Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Regulator napiecia
Autor Wiadomość
Lewan69 


Wiek: 54
Dołączył: 04 Maj 2015
Posty: 81
Skąd: Małomice
Wysłany: 2016-07-28, 18:19   

No i niestety nie ma napięcia na jednej z faz. Na dwóch jest po 60V przy 4tys obrotów a na jednej nie ma nic. Panowie macie namiary na kogoś kto solidnie przewija stojany ?

[ Dodano: 2016-07-28, 19:44 ]
Już raz przewijałem stojan , jakieś 1,5 roku temu , bo też nie było jednej fazy , czy może być jakaś przyczyna padania stojana np. niesprawny regulator ?
_________________
Caponord 2001
 
   
milośnik cap699 
milośnik cap699

Wiek: 54
Dołączył: 02 Paź 2012
Posty: 323
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-07-28, 20:33   

Ja zrobiłem to tu http://reg_mot.republika.pl/
 
   
robert1973 
Zapierdalam:)powoli


Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 1834
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2016-07-29, 00:17   

czy to "TEN" Dudek z FM???
_________________
Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
 
 
   
Lewan69 


Wiek: 54
Dołączył: 04 Maj 2015
Posty: 81
Skąd: Małomice
Wysłany: 2016-08-10, 23:44   

Ogarnąłem temat ładowania tzn. wymieniłem stator , zainstalowałem nowy regulator od Hondy CBF1000 i ładowanie wróciło. Regulator teraz się nie grzeje. Przewijanie załatwiłem w Czeladzi i tu małe sprostowanie : cena usługi 250zł + VAT :-) . Wstępnie ustaliłem że przypuszczalnie niesprawny regulator spowodował awarię statora ale pewności nie mam . I tutaj mam do kolegów pytanie : czy można w jakiś sposób ochronić stator przed powtórką z rozrywki? Gdzieś na forum chyba przeczytałem że można by zastosować między statorem a reglem bezpieczniki ? Czy może ktoś zastosował takie rozwiązanie ? I czy ma to jakiś sens?

[ Dodano: 2016-08-10, 23:48 ]
PS A tak w ogóle to dzięki koledzy za podpowiedzi i dziękuję ogólnie forum za to że mogłem sam w garażu uporać się z tym tematem. Pozdrawiam

[ Dodano: 2016-08-10, 23:50 ]
PS Wróciłem do jeżdżących :-)
_________________
Caponord 2001
 
   
gigas 
Tomek


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 46
Dołączył: 19 Cze 2015
Posty: 457
Skąd: dolnoslas-opols
Wysłany: 2016-08-11, 07:07   

Lewan z tego co pamiętam chyba to raczej w żaden sposób sie przed tym nie uchronisz i zastosowanie bezpieczników też nic nie da. Więc pozostaje mieć tylko nadzieję żę się to więcej nie powtórzy i tyle - miałem dokładnie to samo co ty. A po przewinięciu w Czeladzi dalej dają 2 miechy gwarancji -??? czy wydłużyli już coś niecoś?.

[ Dodano: 2016-08-11, 07:10 ]
Lewan69 napisał/a:

[ Dodano: 2016-08-10, 23:50 ]
PS Wróciłem do jeżdżących :-)


NIC TYLKO SIĘ CIESZYĆ :))))) i kręcić Włoszkę :P
_________________
Yamaha XT1200Z Super Tenere :))
BYŁA: Aprilia Caponord ETV 1000 2001r.
wcześniej : SUZUKI BANDIT 2000r.
i jeszcze pare innych...
szajba na punkcie cafe racer-ów
 
   
Wojtaq 
*


Wiek: 68
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 583
Skąd: Piła
Wysłany: 2016-08-11, 07:52   

Lewan69 napisał/a:
(...)I tutaj mam do kolegów pytanie : czy można w jakiś sposób ochronić stator przed powtórką z rozrywki?(...)

Mam własną teorie popartą doświadczeniem i wiedzą, że istotnym elementem zagrażającym głównym podzespołom instalacji elektrycznej jest... akumulator! Oczywiście, nie wykluczam innych przyczyn, które są powodem technicznej śmierci regulatorów i alternatorów. Jednak najmniejsza niesprawność akumulatora, która wymusza zmianę warunków napięciowo-prądowych regulatora musi doprowadzić do jego uszkodzenia, a dalej w łańcuszku przyczynowo-skutkowym kolejnych elementów, w tym uzwojeń alternatora i być może nawet pożaru wywołanego nadmiernym nagrzaniem instalacji.

Dlatego tak ważne jest kontrolowanie stanu instalacji przez pomiary napięcia w różnych punktach motocykla, żeby wykryć jego spadki będące najczęściej efektem utlenionych lub niesprawnych złączek. Podobnie ważnym objawem zwiastującym problem może być nadmierne przygasanie świateł podczas pracy rozrusznika lub - jak to zostało niejednokrotnie opisane - samowolne kręcenie bez możliwości jego zatrzymania. Tak samo jeśli po zatrzymaniu i wyłączeniu zapłonu, ponowny rozruch jest niemożliwy, gdyż motocykl zachowuje się, jak martwy.

To wszystko może pochodzić od niesprawnego akumulatora, który jest bodajże najważniejszym elementem w zbilansowanym obwodzie elektrycznym. Naruszenie stabilności obwodu wiąże się z nadmiernym przepływem prądu przez pozostałe elementy, co jak wszyscy chyba wiedzą, jest główną przyczyną awarii wszelkich urządzeń elektrycznych. W konkluzji powtórzę raz jeszcze to, co piszą w książkach, żeby szczególnie dbać o akumulator i starannie go uformować przed założeniem w pojeździe. A kiedy już go założymy, to zatroszczmy się o jego stan! Nie muszę dodawać, że warto jest wydać kilkadziesiąt PLN więcej na dobry podzespół, a nie chińską kaszanę z kilkoma gramami ołowiu :-)
_________________
Być narodowi użytecznym - jak Staszic!
 
   
janciovodnik 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 3152
Wysłany: 2016-08-11, 11:16   

gigas napisał/a:
NIC TYLKO SIĘ CIESZYĆ :))))) i kręcić Włoszkę :P

No właśnie. Bo niektórzy się w ogóle nie chwalą co, jak i czy tak !!! :P
 
   
Lewan69 


Wiek: 54
Dołączył: 04 Maj 2015
Posty: 81
Skąd: Małomice
Wysłany: 2016-08-11, 17:46   

do Gigas
Gwarancję dają niestety na trzy miesiące. Ale tak się zastanawiam jak to jest z tymi reklamacjami przy takim montowaniu w garażu. Podejrzewam że jak przyjdzie do reklamowania i do wyegzekwowania roszczenia to może być trudno. Jak szukałem regulatora to w niektórych ogłoszeniach jest nawet klauzula że warunkiem gwarancji jest montaż w wyspecjalizowanym warsztacie (wpięcie dwóch wtyczek :-) ?) . Przy montowaniu statora to już w ogóle inna bajka. Na szczęście właścicielem SIMAR-u jest również motocyklista i powiedział że jak coś się stanie później to i tak można się z nim skontaktować i dogadać.

do Wojtaq
I tutaj cię kolego zaskoczę : w tamtym roku kupiłem nowy akumulator (średnia półka) ale wcześniej czytałem twój post dotyczący formowania akumulatora i wyobraź sobie że przeprowadziłem taką operację zgodnie z Twoimi wskazówkami :-) Więc przyczynę akumulatora wykluczam. W moim przekonaniu cała ta instalacja elektryczna w capo jest do bani i dlatego tak się dzieje. Ale to pewnie żadne odkrycie z mojej strony ;-)
_________________
Caponord 2001
 
   
robert1973 
Zapierdalam:)powoli


Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 1834
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2016-08-11, 23:39   

Lewan69, gdzie to w Czeladzi przewinąłeś??? forum jest od tego żeby pomagać, Pozdro
_________________
Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
 
 
   
janciovodnik 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 3152
Wysłany: 2016-08-12, 10:05   

Lewan69 napisał/a:
W moim przekonaniu cała ta instalacja elektryczna w capo jest do bani

Nic prostszego jak powymieniać na porządne kable :P
 
   
Martinezz 
...czyli Marcin


Wiek: 50
Dołączył: 16 Sty 2016
Posty: 380
Skąd: Śląsk / Żory
Wysłany: 2016-08-12, 10:29   

janciovodnik napisał/a:
Nic prostszego jak powymieniać na porządne kable :P


Hehehehe - dokładnie ;)
Robiąc cewki zmienię te od alternatora, a potem... pomyślimy :)
_________________
Live Free Or Die...
------------------------------------------------------
Aprilia ETV1000 Caponord 2003 (2016- ...)
Yamaha XVS 1100 Drag Star 2005 (2014-2016)
Romet Pony - Motorynka (1986-1994) ;-)
 
   
Lewan69 


Wiek: 54
Dołączył: 04 Maj 2015
Posty: 81
Skąd: Małomice
Wysłany: 2016-08-14, 14:12   

do robert1973
SIMAR Szyb Jana 1 Czeladź

Panowie mam jeszcze jedno pytanie odnośnie ładowania bo pomimo nowego przezwojenia i nowego regulatora ładowanie wygląda tak : na wolnych obrotach nawet 14,4V ale na światłach już tylko 13,7 a po dłuższej jeździe tylko 13,4 i regulator jednak się dość mocno grzeje. Dodam że ma wywaloną brązową kostkę i instalacja przy regulatorze jest polutowana i nas porządnych konektorach. Natomiast zaraz za regulatorem ładowanie jest ok czyli na światłach od 14,2 do 14,5V. Czy jak zrobię bypass to ładowanie pewnie poprawię ale czy zmniejszę temperaturę regulatora ?
_________________
Caponord 2001
 
   
GrzeTom 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 44
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 1089
Skąd: Wawa
Wysłany: 2016-08-14, 15:04   

Lewan69 napisał/a:
do robert1973
Natomiast zaraz za regulatorem ładowanie jest ok czyli na światłach od 14,2 do 14,5V. Czy jak zrobię bypass to ładowanie pewnie poprawię ale czy zmniejszę temperaturę regulatora ?

No jeśli na wtyczce z tyłu za reglem masz ca 14..a na aku wraca 13,5, to właśnie bypass całei instalacji ładowania jest potrzebny..:) Temu ma właśnie służyć :)
_________________
--
Jest: TT900RP
Był: Caponord RR

"Kierunek jest znacznie ważniejszy od prędkości. Wielu ludzi zapier..ala donikąd"
 
   
Lewan69 


Wiek: 54
Dołączył: 04 Maj 2015
Posty: 81
Skąd: Małomice
Wysłany: 2016-08-22, 21:21   

Zrobiłem bypass i nareszcie ładowanie mam ok, czyli 14,1V na światłach przy 4 tys obrotów. Jednak regulator wydaje mi się że jest zbyt gorący. I tu mam pytanie : regulator który założyłem to ten od hondy CBF 1000 oryginał, w hondzie jest zamontowany na metalowej listwie która na końcu ma mocowania odizolowane gumą ( takie tulejki) czyli wg mojego rozumowania regulator nie ma połączenia z ramą motocykla. Ja go również odizolowałem . Jak go prawidłowo zamontować w naszym moto?, też go odizolować od ramy czy nie ? Proszę o jakąś poradę.
_________________
Caponord 2001
 
   
elefant 
trąba zawsze do góry


Wiek: 48
Dołączył: 26 Kwi 2015
Posty: 559
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2016-08-22, 22:07   

Rozwiń temat "oryginał CBF 1000". Jeśli na regulatorze nie ma sygnatury FA,FH to jest to "oryginał chiński" np taki http://allegro.pl/regulat...5859559071.html
Nie popracuje zbyt długo. Regulator nie wymaga połączenia bezpośrednio z ramą motocykla (masa nie występuje na obudowie regulatora) możesz go nawet zamontować na tylnym błotniku :) Są wyjątki ale to ie w naszym przypadku.
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,18 sekundy. Zapytań do SQL: 11