Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Złączka Rectus PROBLEM
Autor Wiadomość
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-05, 23:01   Złączka Rectus PROBLEM

Miał ktoś problem ze złączką 21KBTF06MVN? Chodzi mi o taką sytuację w której złączka nie blokuje się na męskim wtyku.
Może zapytam inaczej, ile razy demontowaliście rozpinaliście te złączki ? Ja w motocyklu klienta dziś musiałem zdjąć zbiornik 3 razy w celu dokonania naprawy i za 3 razem złączka akurat ta zakuta na przewodzie paliwowym odmówiła współpracy, nie zaskakuje na wtyku..
Złączka jest w miarę nowa, w zeszłym roku sam ja zakładałem:)

Jest to o tyle istotna sprawa ,że jeśli okaże się iż złączki mają wadę to wówczas jazdy możemy być niemile zaskoczeni. Paliwo wprawdzie się nie będzie lało, nic się nie spali ale uniemożliwi to dalszą jazdę motocyklem. Jutro skontaktuje się w tej kwestii z firmą Rectus i dowiem się co mogło się stać.
 
   
eterum 
myśli o Capo


Wiek: 42
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 820
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2012-09-06, 06:57   

Złączki Rectus trzeba zapinać ze starannością. Kiedyś wpiąłem na szybko, odpaliłem moto i po chwili stałem w kałuży benzyny. Źle się zapięła. Kilkakrotnie ją wypiąłem, wpiąłem i zaskoczyła. Do czasu sprzedania Capo wszystko było w porządku.
_________________
 
 
   
tempest 
Tempest


Wiek: 44
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 86
Skąd: Bielsko- Biała
Wysłany: 2012-09-06, 12:35   

Witam


Moje złączki wpinałem i rozpinałem wielokrotnie. Żadnych problemów.

Pozdrawiam
Tempest
_________________
Tyle zakrętów, tak niewiele czasu.
-----------------------------------------------
Husaberg 501 '98
Kawasaki Versys 650 '09
Caponord '01
Triumph Speed Four
Buell Lightning
XT 660
KTM Duke
Kwasaki ZZR 1100
BMW 1100R
KLE 500
MZ Baghira
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-06, 15:31   

Możliwe ,że jest to pojedynczy przypadek ale tak czy inaczej wysyłam uszkodzoną złączkę do firmy Rectus, tak ustaliliśmy , chcą poddać ja ekspertyzie. Jak dowiem się co było przyczyną uszkodzenia dam znać, zawsze lepiej dmuchać na zimne :)
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
route77 

Wiek: 47
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 28
Skąd: katowice
Wysłany: 2012-09-07, 00:14   

witojcie

moje spostrzeżenie po roku użytkowania .Przy wielokrotnym grzebaniu i rozpinaniu złączek .... wydawało się iż wszystko siedzi na miejscu a nie trzymały, wydaje mi się iż coraz mocniej muszę się przykładać aby uszczelnienie złapało .


zobaczymy co importer powie
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2012-09-07, 20:26   

No to ciekawe wieści koledzy przynosicie :)
Ja również, często rozpinam i spinam złączki, a mam je już chyba ze trzy lata i jak narazie wszystko w porządku. Dlatego jestem ciekaw, jakie będą wyniki ekspertyz.
Coś czuję, że trzeba będzie przejść na inny system, jak problem pojawi się u mnie.
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 33
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2012-09-09, 18:36   

Wicher masz rację przejść na inny system, nie zaglądać pod bak co wy tam grzebiecie tyle,ja tylko na wiosnę patrzyłem i dopiero w zimie będę patrzył.

Nawet mi się zapomniało że olej mam do wymiany i zrobiłem już 10500km,dopiero w tym tygodniu wymienię :lol:

Panowie OGIEŃ NA TŁOKI i do przodu :mrgreen:
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2012-09-09, 22:26   

Wiesz Kamil, ostatnio tak mało jeżdżę, że zerkam tam tylko dlatego, żeby sprawdzić czy jakieś pająki i inne gady nie uwiły sobie gniazdka ;-)
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 41
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-09-13, 21:09   

Złączki to podstawa.

Podobno od Ducati są plastikowe i dużo dużo tańsze i compatybilne... można często wymieniać. Nie widziałem spalonego Ducata..

A tu kolejne Capo... :cry:


http://www.apriliaforum.c...onnector-Victim
_________________
Caponord 2003
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-13, 21:30   

w Ducati są plastikowe CPC , trochę inny model ale pękają też tak jak w Capo, wiem to z 'praktyki' :))
Ducati nie płonie dlatego ,że są one mocowane w trochę inny sposób a jedyny powód uszkodzeń to nadgorliwy mechanik lub stary materiał.
 
   
Maciek 
Maciek

Wiek: 48
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 784
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2012-09-14, 16:39   

U mnie przed wymianą też były plastikowe CPC - wymieniłem za Waszymi namowami - na razie ok - zobaczymy dalej
_________________
Pozdrawiam
Maciek
 
   
B3stia 

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 270
Skąd: Leszno
Wysłany: 2012-09-16, 18:43   

Wilk stepowy napisał/a:
Złączki to podstawa.

Podobno od Ducati są plastikowe i dużo dużo tańsze i compatybilne... można często wymieniać. Nie widziałem spalonego Ducata..

A tu kolejne Capo... :cry:


http://www.apriliaforum.c...onnector-Victim


Ale w tym przypadku z linka winowajcą nie są złączki paliwowe tylko elektryczne
 
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 41
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-09-17, 21:57   

B3stia napisał/a:
Wilk stepowy napisał/a:
Złączki to podstawa.

Podobno od Ducati są plastikowe i dużo dużo tańsze i compatybilne... można często wymieniać. Nie widziałem spalonego Ducata..

A tu kolejne Capo... :cry:


http://www.apriliaforum.c...onnector-Victim


Ale w tym przypadku z linka winowajcą nie są złączki paliwowe tylko elektryczne


No rzeczywiście tak piszą..


Co jest w okolicy tych złączek co może się zapalić? Przecież tam jest tylko metal dookoła i plastikowa osłona (czarny boczek)
_________________
Caponord 2003
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-17, 22:05   

Konektory z czasem pokrywają się nalotem takim zielonym lub brązowym, rdzawym. Prąd który płynie z alternatora jest pod dużym napięciem, nagromadzenie się tego syfu na konektorach prowadzi do pogorszenia przewodnictwa co skutkuje wzrostem temperatury złączki oraz przewodów. Z czasem w skrajnych przypadkach prowadzi to do znacznego wzrostu temperatury i pojawienia się ognia. Nie koniecznie złączki paliwowe muszą być wadliwe.

Aby to uniknąć wystarczy przeprowadzać co dwa lata inspekcję instalacji elektrycznej czyli rozpinanie wszystkich złączek, czyszczenie kontakt sprayem lub w miarę możliwości papierem ściernym i zabezpieczanie smarem do klem akumulatora - polecam Liqui Moly preparat w paście sprzedawany w sklepach Larsson. W ten sposób zabezpieczycie swoje motocykle a i problemy z elektryką będą się trzymały waszych kapci z daleka :)
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2012-09-19, 15:56   

A najlepiej, to wymienić wiązkę kabli trójfazowych od alternatora do regulatora na 2,5mm2, bez uczestnictwa żadnych kostek i spokój :mrgreen:
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 10