Wiek: 49 Dołączył: 31 Mar 2012 Posty: 96 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-06-10, 11:58 Wysokie wolne obroty
Witam. Wymieniłem swiece filtr powietrza na k&n filtr paliwa, sprawdziłem luzy zaworowe, nowe swiece cdpr9e. Motocykl ciezko odpalił jechał tragicznie szarpał, gasł na wolnych obrotach (były zbyt niskie). po kilku kilometrach wszystko wrociło do norny, zrobiłem synchronizacje idealnie równiutko i pieknie zaczął chodzic. Zrobiłem kolejne 30 km (super)
NAgle pomyslałem ze jeszcze raz sprawdze podcisnienia. Sprawdziłem pokreciłem jeszcze troszke. wszystko super opusciłem zbiornik poskrecałem owiewki odpalam i wolne obroty to 2100. Silniczek krokowy przeczyszczony działa według mnie normalnie wezyki od podcisnień wszystkie wizualnie sprawdzone sa ok, przepustnice tez mi sie wydaje ze ok. Jak zdejme węzyki od silniczka krokowego i przytykam palcami to da sie ustawic wolne obroty. Może ktos podsunie jakis pomysł co tu dalej z tym robic??????????????????????????????
Wiek: 34 Dołączył: 29 Mar 2010 Posty: 1241 Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2012-06-10, 12:06
Na początek witam i zapraszam do powitalni
Pewnie ci się zacina silniczek krokowy,pasowałoby go sprawdzić czy się nie zacina.
Spróbuj jeszcze odpiąć klemę minusową na pół godziny zobacz co się stanie,może komputer zgłupiał.
Wiek: 49 Dołączył: 31 Mar 2012 Posty: 96 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-06-10, 12:23
aprilia napisał/a:
Na początek witam i zapraszam do powitalni
Pewnie ci się zacina silniczek krokowy,pasowałoby go sprawdzić czy się nie zacina.
Spróbuj jeszcze odpiąć klemę minusową na pół godziny zobacz co się stanie,może komputer zgłupiał.
klemę odpinałem plusowa, silniczek wyczyszczony i po włączeniu zapłonu zamyka sie i otwiera do połowy. Lewego powietrza nie widac zeby gdzies zasysał. jesli zdejmę węzyki od tego silniczka i zatkam palcem to sa wolne obroy i palcem moge je sobie regulowac w zaleznosci ile powietrza wpuszam od 1000 do 2500obr/min. wczoraj siedziałem caly dzien nad tym i juz nie mam pomysłu co tu dalej robic.
Wiek: 34 Dołączył: 29 Mar 2010 Posty: 1241 Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2012-06-10, 12:27
No to cudów nie ma albo masz podparte przepustnice albo coś z silniczkiem (przewodami) nie tak,posprawdzaj to dokładnie.
A komp podpinałeś?Może on coś pokaże.
Wiek: 49 Dołączył: 31 Mar 2012 Posty: 96 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-06-10, 13:20
aprilia napisał/a:
No to cudów nie ma albo masz podparte przepustnice albo coś z silniczkiem (przewodami) nie tak,posprawdzaj to dokładnie.
A komp podpinałeś?Może on coś pokaże.
Przepustnice sa zamkniete. Komputera nie mam. EFI zadnych błędów nie pokazuje wyswietla 1. Peglądałem kilkanascie razy wszystko po kolei. Stało to sie po wyregulowaniu podcisnien zgasiłem moto opusciłem zbiornik poprzykrecałem owiewki odpalam i lipa 2000 wolne obroty.
Wiek: 49 Dołączył: 31 Mar 2012 Posty: 96 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-06-10, 18:39
przed wymiana filtrów bylo dobrze i po wymianie też jezdzilem, napoczatku było zle pozniej sie wszystko dostroiło. Podcisnienia ustawiałem rózne na pierwszym cylindrze wieksze pozniej po rowno. teraz krecenie srobkami nie wiele daje jedynie obroty sie wahaja od 3000 do 2000tys/min
[ Dodano: |10 Cze 2012|, o 19:42 ]
jedynie przytkanie palcami wezy, lub ich zacisniecie, które dochodza do silniczka krokowego obniza obroty. Jesli zatkam je całkowicie to obroty spodaja do 1000
Może moja rada będzie durnowata, ale weź i spróbuj trochę na chama przekręcić manetkę gazu przeciwnie do normalnego kierunku...
Lub coś zbliżonego np blokująca się linka gazu.
De facto jak problem nie ustąpi, to ja proponuję zakupić kabelki za 90zł, ściągnąć tune ecu i podpiąć maszynę do kompa. Jeśli wolne obroty masz dobrze ustawione w ECU, i nie wyświetli Ci jakiegoś błędu to zdecydowanie masz problem mechaniczny (linka, manetka, zepsuty silnik krokowy, lewe powietrze....)
A jak masz jakiś czujnik walnięty to powinno Ci się wyświetlić.
Tak sobie myślę, że oprócz czujnika powietrza, dysfunkcję taką może powodować chyba też czujnik temperatury silnika.
Wiek: 39 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 1155 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-11, 00:19
Radekch odpisałem Ci w temacie napinaczy, jutro wiadomość powinna być u ciebie. Co do wolnych obrotów to zrób na spokojnie raz jeszcze synchronizację przepustnic ale używając DOBRYCH pewnych wakuometrów. Silnik nagrzej do 90C, wkręć jedną ze śrub na przepustnicy do oporu i reguluj drugą. Jedna musi pozostać wkręcona do oporu i nie ma wyjątków.
Zakładam że korki, zatyczki na przewodach podciśnieniowych masz zamontowane?
Uszczelka w airboxe po wymianie filtra powietrza też jest prawda?
I teraz uwaga, jaki masz prąd ładowania na tych wysokich obrotach? Czasami podwyższone obroty to znak że regulator napięcia przeładowuje instalację.
Wiek: 49 Dołączył: 31 Mar 2012 Posty: 96 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-06-11, 09:02
Czujnik temperatury płynu chłodzacego i powietrza pokazuje narmalna temperature na wyswietlaczu (licznikach), chyba, ze to sa jeszcze jakies inne czujniki, które podaja tylko temperature do komputera sterujucego??? uszczelka jest założona w air boxie. Ide zakupic miernik i sprawdzic napiecie ładowania i jeszcze raz sprawdze przewody omomierzem które dochodza do silniczka krokowego
[ Dodano: |11 Cze 2012|, o 10:05 ]
korki na przewodach mam zamontowane. Jakie powinno byc napiecie ładowania?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum