Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Podwyższenie zawieszenia w zwykłym capo
Autor Wiadomość
aprilia 
Kamil


Wiek: 33
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2013-10-21, 21:18   

Własnie jeżeli podwyższasz dajesz dłuższe jeżeli obniżasz dajesz krótsze, jutro zmierzę swoje stare tak mi się wydaje że mam teraz założone o długości 13cm a miałem 10,5 fabryczne.
 
   
RESPIRATOR 
Jacek


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 51
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 1573
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2013-10-21, 21:20   

To w końcu kto ma rację jagiel, czy aprilia bo się pogubiłem.
Moje mają tyle co u vtec-a czyli 10,5 cm więc da się jeszcze coś zrobić żeby było wyżej czy to już jest po zabiegu ???
_________________
chodzi o to żeby wpadać w błoto / morda w błocie .... świat w kolorach
 
 
   
vtec 


Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 364
Wysłany: 2013-10-21, 21:33   

RESPIRATOR, ale Ty masz zwykłą czy RR? Cholerka , to dajcie znać co i jak :)

[ Dodano: 2013-10-21, 21:36 ]
P.s.

aprilia napisał/a:
Z tyłu to 2 płaskowniki musisz zrobić dłuższe niż są teraz wtedy moto się obniży są tam takie 2 płaskowniki ze strzałkami.



http://caponordforum.cba....p?p=13868#13868
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-21, 21:39   

ktoś chyba zaprzecza sam sobie :-) ja dalej podtrzymuje to co napisałem, zasad fizyki nie zmienisz ;-)

[ Dodano: 2013-10-21, 21:41 ]
panowie tak jak napisałem , różnica to niespełna 4mm , więc mierzenie na oko miarka nic nie da , zmierzcie nie rozstaw śrub a długość całego płaskownika, aczkolwiek bez demontażu może być ciężko zrobić prawidłowy pomiar
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
RESPIRATOR 
Jacek


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 51
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 1573
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2013-10-21, 22:22   

Pamiętam z Afriki którą miałem że faktycznie skracanie tych płaskowników powodowało podniesienie zadka.
W Africe mialem tam regulację i można było sobie testować metodą prób i błędów, a tu wolał bym wiedzieć czy 10,5 cm to długość która rokuje zmiany ku górze czy to już koniec regulacji. Może niech ktoś kto ma wersję RR się poświęci, uklęknie pokornie obok swojej ślicznej i dokona rozstrzygającego pomiaru. Moim zdaniem należy zmierzyć właśnie rozstaw śrub, a nie długość całego łącznika. Jeżeli diabeł tkwi tylko w 4 mm to też jest to do wychwycenia banalnym pomiarem chociażby linijką.
_________________
chodzi o to żeby wpadać w błoto / morda w błocie .... świat w kolorach
 
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-21, 22:34   

jutro zmierzę dokładnie i będzie wszystko jasne :-)
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 33
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2013-10-22, 09:33   

Zmierzone Jagiel masz rację od RR jest krótszy o 0,5cm.Czyli capo zwykłe ma 10,5cm a RR równo 10cm (od środka dziury do środka), długość całkowita w RR to 13,5cm.

Pomieszało mi się z całkowitą długością dlatego trzymałem się wersji że dłuższy podwyższa zawieszenie.
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-22, 09:42   

no i git, wszystko jasne :-) Dzięki Kamil za info !

[ Dodano: 2013-10-22, 09:43 ]
Czyli Vtec możesz wymieniać płaskowniki bo twoje Capo stoi wyżej z uwagi na krótszy skok amora od RR ;-)
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
RESPIRATOR 
Jacek


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 51
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 1573
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2013-10-22, 10:12   

O, teraz już coś wiemy.
Najpierw zanoszę buty do szewca na dorobienie obcasów, a zaraz potem biorę się za operację plastyczną podnoszenia pupki włoszce :mrgreen:
_________________
chodzi o to żeby wpadać w błoto / morda w błocie .... świat w kolorach
 
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 33
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2013-10-22, 12:16   

RR ma dłuższy skok amora niż zwykły.
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-22, 17:03   

Ok, żeby uściślić :

Standardowy Capo :

Długość całkowita : 14,2cm
Rozstaw mierzony tak jak na fotce : 11,9cm
Rozstaw od osi śruby do osi śruby : 10,3cm




_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
Ostatnio zmieniony przez Capo 2013-10-23, 16:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
   
RESPIRATOR 
Jacek


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 51
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 1573
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2013-10-22, 17:52   

Żeby uściślić jeszcze bardziej to o ile cm podniesie się zadek w zwykłym Copo po zastosowaniu łączników od RR ?
_________________
chodzi o to żeby wpadać w błoto / morda w błocie .... świat w kolorach
 
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-22, 19:16   

haa dobre pytanie :-) ok 3cm może ale nie wiem bo nie mierzyłem tego, po prostu podnosi się w sam raz, wystarczająco :-D
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
Jarecky 

Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 2
Wysłany: 2013-10-22, 19:35   

Jeżeli pozwolicie to dodam od siebie. Robiłem wiosną taką operację na freewindzie. Golenie im krótsze tym idzie dupka w górę. Ja zmniejszyłem rozstaw o 10mm co skutkowało podniesieniem w najniższym punkcie czyli przy kanapie o 25mm. Na wysokości bagażnika było już ponad 60mm. Myślę że większe skracanie robi robi z moto crossa a nie o to chodzi. Ja dorabialem nowe kości z blachy Aisi 304 4mm. Po sezonie 0 zauważalnych zmian. Oryginalne są Alu 6mm. Zawsze można wrócić do oryginału :)
 
   
CuoreSportivo 


Wiek: 34
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 4
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-10-26, 21:42   

Tak z ciekawości spytam. Z tego co się orientuję wysokość siedzenia w Capo wynosi 83 cm, ile ma RR? U siebie w XTZ 750 mam 95 cm i jest idealnie (akcesoryjny amortyzator i dwa razy wyższe siedzenie). Piszecie w tym temacie, że koło 190 cm wzrostu jest trochę za nisko i tym się martwię.
 
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12