Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
regulacja zaworów - tutorial
Autor Wiadomość
aprilia 
Kamil


Wiek: 33
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2014-02-17, 21:52   

Tak wszystko dobrze napisałeś luzy też takie jak piszesz.
Ustawienie tłoka nie ma znaczenia ważne jest żeby krzywki na wałkach były pionowo do góry na przeciwko szklanek (zaworów) i tyle. Ustawiasz sobie na ssących krzywki na wałkach do góry i sprawdzasz później na wydechowe i sprawdzasz i tyle.
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-17, 22:52   

Kamil miło cie widzieć :-)
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
Karpik 
Capofan


Wiek: 39
Dołączył: 05 Gru 2011
Posty: 673
Skąd: Bydgoszcz/Poznań
Wysłany: 2014-02-17, 23:02   

Tak, miło Cię słyszeć! Też tak myślałem, ale gdzieś wyczytałem, że największy luz nie jest w przypadku wałka obróconego dokładnie pionowo (na przeciwko krzywki), ale gdzieś w położeniu pośrednim. Ponieważ, były to informacje "skądś" domniemam, że masz rację i tak też zrobię :mrgreen:
Dzięki Ci dobry człowieku!
_________________
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
Życie liczy się w kilometrach
>>> www.MOTOmostowcy.pl <<<
>>> www.motokm.pl <<<
 
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-17, 23:12   

Karpik, szukam mechanika , przeprowadzaj się do Wawy nie gadaj :-)
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
Karpik 
Capofan


Wiek: 39
Dołączył: 05 Gru 2011
Posty: 673
Skąd: Bydgoszcz/Poznań
Wysłany: 2014-02-17, 23:38   

Chętnie bym się przeprowadził do Wawy, żeby mieć bliżej do Ciebie do serwisu :mrgreen:
Odpuściłbym sobie te zawory, ale ogarnął mnie lekki wk... jak zobaczyłem co zrobili ostatnio.
Śruby posmykane, a dekle prawdopodobnie nawet nie zdjęte, ale regulacja zaworów zrobiona... tak to jest jak oddasz moto w nieznane ręce...
Więc wolę już sam się produkować.
_________________
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
Życie liczy się w kilometrach
>>> www.MOTOmostowcy.pl <<<
>>> www.motokm.pl <<<
 
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 33
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2014-02-18, 08:00   

AA witam wszystkich ponownie :lol:

Tak luz jest większy nie w położeniu krzywki do góry, ale ustawia się do góry bo pomyśl co by się działo jak byś ustawił luz do bocznego ustawienia krzywki tylko w tym miejscu zawory byłyby zamknięte, a tak nie może być bo capo by włączyło wsteczny bieg :lol:
 
   
Karpik 
Capofan


Wiek: 39
Dołączył: 05 Gru 2011
Posty: 673
Skąd: Bydgoszcz/Poznań
Wysłany: 2014-02-18, 20:05   

Dzięki Kamil za proste wyjaśnienie :mrgreen:
Luzy sprawdziłem, szczęśliwie jest ok :mrgreen:
Jutro odbieram nowe uszczelki pod pokrywy.
Radzicie położyć je na tawot czy na silikon?
Mam jeszcze pytanie co to za gumowy "pidol" w cylindrze? występuje tylko w przednim. Pytam bo to przy tym gównie najbardziej leciało spod pokrywy...


_________________
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
Życie liczy się w kilometrach
>>> www.MOTOmostowcy.pl <<<
>>> www.motokm.pl <<<
 
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 33
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2014-02-19, 08:25   

Ten pindzel wyjmij odtłuść wszystko dobrze i połóż na silikonie oczywiście nie czerwonym tylko czarnym najlepiej z wurth tam gdzie ta gumka położ więcej, a gdzie uszczelki tylko liźnij i będziesz miał spokój z cieknięciem ja zawsze daję silikon bo po co się denerwować później. Ale musi być wszystko idealnie odtłuszczone :lol:
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-19, 10:01   

i się wtrącę :-)

jak zakładasz nowe uszczelki nie kładź sylikonu, tak robi się w 30 letnich motocyklach a nie w kapciach, nowa uszczelka spokojnie wytrzyma 30tys ( wiadomo że nie jest wieczna ), sylikonu delikatnie kładzie się jedynie w okolicach tej gumowej zaślepki jak i na niej i temat zakończony ;-)
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
Karpik 
Capofan


Wiek: 39
Dołączył: 05 Gru 2011
Posty: 673
Skąd: Bydgoszcz/Poznań
Wysłany: 2014-02-19, 10:23   

Dzięki Panowie za uwagi.
Jak zawsze w tego typu sprawach zdania są podzielone.
A ktoś wie w jakim celu jest tam ta gumka? Jestem dośc dociekiwy-taka moja wada :mrgreen:
_________________
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
Życie liczy się w kilometrach
>>> www.MOTOmostowcy.pl <<<
>>> www.motokm.pl <<<
 
 
   
jaras 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 63
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 359
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2014-02-19, 14:11   

sorry za off top- Kamil- zdaje sie, ze masz imprezę w Lubaczowie?
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=20096
wiesz cos o tym?
pzdr
_________________
N 51*52'57,12"
E 21*41'15,90"
KTM 1190 Adventure
Volvo XC70 CrossCountry
 
   
GrzeTom 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 44
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 1089
Skąd: Wawa
Wysłany: 2014-02-19, 15:31   

jaras napisał/a:
sorry za off top- Kamil- zdaje sie, ze masz imprezę w Lubaczowie?
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=20096
wiesz cos o tym?
pzdr


Biorac pod uwage to . http://www.radiator-motot...gobi-2013-film/ to chyba wie...:)
_________________
--
Jest: TT900RP
Był: Caponord RR

"Kierunek jest znacznie ważniejszy od prędkości. Wielu ludzi zapier..ala donikąd"
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-19, 18:59   

ta zaślepka przeszła z wersji silnika V990R, w RSV i Tuono masz tam kabelek od czujnika położenia wałka w głowicy ;-)
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 33
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2014-02-20, 19:18   

Tak impreza jest na której i tak mnie chyba nie będzie.
Szybcy jesteście ;-)
To już widzicie filmik jaki jest :lol:

[ Dodano: 2014-02-20, 19:31 ]
A Jagiel można i tak tylko jak zacznie sączyć to po co robić znowu to samo. Wszystkie nowoczesne silniki motocyklowe i samochodowe są uszczelniane kitem :-)
 
   
Yukon 

Wiek: 41
Dołączył: 24 Paź 2015
Posty: 73
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-11-17, 20:11   Regulacja luzów zaworowych

Słuchajcie , rozebrałem moto do sprawdzenia zaworów , krzywki ustawiłem pionowo w niebo względem cylindra i wyszło mi :
Pierwszy cylinder zawory wydechowe 0,25 / 0,24
zawory ssace 0,13 / 0,12

Drugi cylinder zawory ssące 0,12 / 0,12
zawory wydechowe 0,22 /0,23

z tego co jest tu na forum to mam już trochę ciasno i chciałbym to poprawić .

Teraz pytanie jakiej grubości są oryginalnie tam płytki włożone i jakie teraz najlepiej kupić .Mam też pytanie czy przy odkręcaniu wałków mogę nie ściągać kół zębatych z wałków i spiąć je taśma ? czy dostane sie tak do wszystkich szklanek ?
Ja jest w capo system znaków w celu ustalenia położenia rozrządu gdzie co widać ?

Z góry dziękuje za podpowiedzi

[ Dodano: 2015-11-17, 20:13 ]
aaa i jak tu działa napinacz łańcucha rozrządu i gdzie jest? i co należny zrobić aby go zwolnić
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 11