Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przednie zawieszenie
Autor Wiadomość
Lewan69 


Wiek: 54
Dołączył: 04 Maj 2015
Posty: 81
Skąd: Małomice
Wysłany: 2016-06-05, 21:52   

Co do tego stukania z przodu na dziurach to też tak jest mojej włoszce. Podejrzewałem również łożysko główki ramy ale to nie to. Zdjąłem całą czaszę , zostały tylko zegary, pojechałem po dziurach i stukania nie było. Niestety nie mam zielonego pojęcia co stuka ponieważ z uwagą składałem z powrotem i próbowałem znaleźć to cholerstwo. Nie znalazłem, poskładałem a dziwne stukanie w czaszy pozostało. Dałem sobie spokój na razie bo trzeba pojeździć ale zimą wrócę do tematu.
_________________
Caponord 2001
 
   
robert1973 
Zapierdalam:)powoli


Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 1834
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2016-06-06, 08:06   

Lewan69 napisał/a:
Dałem sobie spokój na razie bo trzeba pojeździć ale zimą wrócę do tematu.

Zdrowe podejście do tematu "grzechotki" :D
_________________
Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
 
 
   
skvrnsk
[Usunięty]

Wysłany: 2016-09-24, 14:17   

Jakieś nowe tropy w temacie stuków?
Skasowałem luz na główce, a stuki jak były tak są.
Na forum vstroma pare osób ma to samo ze stromami, to doszli do wniosku, że to sprężyny obijają wewnątrz lagi i stąd te stuki.
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-24, 15:25   

Luzy mogą być jeszcze na tarczach, jarzmach zacisku, nie koniecznie jest to kwestia zawieszenia. W kapciach zawias pracuje bez stuków... chyba że masz wywalone panewki albo coś nie tak zmontowane.
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
skvrnsk
[Usunięty]

Wysłany: 2016-09-24, 15:38   

Tarcze odpadają - montaż na sztywno.
Jarzma zacisków mają gumowe przeguby, chyba nie byłoby z nich takich metalicznych stuków.
Luzu na główce brak, więc pozostają panewki. Wymieniałem olej, ale nie rozbierałem całkiem goleni, wyjąłem tylko tłok z lagi.
To co rozbierałem samodzielnie na pewno złożyłem prawidłowo. Nie pozostaje nic innego, jak wybebeszyć zimą golenie.
 
   
wnuczek

Wiek: 54
Dołączył: 24 Lut 2016
Posty: 49
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2016-09-25, 18:34   

weź gumowy młotek i pierdyknij po zaciskach
potem poczym można z przodu pierdykać to bardzo mozżiwe ,że się coś odezwie
we valkyrii tak miałem i wyszło, że klocki klepały
 
   
skvrnsk
[Usunięty]

Wysłany: 2016-09-25, 19:27   

Chyba, że to łożysko główki mam już rozwalone i tłucze pomimo dociągnięcia. Klocki i jarzma zacisków raczej odrzucam. Nawet jakby hałasowały, to nie byłyby to wyraźne głośne stuki z okolic półek.
Tylna tarcza, dopóki jej nie unieruchomiłem tłukła się jak poje..., ale słychać ją było tylko przy minimalnej prędkości, później silnik wszystko zagłuszał. Stąd wniosek, że klocki i jarzma nie byłyby słyszalne podczas jazdy. Tam nie ma takich luzów na połączeniach żeby takie stuki się wydobywały.

Albo panewki, jak pisze jagiel, albo łożysko główki. Na bank.
 
   
Lewan69 


Wiek: 54
Dołączył: 04 Maj 2015
Posty: 81
Skąd: Małomice
Wysłany: 2016-09-25, 21:43   

Pomimo że miałem do tego tematu wrócić zimą to jednak w wolnej chwili zbadałem jeszcze raz temat tego dziwnego stukania i z moich obserwacji wynika że ten stuk wydobywa się z przednich amortyzatorów tak jakby ze środka. Jeszcze raz: jak jadę szybko nawet po sporych wertepach to nic nie słychać a jak jadę wolno , na jedynce po np. ordynarnej kostce to słychać taki głuchy stukot. U mnie jest tak : od dołu jest sprężyna (progresywna) dalej do góry plastikowa tuleja potem okrągły oring i ta metalowa nakrętka na samej górze pod która jest jeszcze druga gumowa uszczelka. Jak zmieniałem olej w lagach to zastałem taki stan po poprzedniku. Zauważyłem że jak zmieniłem olej na rzadszy tj. na 5W to na początki tych stuków było zdecydowanie mniej ale po jakimś czasie wróciły. Może faktycznie sprężyny w lagach tak stukają ? Co Wy na to ?
_________________
Caponord 2001
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-25, 21:57   

Jak masz włożoną sprężynę - progresją do góry czy do dołu ? Istotne jest też odpowietrzenie lagi przy montażu.
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
skvrnsk
[Usunięty]

Wysłany: 2016-09-25, 22:06   

A miałem przy zmianie oleju zapytać, jak włożyć progresywną sprężynę i jakie będą skutki odwrotnego jej włożenia. A teraz to już nie pamiętam jak siedziały, ale złożyłem tak samo jak były. Ale domyślam się, ze były dobrze, w końcu ty Tomku je montowałeś.

PS.
A w międzyczasie znalazłem takie info w skarbnicy wiedzy, internecie:

Cytat:
Najtwardsza czesc sprezyny ma być na górze tu chodzi bardziej o to ze kiedy spreżyna jest odwrotnie załozona to obija sie o ściane rury
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-25, 22:12   

pytanie kierowałem do Levana :) niemniej jednak, progresję w większości przypadków montuje się do góry dlatego ,że charakterystyka pracy takiej sprężyny zbliżona jest do liniowej ( standardowej ) czyli z początku miękko jak w oryginalne ale podczas ostrzejszego spompowania lagi ( np. podczas hamowania ) sprężyna progresywna zaczyna stawiać większy opór uniemożliwiając nurkowanie. Jeśli włożysz ją odwrotnie to zawias nie będzie pracował , będzie bardzo sztywny i powypadają ci plomby :D ... to tak w skrócie :)
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
Lewan69 


Wiek: 54
Dołączył: 04 Maj 2015
Posty: 81
Skąd: Małomice
Wysłany: 2016-09-25, 22:42   

Sorry ale nie siedzę cały czas przy kompie . Trochę się w tym wszystkim pogubiłem . Jeszcze raz : od samego dołu jest sprężyna , gęstszym uzwojeniem od dołu. Potem jest tuleja plastikowa , dalej okrągły oring i metalowa nakrętka która ma jeszcze okrągłą gumową uszczelkę uszczelniającą przed wyciekiem oleju. Zastanawia mnie ten gumowy oring miedzy tuleją plastikową a nakrętką , czy on jest na pewno potrzebny ?
Jagiel : czy tak jest dobrze ?
_________________
Caponord 2001
 
   
skvrnsk
[Usunięty]

Wysłany: 2016-09-25, 22:56   

Tego dodatkowego oringa nie ma w serwisówce. U mnie również nie ma nic między nakrętką i tuleją. Gumowy oring jest tylko na nakrętce.
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-25, 23:11   

Lewan, musisz przełożyć sprężyny, uzwojeniem drobnym do góry ( tj. właśnie progresja ), poza tym wydaje się , że masz dobrze zmontowane lagi.
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
Lewan69 


Wiek: 54
Dołączył: 04 Maj 2015
Posty: 81
Skąd: Małomice
Wysłany: 2016-09-25, 23:11   

Sprawdzałem w serwisówce i wiem że nie ma dlatego zadałem to pytanie. A taki stan zastałem po poprzednim właścicielu.

[ Dodano: 2016-09-25, 23:13 ]
Jagiel dzięki za podpowiedź. Aż jestem ciekawy czy te dziwne stuki znikną po obróceniu sprężyn :-)
_________________
Caponord 2001
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 11