Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Kapryśna Włoszka
Autor Wiadomość
radekch 
radekch

Wiek: 49
Dołączył: 31 Mar 2012
Posty: 96
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-05-20, 20:40   

Po weekendowym wyjezdzie do czech znów powtórzył sie problem z wolnymi obrotami, silnik zaczął szarpac podczas przyspieszania na 5, 6 biegu kilka razy tak jak by sie zadlawił objaw taki sam co opisywałem wczesniej. Oczywisice wolne obroty odrazu wzrosły do 1900obr/min i tak juz musialem jechać w tamtą stronę i z powrotem razem 500km. Pojawił sie kolejny błąd

P0122 throttle position sensor low voltage (short to ground or open circuit)

oczywiscie znowu musiałem zrobić reset tps i wszystko narazie jest ok.
Jaś podpowiedz co z tym robic????????????????????????
_________________

 
 
   
vtec 


Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 364
Wysłany: 2013-05-20, 20:54   

posprawdzaj kabelki od przepustnicy? :) A może to awaria tps?
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 33
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2013-05-20, 21:18   

Posprawdzaj kable bo to pewnie one są przyczyną zaniku napięcia i takie jaja się robią w ostateczności zmień czujnik tps, a jakie masz ładowanie?
 
   
Maciek 
Maciek

Wiek: 48
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 784
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2013-05-20, 21:53   

radekch byłeś czasem w Horichach w Czechach na wyścigach motocyklowych???
_________________
Pozdrawiam
Maciek
 
   
Lukasz_fa 

Wiek: 43
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 45
Skąd: Kamienna Góra
Wysłany: 2013-05-21, 08:23   

Ten Caponordzik którego widzieliśmy to chyba z lubinia lub okolic był .. Przyznawać się kto to ???
_________________
Metaloplastyka :) Cięcie , gięcie , spawanie , Gmole , stelaże i inne bajery :)
 
 
   
radekch 
radekch

Wiek: 49
Dołączył: 31 Mar 2012
Posty: 96
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-05-21, 09:05   

Tak bylismy w Horicach. Ładowanie mam na wolnych obrotach 13,5v podczas jazdy około 12,5v na postoju z wcisnietym hamulcem i włączonym kierunkowskazem 11,5v, Wiem ze odsc niskie ale nie miałem problemu z odpalaniem wiec sie za bardzo nie przejmowałem tym napieciem ładowania. Kablom wczesniej nie przyglądałem sie dokładnie ale wyglądały ze sa w bardzo dobrej kondycji.

[ Dodano: 2013-05-21, 09:14 ]
Czujnik tps na pdłączonym tune ecu gdy odkręcałem manetke bardzo pomalutku to wartość rosła pomalutku po jednym procencie do góry płynnie bez żadnych przeskoków. Wgląda ze jest wszystko ok. Lecz zawsze takie rzeczy działy sie po dłuższej jezdzie w trasie, po miescie i na krótkich odcinkach moto spisuje sie wysmienicie i zapominałem o tym problemie
_________________

 
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 33
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2013-05-21, 18:44   

TO teraz ci powiem że problem tkwi w ładowaniu po dłuższej jeździe cały czas jedziesz powyżej 3 tyś. obr. więc praktycznie nie masz ładowania. Akurat tak jest że pierwszy błąd wyskakuje z TPS-u bo ma za niskie napięci i zaczyna wariować, później znowu reset i działa normalnie aż do zaniku napięcia jakie jest potrzebne mu do poprawnego działania.

Zrób porządek z ładowaniem i uspokoi się tps ;-)
 
   
Maciek 
Maciek

Wiek: 48
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 784
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2013-05-21, 22:22   

Dokładnie ja też tak miałem - zrobiłem kabelki (bypassy z regulatora do aku) i się uspokoiło. Polecam ;-)
_________________
Pozdrawiam
Maciek
 
   
radekch 
radekch

Wiek: 49
Dołączył: 31 Mar 2012
Posty: 96
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-05-22, 15:17   

Dziś póznym wieczorem jak wydobrzeje po wczorajszym zabiore się do roboty. Jakie napięcia powinny być przed regulatorewm (czyli z alternatora zółte kabelki?)Jeżeli napięcia przed reglem i na wyjsciu są prawidłowe to robie bypass. Czyli po dwa kable z regulatora bezpośrednio do aku ? zabezpieczone plusowe bezpiecznikem ile amper? Rozumiem, że po zrobnieniu bypassu wyłączeniu stacyjni prąd będzie cały czas na regulatorze napięcia, nie ma to wpływu na rozładowanie sie aku przy kilkudniowych postojach i czy regulator sie nie grzeje jak jest moto zgaszony ?

[ Dodano: 2013-05-22, 21:21 ]
A wiec tak.
Przy rozłączonej brązowej wtyczce koło regulatora napięcia na zimnym silniku wolne obroty ok 1700obr/min napięcie miedzyfazowe 29v opornosc 1ohm. Ładowanie na akumulatorze 13,2v na wtyczce koło regulatora 14,1v. gdy włanczałem manetki i awaryjne napiecie spadało na aku a na wyjsciu z regulatora nie zmieniało się. Czyli robić bypass????
Jak sie dokładnie go robi? jeden kabel + i drugi - , czy dwa+ bez minusowego, (czy może minusowy do masy gdzies podłaczyć?????
_________________

 
 
   
Karpik 
Capofan


Wiek: 39
Dołączył: 05 Gru 2011
Posty: 673
Skąd: Bydgoszcz/Poznań
Wysłany: 2013-05-24, 15:47   

Podłączę się do tematu :-D
Moja włoszka ostatnio czasami przerywa w zakresie wolnych obrotów.
Jak już wejdzie powyżej 5 tys to ciągnie jak szalona ale przy małych obrotach na niskich biegach szarpie i przerywa. Jak raptownie odkręcę w dolnym zakresie to jakby się trochę dusiła...
Myślałem że to kwestia paliwa bo raz zatankowałem i miała takie objawy później przeszło, zatankowałem znowu ze 2 razy i było ok, ale ostatnio sytuacja znowu zaczęła się powtarzać...
Jakieś propozycje, gdzie szukać przyczyny??
Może to kwestia świec (mają około 15tys km)??
Układ paliwowy był w całości wyczyszczony przed sezonem (zbiornik, pompa, filtr)
_________________
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
Życie liczy się w kilometrach
>>> www.MOTOmostowcy.pl <<<
>>> www.motokm.pl <<<
 
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 33
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2013-05-24, 18:35   

Świce masz irydowe?
Jak nie to wymień je i zobacz, ale obstawiam na przewody zapłonowe lub cewki mają przebicie.

Przerywa ją czy zamula bo to 2 różne rzeczy ?
 
   
eterum 
myśli o Capo


Wiek: 42
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 820
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2013-05-24, 21:15   

Sprawdź cewki.

_________________
 
 
   
Karpik 
Capofan


Wiek: 39
Dołączył: 05 Gru 2011
Posty: 673
Skąd: Bydgoszcz/Poznań
Wysłany: 2013-05-24, 22:12   

aprilia,
świece niestety zwykłe...
aprilia napisał/a:
Przerywa ją czy zamula bo to 2 różne rzeczy ?

Zdecydowanie przerywa :-D

eterum, nie można otworzyć tego filmu
Wyświetla że ten film jest prywatny i nie ma do niego dostępu.
Może cewka być uszkodzona a Capo nie będzie sygnalizowało tego kodem EFI?
Jak w takiej sytuacji najlepiej sprawdzić cewki, żeby znaleźć która jest uszkodzona?
_________________
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
Życie liczy się w kilometrach
>>> www.MOTOmostowcy.pl <<<
>>> www.motokm.pl <<<
 
 
   
eterum 
myśli o Capo


Wiek: 42
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 820
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2013-05-25, 00:34   

Filmik juz powinien byc dostepny. Iskra przeskakiwala a efi nic nie pokazywal.
Mozna popsikac rozpylona woda na wlaczonym silniku i wtedy powinno juz byc wiadomo. Objawy mialem takie jak ty.
_________________
 
 
   
Jacek 
Ciechocinek Jacek

Wiek: 39
Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 69
Skąd: Ciechocinek
Wysłany: 2013-05-25, 08:10   

Jeśli podczas dodawania gazu manetką przednia lampa przygasa tak jak przepalająca się żarówka to cewka padła na bank. Zdejmij bak i wykręć świece. Fajki z założonymi świecami połóż na silniku i zakręć rozrusznikiem. Zobacz która nie ma iskry i sprawa jasna która cewka jest na wymianę. Ps. miałem identyczny problem u siebie ;)
_________________
Caponord 2004
 
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 10