Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Wysokie wolne obroty
Autor Wiadomość
radekch 
radekch

Wiek: 49
Dołączył: 31 Mar 2012
Posty: 96
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-06-10, 11:58   Wysokie wolne obroty

Witam. Wymieniłem swiece filtr powietrza na k&n filtr paliwa, sprawdziłem luzy zaworowe, nowe swiece cdpr9e. Motocykl ciezko odpalił jechał tragicznie szarpał, gasł na wolnych obrotach (były zbyt niskie). po kilku kilometrach wszystko wrociło do norny, zrobiłem synchronizacje idealnie równiutko i pieknie zaczął chodzic. Zrobiłem kolejne 30 km (super)
NAgle pomyslałem ze jeszcze raz sprawdze podcisnienia. Sprawdziłem pokreciłem jeszcze troszke. wszystko super opusciłem zbiornik poskrecałem owiewki odpalam i wolne obroty to 2100. Silniczek krokowy przeczyszczony działa według mnie normalnie wezyki od podcisnień wszystkie wizualnie sprawdzone sa ok, przepustnice tez mi sie wydaje ze ok. Jak zdejme węzyki od silniczka krokowego i przytykam palcami to da sie ustawic wolne obroty. Może ktos podsunie jakis pomysł co tu dalej z tym robic??????????????????????????????
 
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 34
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2012-06-10, 12:06   

Na początek witam i zapraszam do powitalni ;-)
Pewnie ci się zacina silniczek krokowy,pasowałoby go sprawdzić czy się nie zacina.
Spróbuj jeszcze odpiąć klemę minusową na pół godziny zobacz co się stanie,może komputer zgłupiał.
 
   
radekch 
radekch

Wiek: 49
Dołączył: 31 Mar 2012
Posty: 96
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-06-10, 12:23   

aprilia napisał/a:
Na początek witam i zapraszam do powitalni ;-)
Pewnie ci się zacina silniczek krokowy,pasowałoby go sprawdzić czy się nie zacina.
Spróbuj jeszcze odpiąć klemę minusową na pół godziny zobacz co się stanie,może komputer zgłupiał.


klemę odpinałem plusowa, silniczek wyczyszczony i po włączeniu zapłonu zamyka sie i otwiera do połowy. Lewego powietrza nie widac zeby gdzies zasysał. jesli zdejmę węzyki od tego silniczka i zatkam palcem to sa wolne obroy i palcem moge je sobie regulowac w zaleznosci ile powietrza wpuszam od 1000 do 2500obr/min. wczoraj siedziałem caly dzien nad tym i juz nie mam pomysłu co tu dalej robic.
 
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 34
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2012-06-10, 12:27   

No to cudów nie ma albo masz podparte przepustnice albo coś z silniczkiem (przewodami) nie tak,posprawdzaj to dokładnie.
A komp podpinałeś?Może on coś pokaże.
 
   
radekch 
radekch

Wiek: 49
Dołączył: 31 Mar 2012
Posty: 96
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-06-10, 13:20   

aprilia napisał/a:
No to cudów nie ma albo masz podparte przepustnice albo coś z silniczkiem (przewodami) nie tak,posprawdzaj to dokładnie.
A komp podpinałeś?Może on coś pokaże.


Przepustnice sa zamkniete. Komputera nie mam. EFI zadnych błędów nie pokazuje wyswietla 1. Peglądałem kilkanascie razy wszystko po kolei. Stało to sie po wyregulowaniu podcisnien zgasiłem moto opusciłem zbiornik poprzykrecałem owiewki odpalam i lipa 2000 wolne obroty.
 
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 42
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-06-10, 15:56   

No a przed tą całą wymianą świec, filtrów itp. było dobrze?

Synchro zrobiłeś tak, że jedna ze śrubek jest wkręcona do końca?
_________________
Caponord 2003
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 34
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2012-06-10, 16:57   

Może inaczej na jakich wartościach podciśnienie ustawiłeś?
 
   
radekch 
radekch

Wiek: 49
Dołączył: 31 Mar 2012
Posty: 96
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-06-10, 18:39   

przed wymiana filtrów bylo dobrze i po wymianie też jezdzilem, napoczatku było zle pozniej sie wszystko dostroiło. Podcisnienia ustawiałem rózne na pierwszym cylindrze wieksze pozniej po rowno. teraz krecenie srobkami nie wiele daje jedynie obroty sie wahaja od 3000 do 2000tys/min

[ Dodano: |10 Cze 2012|, o 19:42 ]
jedynie przytkanie palcami wezy, lub ich zacisniecie, które dochodza do silniczka krokowego obniza obroty. Jesli zatkam je całkowicie to obroty spodaja do 1000
 
 
   
Wojtaq 
*


Wiek: 69
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 586
Skąd: Piła
Wysłany: 2012-06-10, 19:36   

Może moja rada będzie durnowata, ale weź i spróbuj trochę na chama przekręcić manetkę gazu przeciwnie do normalnego kierunku...
_________________
Być narodowi użytecznym - jak Staszic!
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 34
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2012-06-10, 19:37   

Na to wychodzi że coś zapodaje zły parametr i silnik krokowy się otwiera za dużo,tylko co?Wszystkie kostki zapiąłeś?Może czujnik temperatury?
 
   
radekch 
radekch

Wiek: 49
Dołączył: 31 Mar 2012
Posty: 96
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-06-10, 20:22   

odkrecałem manetke gazu w odwrotna strone. ktory to jest czujnik temperatury, ten zielony z przodu koło główki ramy (jest podpiety)
 
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 42
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-06-10, 22:12   

Cytat:
Może moja rada będzie durnowata, ale weź i spróbuj trochę na chama przekręcić manetkę gazu przeciwnie do normalnego kierunku...


Lub coś zbliżonego np blokująca się linka gazu.



De facto jak problem nie ustąpi, to ja proponuję zakupić kabelki za 90zł, ściągnąć tune ecu i podpiąć maszynę do kompa. Jeśli wolne obroty masz dobrze ustawione w ECU, i nie wyświetli Ci jakiegoś błędu to zdecydowanie masz problem mechaniczny (linka, manetka, zepsuty silnik krokowy, lewe powietrze....)

A jak masz jakiś czujnik walnięty to powinno Ci się wyświetlić.


Tak sobie myślę, że oprócz czujnika powietrza, dysfunkcję taką może powodować chyba też czujnik temperatury silnika.
_________________
Caponord 2003
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-11, 00:19   

Radekch odpisałem Ci w temacie napinaczy, jutro wiadomość powinna być u ciebie. Co do wolnych obrotów to zrób na spokojnie raz jeszcze synchronizację przepustnic ale używając DOBRYCH pewnych wakuometrów. Silnik nagrzej do 90C, wkręć jedną ze śrub na przepustnicy do oporu i reguluj drugą. Jedna musi pozostać wkręcona do oporu i nie ma wyjątków.
Zakładam że korki, zatyczki na przewodach podciśnieniowych masz zamontowane?
Uszczelka w airboxe po wymianie filtra powietrza też jest prawda?

I teraz uwaga, jaki masz prąd ładowania na tych wysokich obrotach? Czasami podwyższone obroty to znak że regulator napięcia przeładowuje instalację.
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 34
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2012-06-11, 07:18   

Może to być czujnik temp. płynu i wtedy będzie trzymał wysokie ;-)
 
   
radekch 
radekch

Wiek: 49
Dołączył: 31 Mar 2012
Posty: 96
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-06-11, 09:02   

Czujnik temperatury płynu chłodzacego i powietrza pokazuje narmalna temperature na wyswietlaczu (licznikach), chyba, ze to sa jeszcze jakies inne czujniki, które podaja tylko temperature do komputera sterujucego??? uszczelka jest założona w air boxie. Ide zakupic miernik i sprawdzic napiecie ładowania i jeszcze raz sprawdze przewody omomierzem które dochodza do silniczka krokowego

[ Dodano: |11 Cze 2012|, o 10:05 ]
korki na przewodach mam zamontowane. Jakie powinno byc napiecie ładowania?
 
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 11