Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Sonda lambda
Autor Wiadomość
Wojtaq 
*


Wiek: 69
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 586
Skąd: Piła
Wysłany: 2020-09-23, 20:55   Sonda lambda

Hej Koledzy!

Trochę pracuję nad zużyciem paliwa, którego mój CN pochłania więcej, niż powinien. Ale to osobny temat. Tym razem w jego ramach, ale osobnym wątku chciałbym poruszyć problemy związane z sondą lambda.

TuneEcu wykrywa jej obecność i w zakładce Diagnostyka można odczytać wartości napięcia i inne, mniej dla mnie zrozumiałe. Również na wydrukach z analizatora spalin widać zmiany współczynnika lambda od 0,9 do 1,32 ale nie bardzo wiem jak to interpretować. Sonda coś tam wykrywa i reaguje; być może poprawnie a może nie.

W panelu TuneEcu widoczna jest ikonka statusu sondy lambda, opatrzona komentarzem "Open loop. Insufficient engine temperature". Silnik pracował kilka minut i temperatura wody osiągnęła normalne 75 stopni, więc sonda powinna przełączyć się w tryb "close loop", jeżeli tak to działa. "Open loop" jest stanem, gdzie sonda nie pracuje jeszcze dla ustalenia mieszanki paliwowo-powietrznej, aż do stanu "closed loop", w którym sygnał z sondy jest uwzględniany przez ECU. Ktoś mógłby coś powiedzieć? Kiedy następuje, w jakich warunkach przełączenie stanów open/closed? Jak interpretować dane w oknie TuneEcu odnoszącym się do sondy i pomiarów tlenu?

20200923_224436.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 1285 raz(y) 172,74 KB

 
   
GrzeTom 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 44
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 1090
Skąd: Wawa
Wysłany: 2020-09-25, 20:23   Re: Sonda lambda

@Wojtaq - sądzę że Twe wątpliwości są zdecydowanie zbyt szczegółowe;) podziwiam za wytrwałość:)
_________________
--
Jest: TT900RP
Był: Caponord RR

"Kierunek jest znacznie ważniejszy od prędkości. Wielu ludzi zapier..ala donikąd"
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2020-09-25, 22:00   

Gdybam, ale z tego co pamiętam, to niezależnie od zastosowań, napięcie sygnału waha się od około 0,2 V do około 0,9 V. Sterownik interpretuje te wartości jako zmiany zawartości tlenu w strumieniu spalin.
W zależności od wartości napięcia sygnału, sterownik zmieni szerokość impulsu wtryskiwaczy, aby dodać lub odjąć paliwo do/od mieszanki paliwowo-powietrznej.

Śmiem twierdzić, ale stuprocentowej pewności nie mam, że napięcie sygnału w okolicy 0,45 oznacza mieszankę paliwowo-powietrzną o wartości stechiometrycznej lub zbliżonej do niej, a napięcia sygnału powyżej lub poniżej tej wartości oznaczają mieszankę bogatą lub ubogą.
Jeżeli jest inaczej, to zapewne koledzy bardziej obexnani w temacie mnie poprawią.
 
   
hester 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 41
Dołączył: 08 Lis 2021
Posty: 1
Wysłany: 2023-02-04, 21:19   

Wojtaq, hej widzę że temat wgrywania map nie jest Ci obcy i analizy sondy lambda. Pomożesz?
 
   
Wojtaq 
*


Wiek: 69
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 586
Skąd: Piła
Wysłany: 2023-02-14, 12:02   

No a jak? Pewnie że wesprę, tylko czy skutecznie? Ryzykuj! 🤪 Ciut więcej dostałeś na PM.
_________________
Być narodowi użytecznym - jak Staszic!
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 14