Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przednie zawieszenie
Autor Wiadomość
robert1973 
Zapierdalam:)powoli


Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 1834
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2015-05-06, 11:58   

króciutki filmik z pracy starego zawieszenia
Teraz powinno balangać
_________________
Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
Ostatnio zmieniony przez robert1973 2015-05-06, 12:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
   
tosiek 
sympatyk

Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 510
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2015-05-06, 12:33   

prywatny :|
_________________
jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
 
   
robert1973 
Zapierdalam:)powoli


Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 1834
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2015-05-09, 21:57   

jako że spier..m mocowanie do kamerki filmiku z pracy nowego zawieszenia prędko nie będzie :/, ale co następuje z "paru" km zrobionych na nowych springach..... oprócz tego że jest lepiej co następuje w porównaniu do starych sprężyn:
- nie nurkuje tak mocno.... można powiedzieć że b.słabo nurkuje
- czuje się bezpieczniej i pewniej przy "awaryjnym" hamowaniu
- można szybciej i pewniej pokonywać zakręty.... lepsze prowadzenie aczkolwiek nie próbowałem przy wyższych prędkościach.... znaczy pow 170km/h
- uliczne progi należy pokonywać ciałem (poprzednio zawiasy je łykały tylko tył dawał znać)
- i chyba największa zaleta nie trzeba iść do dentysty zmieniać plomb :)
mimo tego że "jest twardziej" nie jest żle pod względem wygody, świetnie się sprawdza te zawieszenie przy miejskich i nie tylko manewrach ( hamowanie przy skręconej kierownicy) myślę że było to najlepiej wydane 350PLN na te moto :)
_________________
Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
 
 
   
michajlo89

Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 42
Wysłany: 2015-05-21, 12:52   

Gdzie kupić te sprężynki YSS? Bo słabo z dostępnością chyba gdziekolwiek :(
 
   
arkglo
Arek


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 09 Mar 2015
Posty: 420
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-05-21, 13:22   

robert1973, jaki olej zalałeś? Chodzi mi oczywiście o gęstość.
 
   
robert1973 
Zapierdalam:)powoli


Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 1834
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2015-05-21, 16:49   

YSS kupić moiżna w Olekmotocykle http://sklep.olekmotocykl...02-,292145.html olej...nie pamiętam dokładnie ale chyba 20 W
_________________
Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
 
 
   
arkglo
Arek


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 09 Mar 2015
Posty: 420
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-05-21, 17:35   

robert1973, jak dla mnie to Kapeć dosyć wyraźnie przekazuje na kierownicę to, co się dzieje pod przednim kołem, natomiast przy dohamowywaniach znacząco nurkuje a mam zalany podobno olej 10W. Zastanawiałem się nad zmianą sprężyn na progresy i zalania zawiasu zalecanym olejem 5W dla ograniczenia nurkowania, ale i pozostawienia komfortu jazdy. Spodziewałbym się, że te 20W w połączeniu ze sprężynami progresywnymi musi dawać odczucia towarzyszące obsłudze młota pneumatycznego, ale skoro piszesz, że nie jest źle...
 
   
mazi


Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 96
Skąd: Górki Wielkie
Wysłany: 2015-05-21, 18:49   

Ja u siebie też mam progresy (podobno bo jeszcze nie rozbierałem) oraz olej 20W i na kierownice nie przenoszą się żadne niepożądane drgania natomiast jest nurkowanie przy hamowaniu mimo wszystko.
 
   
robert1973 
Zapierdalam:)powoli


Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 1834
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2015-05-21, 20:59   

arkglo, mam odcinek drogi ok 500-600m tzw "kocie łby" i powiem że chyba nawet lepiej jest na progresach ( przy zachowaniu odpowiedniej prędkości), chyba się powtórzę ale Panowie gęstość oleju powoduje tłumienie a nie siłę dobicia i jak moto przy mocnym hamowaniu "nurkuje" to zmiana oleju nic nie pomoże jedynie tyle że zanurkuje ułamek sek później no i vice versa. Może być tak że masz olej już stary i też komfort będzie znikomy i nurkowanie będzie natychmiastowe i po zatrzymaniu moto będzie "bujać"
mazi, zawsze się moto "pokłoni" :) .... tylko nie tak "głęboko"
_________________
Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
 
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-21, 21:01   

Mazi nie prawdopodobnie tylko masz progresy, jak ja coś mowie, że zakładam to tak jest... tak na przyszłość żebyśmy mieli jasność :P

Nurkowanie, to nie jest nurkowanie u ciebie tylko prawidłowa praca zawieszenia, progresja działa we wstępnych fazach hamowania jak zwykła liniowa sprężyna, czyli jest miękko ale do pewnego stopnia w którym zawieszenie ci nie dobije. O to chodzi w tych sprężynach aby zawias nie dobijał. A drgań nie masz bo kierownica od RR zamontowana ;)
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
mazi


Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 96
Skąd: Górki Wielkie
Wysłany: 2015-05-22, 08:54   

jagiel napisał/a:
Mazi nie prawdopodobnie tylko masz progresy, jak ja coś mowie, że zakładam to tak jest... tak na przyszłość żebyśmy mieli jasność :P


Jasne Jagiel, zapomniałem dodać :-) przy swoim komentarzu. Mam nadzieję że nie wziąłeś tego do siebie.

jagiel napisał/a:
Nurkowanie, to nie jest nurkowanie u ciebie tylko prawidłowa praca zawieszenia, progresja działa we wstępnych fazach hamowania jak zwykła liniowa sprężyna, czyli jest miękko ale do pewnego stopnia w którym zawieszenie ci nie dobije. O to chodzi w tych sprężynach aby zawias nie dobijał. A drgań nie masz bo kierownica od RR zamontowana ;)


Tu wygląda na to że masz rację. Zawias bardzo łatwo ugina się na samym początku hamowania (co jest nieco uciążliwe w mieście jadąc z pasażerem bo trochę nim szarpie) ale rzeczywiście ostatecznie nie schodzi zbyt głęboko nawet przy bardzo gwałtownym hamowaniu. Czyli w takim razie nie ma u mnie nurkowania. Zatem sorry za pomyłkę w poprzednim poście ;-)
 
   
janciovodnik 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 3152
Wysłany: 2015-06-30, 15:50   

jagiel napisał/a:
A drgań nie masz bo kierownica od RR zamontowana ;)


Jagiel a to jaka jest różnica pomiędzy kierą RR a zwykłą ??
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-30, 18:29   

fatbar z twardego aluminium, lekka , sztywna, ciężko się gnie

[ Dodano: 2015-06-30, 18:29 ]
temat już w sumie nie aktualny bo zakończyli produkcję
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
janciovodnik 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 3152
Wysłany: 2015-06-30, 21:51   

Acha... Dzieki za info :)
 
   
lukaszT 
Łukasz

Wiek: 46
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 21
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2016-04-04, 15:42   

Cześć Panowie,

Będę wymieniał sprężyny na progresywne YSS, powiedzcie jakim olejem zalać lagi i ile go wchodzi do każdej lagi. Bo różne W są na rynku (5,10,15,20).

Pozdrawiam
_________________
ETV 1000 2003, BMW R850R 2004
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 11