Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Napiecie ladowania
Autor Wiadomość
Marcin 
Aprilia Atlantic 500

Wiek: 53
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 358
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-06-02, 17:49   

:mrgreen:
_________________
Pesymista, to dawny optymista, który po prostu zaczął myśleć realnie...
 
 
   
Dziubek 
Capo 2005


Wiek: 51
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 1329
Skąd: Zürich / Warszawa
Wysłany: 2009-06-11, 05:58   

szymonetr napisał/a:
U mnie problem z niedoładowywaniem był identyczny, zmierzyłem prąd bezpośrednio na wyjściu z regulatora i okazało się że wartości są prawidłowe, natomiast przy aku nie. Wynikałoby z tego że coś się dzieje z prądem po drodze, pozwoliłem sobie puścić bezpośrednio z regulatora do akumulatora gruby, zapezpieczony bezpiecznikiem przewód i do dzisiaj (tj. 6 miesięcy) wskazania ładowania na aku są prawidłowe.

Pzdr.


A mozesz zrobic jakiegos manuala, fotki pogladowe. bo ja to noga jestem z elektyki.
Nawet nie wiem gdzie w capo jest regulator :mrgreen:
Jak gruby dales kabel i jaki bezpiecznik ?
Pozdrawiam
_________________
Aprilia Caponord ETV 1000
Mercedes E 270 CDI


www.podrozewkasku.pl
podrozewkasku@op.pl
...............
 
   
TENrobak 
Caponord RR+Transalp

Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 56
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-06-18, 02:54   

Zachęcony tym tematem ruszyłem wczoraj, przy okazji wymiany czujnika poziomu paliwa, sprawdzić moje napięcie ładowania. Jakoś nie miałem jeszcze problemu z aku więc byłem ciekaw jakie jest umnie. I... troche jestem :shock: zaskoczony. Na wolnych obrotach multimetr pokazał 17 V!!! Przy wkręceniu na obroty spadł do 16. Zaniepokoiło mnie to "troche". Jedyne co mnie jeszcze pociesza to fakt, że mienik sygnalizuje słabą bateryjkę, więc wymienię ją i sprawdzę jeszcze raz- może podaje błędne wskazania. Trzymajcie kciuki...
_________________
Pozdrawiam
Piotr
 
 
   
Dziubek 
Capo 2005


Wiek: 51
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 1329
Skąd: Zürich / Warszawa
Wysłany: 2009-06-18, 16:50   

Podziel sie Voltami ze mna to bedziemy mieli porowno :mrgreen:
_________________
Aprilia Caponord ETV 1000
Mercedes E 270 CDI


www.podrozewkasku.pl
podrozewkasku@op.pl
...............
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-18, 17:28   

No tak.
Wszyscy zmartwieni niedostatecznym ładowaniem a Robak jeszcze nas tutaj dobija nadmiarem napięć :mrgreen:
 
   
Capo 
Administrator
Capo 2002, FJR 1300


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 818
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-06-18, 23:00   

A może by tak sobie zamontować woltomierz?
http://www.themeterstore....onitor-44-c.asp
 
 
   
TENrobak 
Caponord RR+Transalp

Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 56
Skąd: Poznań
  Wysłany: 2009-06-19, 04:09   

Dziubek napisał/a:
Podziel sie Voltami ze mna to bedziemy mieli porowno :mrgreen:


Wicher napisał/a:
No tak.
Wszyscy zmartwieni niedostatecznym ładowaniem a Robak jeszcze nas tutaj dobija nadmiarem napięć


Chętnie oddam kilka V. Może powinienem przez allegro? 8-)
_________________
Pozdrawiam
Piotr
 
 
   
TENrobak 
Caponord RR+Transalp

Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 56
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-06-19, 04:16   

Capo napisał/a:
A może by tak sobie zamontować woltomierz?
http://www.themeterstore....onitor-44-c.asp


Pomysł fajny, ale czy nie uważacie, że trochę dużo pe$$o chcą jak za woltomierz?
_________________
Pozdrawiam
Piotr
 
 
   
Capo 
Administrator
Capo 2002, FJR 1300


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 818
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-06-19, 07:51   

Niestety zabawka dość droga. Ja jak na razie szukam odpowiednika naszej rodzimej produkcji ale jakoś ciężko coś znaleźć :-(
A może jest na forum jakiś elektronik przyznać się :-)
 
 
   
Dziubek 
Capo 2005


Wiek: 51
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 1329
Skąd: Zürich / Warszawa
Wysłany: 2009-06-20, 15:45   

a moze taki

http://www.autosound.pl/d...led-p-1766.html

tylko jak go uszczelnic :?:
_________________
Aprilia Caponord ETV 1000
Mercedes E 270 CDI


www.podrozewkasku.pl
podrozewkasku@op.pl
...............
 
   
B3stia 

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 270
Skąd: Leszno
Wysłany: 2009-07-15, 15:57   

TENRobak zmierz to poprawnym miernikiem bo na słabej bateryjce też miałem takie przekłamania. Również mam napięcie 13,5V na jałowym opadające do 13,0V po wkreceniu na obroty (chyba 4000obr/min).
 
 
   
Dziubek 
Capo 2005


Wiek: 51
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 1329
Skąd: Zürich / Warszawa
Wysłany: 2009-07-16, 08:03   

szymonetr napisał/a:
U mnie problem z niedoładowywaniem był identyczny, zmierzyłem prąd bezpośrednio na wyjściu z regulatora i okazało się że wartości są prawidłowe, natomiast przy aku nie. Wynikałoby z tego że coś się dzieje z prądem po drodze, pozwoliłem sobie puścić bezpośrednio z regulatora do akumulatora gruby, zapezpieczony bezpiecznikiem przewód i do dzisiaj (tj. 6 miesięcy) wskazania ładowania na aku są prawidłowe.

Pzdr.


zastosowalem sie do Twojej rady i teraz jest wszystko ok :mrgreen:
_________________
Aprilia Caponord ETV 1000
Mercedes E 270 CDI


www.podrozewkasku.pl
podrozewkasku@op.pl
...............
 
   
Capo 
Administrator
Capo 2002, FJR 1300


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 818
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-07-16, 09:02   

Dziubek a możesz podesłać mi na maila fotkę z krótkim opisem to umieszczę na stronie dla potomnych :-)
 
 
   
Dziubek 
Capo 2005


Wiek: 51
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 1329
Skąd: Zürich / Warszawa
Wysłany: 2009-07-17, 01:31   

Capo napisał/a:
Dziubek a możesz podesłać mi na maila fotkę z krótkim opisem to umieszczę na stronie dla potomnych :-)



ok, ale za 2 tyg bo dzis wieczorem jade do Polski na ferie.
_________________
Aprilia Caponord ETV 1000
Mercedes E 270 CDI


www.podrozewkasku.pl
podrozewkasku@op.pl
...............
 
   
matjas

Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 31
Skąd: wrocław
Wysłany: 2010-03-28, 20:36   

cholernie długie ferie.

dzisiaj leczyłem swoje kapo z choroby pt. 12,5V ładowania przy 3 tys obr.
na początek zakupiłem trzy odcinki po ok 1,5m przewodu w miękkiej izolacji - linka 1,5mm kwadratowego przekroju.
WARTO wyjąć bezpieczniki te które są w schowku. istnieje spore ryzyko doprowadzenia do zwarcia przy zabawie z tymi przewodami obok reglera - nie pytajcie skąd wiem ;)
następnie otworzyłem piwo i ze spokojem chwyciłem za kleszcze do cięcie.
ciach - złączka brązowa trójfazowa /3 żółte kable/ przy regulatorze, ciach - złaczka brązowa trójfazowa /3 żółte kable/ pomiędzy cylindrami - ciach złączka napięcia wyprostowanego przy reglerze /dwie pary kabli - 2x plus oraz 2x minus/.
wyciąłem to wszystko w p..du.
nie próbujcie lutować do oryginalnych przewodów trójfazowych. są zrobione z szajsmetalu i nie ima sie ich ani cyna ani topnik. poza tym są już w moim 2001 utlenione.
obciąłem to wszystko na krótko i puściłem po wiązce nową wiązkę 3x1,5mm kw. lutowaną do kabli ok 10cm od alternatora i zlutowaną z przewodami 3 fazowymi przy reglerze. można przy okazji wymyśleć jakieś mądrzejsze poprowadzenie tych przewodów niż pomiędzy cylindrami.
tak samo jak poprzednio zlutowałem przewody 12V z reglera z tym, że pary plusowe skręciłem ze sobą podobnie jak pary minusowe - w ten sposób macie tak naprawdę niby jeden przewód plus i jeden minus wychodzące z reglera.
dodatkowo jak już ktoś wcześniej pisał - dodałem przewód + od plusa aku bezpośrednio do tego łączenia obok reglera.
podobnie postąpiłem z przewodem '-' tak na wszelki wypadek.
uruchomiłem moto i zmierzyłem napięcie na aku - na wolnych bez obciążenia 14,7V.
na 3000obr z włączonym wszystkim co tylko mam /długie, stop, migacze, manety na max/ mam dalej super 14,5V.

wyrzuciłem puszkę po piwie do przeznaczonego na ten cel kontenera i pełen dumy udałem się marynarskim krokiem do domu.

matjas
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 11