Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przewody w stalowym oplocie
Autor Wiadomość
LoganOx 


Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 46
Skąd: Swindon
Wysłany: 2010-09-16, 01:08   Przewody w stalowym oplocie

Ostatnio zastanawiałem się, co tu by jeszcze zmodyfikować i przyszedł mi pomysł, że można by pomalować zaciski hamulcowe i wymienić przewody na takie w stalowym oplocie (przynajmniej te z przodu).
Czy ktoś z kolegów wymieniał je w swoim capo?
Jesli tak, to prosiłbym o podzielenie się opiniami.
Gotowe przewody niestety troszkę kosztują (http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=350296710630&ssPageName=STRK:MEWAX:IT), dlatego zastanawiam się nad kupnem przewodów ciętych na długość wedle życzenia firmy Venhill - (http://cgi.ebay.co.uk/Stainless-steel-braided-brake-lines-100-800mm-VENHILL-/180559180287?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item2a0a2a71ff).
Co o tym sądzicie i czy samodzielne skręcanie tych przewodów to dobry pomysł (wiadomo - układ hamulcowy nie toleruje fuszerki...). Na oryginalnych gumowych metalowe końcówki są zaciskane, przewody Venhill są tak zrobione, że te końcówki sie wkręca - więc chyba nie ma się co martwić, że się coś sfuszeruje? No nie?
 
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2010-09-16, 15:54   

Spokojnie możesz założyć takie skręcane.
Sam chcę wymienić przewody na stalówki.
Najpierw chciałem kupić przewody Hell, ale nie mają o dziwo w swojej ofercie przewodów do kapcia.
Myślę też nad oryginalnymi przewodami stalowymi, jakie były montowane w nowszych Capo.
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 33
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2010-09-19, 16:51   

Gotowe przewody w inter carsie 275zł kpl. na przód.Nie wiem dlaczego w capo nie ma w standardzie w oplocie w moim pegaso jest w standardzie.
 
   
jaras 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 63
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 359
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2010-11-06, 14:24   stalflex-y

ufff....właśnie jestem po montażu w/w stalówek od Hel-a...zamówiłem 3 szt. na przód, razem z osobno dobieranym (przeze mnie) trójnikiem- chciałem tak jak w oryginale...kolor- zarąbisty czerwony razem z czerwonymi skuwkami...w jednym miejscu lekko się walnąłem na długości przewodu, ale ...dałem radę przy montażu- troszkę inaczej poprowadziłem przewód do lewej tarczy...no, było trochę kombinacji, już myślałem , że nic z tego i będę kilka pln w plecy, ale jednak wszystko się udało...wyglądają ...po prostu b.fajnie, nie licząc efektu dozowania siły hamowania...:):)
-cały kpl zamawiałem bezpśrednio u kolo.Wrutniaka w 3citi- bezpośredniego importera na Pl...bo w larsonach to nie mogłem się dogadać w/w rzeczonego trójnika:)
pzdr:)
_________________
N 51*52'57,12"
E 21*41'15,90"
KTM 1190 Adventure
Volvo XC70 CrossCountry
 
   
jaras 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 63
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 359
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2010-11-06, 14:27   

dodam jeszcze, że te stalówki , co Aprilia pisał (w inter carsie) to dwa przewody idące bezpośrednio z pompy do zacisków, czyli dodatkowa para przy kierowniku...oprócz tech podwójnych od rolgazu...poza tym w jedynym słusznym (szarym)kolorze:(
_________________
N 51*52'57,12"
E 21*41'15,90"
KTM 1190 Adventure
Volvo XC70 CrossCountry
 
   
maciejwu71

Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 238
Wysłany: 2010-11-06, 19:53   

Sam zaciskales przewody?? Ile cie to wynioslo finansowo jesli nie tajemnica i czy wszystkie kolory sa w jednej cenie?
 
   
jaras 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 63
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 359
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2010-11-07, 01:32   

no nie..te końcówki przy trójniku były juz zaciśnięte jak przyszły do mnie....koszt, niezależnie od koloru- niestety 490pln z przesyłką...ale już się z tym pogodziłem...w końcu mam to , co chciałem:):)
pzdr
_________________
N 51*52'57,12"
E 21*41'15,90"
KTM 1190 Adventure
Volvo XC70 CrossCountry
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2010-11-08, 16:30   

jaras napisał/a:
dodam jeszcze, że te stalówki , co Aprilia pisał (w inter carsie) to dwa przewody idące bezpośrednio z pompy do zacisków, czyli dodatkowa para przy kierowniku...oprócz tech podwójnych od rolgazu...poza tym w jedynym słusznym (szarym)kolorze:(

Wersja bez trójnika lepsza. Im mniej gadżetów i zawijasów po drodze pompa-zacisk, tym lepiej :mrgreen:
Na allegro sa gotowce i dobrej firmy
http://moto.allegro.pl/jo...1282571389.html
 
   
jaras 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 63
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 359
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2010-11-08, 23:59   

Wicher napisał/a:
jaras napisał/a:
dodam jeszcze, że te stalówki , co Aprilia pisał (w inter carsie) to dwa przewody idące bezpośrednio z pompy do zacisków, czyli dodatkowa para przy kierowniku...oprócz tech podwójnych od rolgazu...poza tym w jedynym słusznym (szarym)kolorze:(

Wersja bez trójnika lepsza. Im mniej gadżetów i zawijasów po drodze pompa-zacisk, tym lepiej :mrgreen:
Na allegro sa gotowce i dobrej firmy
http://moto.allegro.pl/jo...1282571389.html


hmm, pozwolę sobie nie zgodzić się z Tobą....w poprzednich motorach miałem właśnie takie wersje, i nic, poza dodatkowym utrudnieniem przy skręcie kierychą nie zauważyłem:):)- btw- weź pod uwagę, że w oryginale masz właśnie wersję z trzema przewodami i trójnikiem...jedynym plusem popieranej przez Ciebie opcji jest...cena:):)- co na pewno ma b.duże znaczenie...ale, jak już w swoim poście zaznaczyłem- mam to co chciałem i sobie wyobraziłem...
pzdr:)
_________________
N 51*52'57,12"
E 21*41'15,90"
KTM 1190 Adventure
Volvo XC70 CrossCountry
 
   
jaras 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 63
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 359
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2010-11-09, 09:21   

jaras napisał/a:
Wicher napisał/a:
jaras napisał/a:
dodam jeszcze, że te stalówki , co Aprilia pisał (w inter carsie) to dwa przewody idące bezpośrednio z pompy do zacisków, czyli dodatkowa para przy kierowniku...oprócz tech podwójnych od rolgazu...poza tym w jedynym słusznym (szarym)kolorze:(

Wersja bez trójnika lepsza. Im mniej gadżetów i zawijasów po drodze pompa-zacisk, tym lepiej :mrgreen:
Na allegro sa gotowce i dobrej firmy
http://moto.allegro.pl/jo...1282571389.html


hmm, pozwolę sobie nie zgodzić się z Tobą....w poprzednich motorach miałem właśnie takie wersje, i nic, poza dodatkowym utrudnieniem przy skręcie kierychą nie zauważyłem:):)- btw- weź pod uwagę, że w oryginale masz właśnie wersję z trzema przewodami i trójnikiem...jedynym plusem popieranej przez Ciebie opcji jest...cena:):)- co na pewno ma b.duże znaczenie...ale, jak już w swoim poście zaznaczyłem- mam to co chciałem i sobie wyobraziłem...
pzdr:)


PS- a tak poza tym, to przewody z tego ogłoszenia są do "zwykłego"Capo- mój ma skok zawiechy dłuższy o 25mm...
_________________
N 51*52'57,12"
E 21*41'15,90"
KTM 1190 Adventure
Volvo XC70 CrossCountry
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2010-11-09, 14:22   

jaras napisał/a:
Wicher napisał/a:
jaras napisał/a:
dodam jeszcze, że te stalówki , co Aprilia pisał (w inter carsie) to dwa przewody idące bezpośrednio z pompy do zacisków, czyli dodatkowa para przy kierowniku...oprócz tech podwójnych od rolgazu...poza tym w jedynym słusznym (szarym)kolorze:(

Wersja bez trójnika lepsza. Im mniej gadżetów i zawijasów po drodze pompa-zacisk, tym lepiej :mrgreen:
Na allegro sa gotowce i dobrej firmy
http://moto.allegro.pl/jo...1282571389.html


hmm, pozwolę sobie nie zgodzić się z Tobą....w poprzednich motorach miałem właśnie takie wersje, i nic, poza dodatkowym utrudnieniem przy skręcie kierychą nie zauważyłem:):)- btw- weź pod uwagę, że w oryginale masz właśnie wersję z trzema przewodami i trójnikiem...jedynym plusem popieranej przez Ciebie opcji jest...cena:):)- co na pewno ma b.duże znaczenie...ale, jak już w swoim poście zaznaczyłem- mam to co chciałem i sobie wyobraziłem...
pzdr:)

Trójnik to tylko zbędny gadżet, siedlisko bąbli powietrza i innych mlekołaków. Zamiast niego mogłeś od pompy do prawego zacisku puścić jeden przewód, który przy zacisku łączysz z drugim przewodem idącym do lewego zacisku.
Ale każdy postępuje wedle własnego uznania, pomysłu i przekonań itp, itd ;-)
Ważne, że działa :mrgreen:
 
   
jaras 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 63
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 359
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2010-11-10, 08:34   

Wicher...zwróć uwagę, że w preferowanym przez Ciebie rozwiązaniu też właściwie tworzysz coś w rodzaju trójnika przy jednym z zacisków:):)- :):)- więc odpada mit o prostocie rozwiązania....
a tak poza tym- nie wiem, skąd masz takie myślenie a'propos tych baniek powietrza czy też innych zanieczyszczeń...jeżeli dobrze przepłuczesz system i odpowietrzysz go- a układ jest szczelny (ba, z dożywotnią gwarancją!)- to nie maja prawa być w układzie te, jak powiedziałeś, "mlekołaki":):)- i to jak wiesz, nieważne, czy przewody mają 20 cm czy też pół metra...i do tego 5 pętli po drodze- gdyby było inaczej- cały system hydraulicznych hamulców można by było psu o dupę potłuc:):)
-ale to tylko moje zdanie...i dyplom z mechaniki motoryzacyjnej robiłem juz bardzo dawno:):)
pozdrawiam..:)
_________________
N 51*52'57,12"
E 21*41'15,90"
KTM 1190 Adventure
Volvo XC70 CrossCountry
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2010-11-10, 17:10   

Być może i jest to coś w rodzaju "trójnika", ale wydaje mi się, że jeżeli ktoś nie chce mieć dwóch przewodów od pompy w jednym ciągu, to takie rozwiązanie wydaje mi się lepsze.
Przemawia do mnie to bardziej niż trojnik, tym bardziej że nie spotkałem się jeszcze, żeby producenci akcesoryjnych przewodów stosowali takie rozwiązania.
Zazwyczaj jest układ z dwoma przewodami do pompy, lub takie rozwiązanie o jakim pisałem w poście wyżej.
W nowszych modelach Capo są standardowo stalowe przewody i chyba nawet nie ma tam żadnego trójnika.
Z czegoś to zapewne wynika.

Z tym trójnikiem, to trochę przesadziłem.
Wynika to z tego, że na pewnym zacnym ogólnopolskim forum, pewien Pan, stary mechanik,który rzekomo zjadł zęby na motocyklach głosił takie teorie.
O ile z tym powietrzem w układzie cięzko mi się było pogodzić, to i tak uważam, że im prostszy układ, bez żadnych połączeń typu T czy Y, to tym lepiej jeżeli chodzi o dozowalność i wyczucie hamulca, zwłaszcza przy elastycznych przewodach.

Ale tak jak pisałem. Każdy robi wedle uznania.
 
   
tosiek 
sympatyk

Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 510
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2014-05-20, 13:14   

Przymierzam się do wymiany przewodów, głownie ze względu na podwyższenie kierownicy, które spowodowało że obecne przewody są prawie na granicy ;-)

Znalazłem coś takiego http://przewodystalowe.pl druga opcja to mam warsztat pod bokiem i tam robią hydraulikę wszelaką jednak potrzebuje informacji o gwintach jakie są w Kapciu.

I w sumie teraz się zastanawiam czy ta opcja z dwoma osobnymi przewodami nie jest lepsza.

Jakieś sugestie?

[ Dodano: 2014-05-21, 14:21 ]
Jakie są rozmiary gwintów śrub przy zaciskach i przy zbiorniczku z płynem?
_________________
jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2014-05-31, 21:54   

Jeżeli mnie pamięć nie myli to M12X1,5mm
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 11