych latach czas na zmiany) postanowilem sie zarejestrowac na waszym forum. Z trzech motocykli ktore bralem pod uwage zostal Caponord.Mam nadzieje wsrod uzytkownikow poznac ciekawych ludzi ale przedewszystkim szukam informacji na temat tego motocykla. Takie fora to przeciez kopalnia wiedzy tak jest przynajmniej w przypadku Suzuki Vstrom forum.

Z Motocyklowym Pozdrowieniem Zyczac Szerokosci i Przyczepnosci
Witam raz jeszcze Tomek (Pama2)
 
 
   
eterum 
myśli o Capo


Wiek: 43
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 820
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2012-05-14, 13:43   

Cześć!

Jeśli kupisz Caponorda to nie pożałujesz. Super motocykl. Zawitaj też na najbliższy zlot to na żywo obejrzysz większość polskich Caponordów :-)

Pozdrawiam
_________________
 
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 42
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-05-14, 15:23   

Witaj kolego.

Skąd jesteś dokładnie, mój moto sporo czasu stoi na podkarpaciu (niedaleko Krosna), więc jak masz niedaleko to zawsze możesz zaglądnąć :mrgreen:
_________________
Caponord 2003
 
   
Pama2 

Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 4
Wysłany: 2012-05-14, 15:42   

Tarnobrzeg. Ale obecnie Bognor Regis UK.
_________________
http://picasaweb.google.com/pama213
 
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 34
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2012-05-14, 18:57   

Witam,
zapraszam do siebie mieszkam w Lubaczowie możesz obejrzeć, posłuchać, dotknąć i może nawet się karnąć :lol:
Jak zobaczysz capo czerwone na żywo to powiesz jadę kupować tylko czym prędzej :mrgreen:
 
   
Pama2 

Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 4
Wysłany: 2012-05-14, 21:27   

Dzieki bardzo za dobre checi. Nie wiem czy nie skorzystam, bede sie toczyl koncem lipca Stromem do Polski, wiec chetnie spotkam sie z toba jak tylko mi czas pozwoli. Narazie wertuje strony w sieci i wasze forum celach poznawczych. Interesuja mnie slabsze strony tego motocykla,i na co szczegolnie trzeba zwrocic uwage przy zakupie. (pomijam oczywiscie standardowa obdukcje ktora jest taka sama przy wiekszosci motocykli z drugiej reki).
_________________
http://picasaweb.google.com/pama213
 
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 42
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-05-14, 23:27   

W zasadzie wszystko znajdziesz na forum na temat słabych stron, dużo tego nie ma. Złączki paliwowe, cewki, regler z złączkami elektrycznymi...Wszystko do ogarnięcia w jeden weekend.
_________________
Caponord 2003
 
   
Maciek 
Maciek

Wiek: 49
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 784
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2012-05-15, 23:08   

Witaj - jeżeli zdecydujesz się na Caponorda to wsiądziesz przede wszystkim na bardzo wygodny motocykl. Paroma motocyklami turystycznymi miałem przyjemność jeździć i żaden nie był tak wygodny jak Kapeć. Ostatnio jeździłem Triumphem Explorerem 1200 i powiem szczerze - do wygody Caponorda trochę mu brakuje- nie omieszkałem sprzedać tej uwagi u dealera.....dziwnie się na mnie patrzono :shock:
_________________
Pozdrawiam
Maciek
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 42
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-05-15, 23:15   

Maćku co a poza tym ciekawego możesz napisać o tym Triumphie na tle Capo?

Dla mnie Capo jest bardzo wygodny, ale myślę nad żelową kanapą zawsze jak gdzieś dalej jadę.... A małżonka to w ogóle zasypia z tyłu :)
_________________
Caponord 2003
 
   
Maciek 
Maciek

Wiek: 49
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 784
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2012-05-15, 23:31   

Hmmmmmmmmmmmm ano takie spostrzeżenia:

1. Kupa bajerów i fajerwerków elektronicznych typu: pomiar ciśnienia w kołach, temp. , chwilowe spalanie, dystans do tankowania, średnie spalanie, tempomat i takie tam inne - pewnie trochę niepotrzebnych - bardzo rozbudowany komputer.

2. Piec potęga - ale trzeba kręcić powyżej 4,5 tys. - największy kop na 2 i 3 biegu - naprawdę szacun za silnik - bardzo wysoka kultura pracy. Ale to oczywiście inny gang niż w V (mój testowy miał jeszcze fabryczny tłumik więc kicha)

3. Niesamowicie doporacowany kardan - jedzie ten sprzęt tak, jakby był na łańcuch- wg mnie zero różnicy.

4. Wyższy od Kapcia, twardsze zawieszenie (a jeździłem na nieco zmiękczonym w stosunku do ustawień fabrycznych - na gorszych drogach mniej komfortowy.

5. Wg mnie za szeroka i za prosta kierownica (może to kwestia przyzwyczajenia) - w Kapciu wygodniej

6. Podczas jazdy bardzo poręczny i zwinny - nie czuć masy ( podobnie jak w Kapciu), na postoju i manewrach lekko ociężały

7. Ochrona przed wiatrem lepsza w Kapciu - w Triuphie nieco mniejsza i węższa szyba, choć można zastosować akcesoryjną.

8. Wąski w tali - podobnie jak w Kapciu, ale ma regulowane siedzenie, wygodne, ale w Kapciu siedzi się jakbyś był zrośnięty z motocyklem- generalnie Aprilia pod tym względem przewaga.

No ale na koniec inne porównanie (Wilku i Eterum musicie to przetestować na szutrach - bylibyście zachwyceni) Testowałem też Tigera 800XC i Panowie...mówię bajka. :shock:
Lekki, niesamowicie zwinny sprzęt z ogromnym powerem (waga robi swoje) - prułem nim 205km/h :mrgreen: (1200 wycisnąłem 210km/h). Oczywiście ma swoje minusy , bo mniejszy, gorsza ochrona przed wiatrem, mniej wygodne siedzenie, ale to wszystko idzie w niepamięć jak wjedziesz do lasu na drogę szutrową- banan z ryja nie schodzi :mrgreen: Co ten sprzęt wyrabiaaaaaaaaa :shock: Koło z przodu 21" i wszystko jasne. co więcej przy takich gabarytach i dużym kole zachowanie na asfalcie przy dużej prędkości 5 z +.
Powiem szczerze - jakbym miał kupować sprzęta do poszalenia i niedalekie traski - XC 800 sprzęt nr 1, natomiast na długie trasy jednak Aprilia - na razie u mnie ma służbę ;-)
_________________
Pozdrawiam
Maciek
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 42
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-05-16, 07:13   

Dzięki Maćku za tych kilka słów, bardzo ciekawy jest ten motocykl.

No i jak widać, jeden motocykl to za mało, podejrzewam że na XC nie można w dwie osoby podróżować tak jak na Capo (wygodnie). Muszę go kiedyś popróbować.
_________________
Caponord 2003
 
   
Bravo Jasiu 
Capo 2002


Wiek: 49
Dołączył: 07 Paź 2010
Posty: 140
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2012-05-16, 07:39   

Identyczne spostrzeżenia : na trasę na wschód jak miałbym do wyboru 1200 i 800 wybrałbym małego Tigera w wersji EXC na szprychach, Explorer bardzo fajny, poprawny motocykl, kardan bajka i piec ale 800 to jest ogień i tak za dwa sezony po Kapciu bardzo bym się zastanawiał nad małym tygrysem
_________________
Aprilia Caponord 2002
Aprilia Caponord 2006
 
 
   
Pama2 

Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 4
Wysłany: 2012-05-16, 10:07   

[quote="Maciek"](Witaj - jeżeli zdecydujesz się na Caponorda to wsiądziesz przede wszystkim na bardzo wygodny motocykl.)



Wygoda podrozowania to bardzo wazna sprawa.
Ale wazniejsza jest bezawaryjnosc (podatnosc na usterki) i spalanie . A tutaj po przeczytaniu tematu o spalaniu dobrze to nie wyglada. Duza rozpietosc od 5-do 10 a nawet jak ktos pisal 11 to jest naprawde duzo. Moja 30letnia TR-a tez 1000czek ma mniejsze. O Dl-u nie wspomne. Niepokojem napawa tez incydentalne rozsypanie lozyska sprzegla. Ale nie zniechecam sie studiuje dalej wasze tematy odnosnie badz co badz ciekawego motocykla. Chyba naprawde bede sie musial spotkac podczas urlopu z ktoryms z uzytkownikow zeby to i owo oblukac.
_________________
http://picasaweb.google.com/pama213
 
 
   
Maciek 
Maciek

Wiek: 49
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 784
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2012-05-16, 10:19   

Spalanie wg mnie zależy tylko i wyłącznie od dobrego zestrojenia mapy, ustawień CO itd. synchro wtrysków no i od stylu jazdy kierowcy. Ja w tej chwili na trasie nie przekraczam 6,5 l max, a przemieszczam się na dłuższych trasach z prędkościami ok. 140km/h tam gdzie się da wiec wg mnie tragedii nie ma. Jak chcę jeździć oszczędnie to potrafię zejść poniżej 5l.
Co do łożyska sprzęgła to temat incydentalny - tak , jak napisałeś i tym tematem wogóle bym się nie przejmował. Zdarzają się cewki, przewody paliwowe, regulatory, ale w innych moto są przeważnie dokładnie te same problemy. Ja mam sprzęta z 2006 roku od lutego 2011, zrobiłem nim ponad 15 tys. km i odpukać w niemalowane nic się nie działo - zaliczył dość wymagającą trasę do Gruzji (w tym ciężką trasę w Kaukazie) i złego słowa nie mogę powiedzieć.
_________________
Pozdrawiam
Maciek
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 12