króciutki filmik z pracy starego zawieszenia
Teraz powinno balangać
_________________ Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
Ostatnio zmieniony przez robert1973 2015-05-06, 12:46, w całości zmieniany 1 raz
jako że spier..m mocowanie do kamerki filmiku z pracy nowego zawieszenia prędko nie będzie :/, ale co następuje z "paru" km zrobionych na nowych springach..... oprócz tego że jest lepiej co następuje w porównaniu do starych sprężyn:
- nie nurkuje tak mocno.... można powiedzieć że b.słabo nurkuje
- czuje się bezpieczniej i pewniej przy "awaryjnym" hamowaniu
- można szybciej i pewniej pokonywać zakręty.... lepsze prowadzenie aczkolwiek nie próbowałem przy wyższych prędkościach.... znaczy pow 170km/h
- uliczne progi należy pokonywać ciałem (poprzednio zawiasy je łykały tylko tył dawał znać)
- i chyba największa zaleta nie trzeba iść do dentysty zmieniać plomb :)
mimo tego że "jest twardziej" nie jest żle pod względem wygody, świetnie się sprawdza te zawieszenie przy miejskich i nie tylko manewrach ( hamowanie przy skręconej kierownicy) myślę że było to najlepiej wydane 350PLN na te moto :)
_________________ Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
_________________ Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 09 Mar 2015 Posty: 420 Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-05-21, 17:35
robert1973, jak dla mnie to Kapeć dosyć wyraźnie przekazuje na kierownicę to, co się dzieje pod przednim kołem, natomiast przy dohamowywaniach znacząco nurkuje a mam zalany podobno olej 10W. Zastanawiałem się nad zmianą sprężyn na progresy i zalania zawiasu zalecanym olejem 5W dla ograniczenia nurkowania, ale i pozostawienia komfortu jazdy. Spodziewałbym się, że te 20W w połączeniu ze sprężynami progresywnymi musi dawać odczucia towarzyszące obsłudze młota pneumatycznego, ale skoro piszesz, że nie jest źle...
Dołączył: 12 Mar 2015 Posty: 96 Skąd: Górki Wielkie
Wysłany: 2015-05-21, 18:49
Ja u siebie też mam progresy (podobno bo jeszcze nie rozbierałem) oraz olej 20W i na kierownice nie przenoszą się żadne niepożądane drgania natomiast jest nurkowanie przy hamowaniu mimo wszystko.
arkglo, mam odcinek drogi ok 500-600m tzw "kocie łby" i powiem że chyba nawet lepiej jest na progresach ( przy zachowaniu odpowiedniej prędkości), chyba się powtórzę ale Panowie gęstość oleju powoduje tłumienie a nie siłę dobicia i jak moto przy mocnym hamowaniu "nurkuje" to zmiana oleju nic nie pomoże jedynie tyle że zanurkuje ułamek sek później no i vice versa. Może być tak że masz olej już stary i też komfort będzie znikomy i nurkowanie będzie natychmiastowe i po zatrzymaniu moto będzie "bujać"
mazi, zawsze się moto "pokłoni" :) .... tylko nie tak "głęboko"
_________________ Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
Wiek: 39 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 1155 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-21, 21:01
Mazi nie prawdopodobnie tylko masz progresy, jak ja coś mowie, że zakładam to tak jest... tak na przyszłość żebyśmy mieli jasność :P
Nurkowanie, to nie jest nurkowanie u ciebie tylko prawidłowa praca zawieszenia, progresja działa we wstępnych fazach hamowania jak zwykła liniowa sprężyna, czyli jest miękko ale do pewnego stopnia w którym zawieszenie ci nie dobije. O to chodzi w tych sprężynach aby zawias nie dobijał. A drgań nie masz bo kierownica od RR zamontowana ;)
Dołączył: 12 Mar 2015 Posty: 96 Skąd: Górki Wielkie
Wysłany: 2015-05-22, 08:54
jagiel napisał/a:
Mazi nie prawdopodobnie tylko masz progresy, jak ja coś mowie, że zakładam to tak jest... tak na przyszłość żebyśmy mieli jasność :P
Jasne Jagiel, zapomniałem dodać przy swoim komentarzu. Mam nadzieję że nie wziąłeś tego do siebie.
jagiel napisał/a:
Nurkowanie, to nie jest nurkowanie u ciebie tylko prawidłowa praca zawieszenia, progresja działa we wstępnych fazach hamowania jak zwykła liniowa sprężyna, czyli jest miękko ale do pewnego stopnia w którym zawieszenie ci nie dobije. O to chodzi w tych sprężynach aby zawias nie dobijał. A drgań nie masz bo kierownica od RR zamontowana ;)
Tu wygląda na to że masz rację. Zawias bardzo łatwo ugina się na samym początku hamowania (co jest nieco uciążliwe w mieście jadąc z pasażerem bo trochę nim szarpie) ale rzeczywiście ostatecznie nie schodzi zbyt głęboko nawet przy bardzo gwałtownym hamowaniu. Czyli w takim razie nie ma u mnie nurkowania. Zatem sorry za pomyłkę w poprzednim poście
janciovodnik
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 3152
Wysłany: 2015-06-30, 15:50
jagiel napisał/a:
A drgań nie masz bo kierownica od RR zamontowana ;)
Jagiel a to jaka jest różnica pomiędzy kierą RR a zwykłą ??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum