Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Capo
2008-09-04, 16:28
Pękające szybkozłaczki.
Autor Wiadomość
Capo 
Administrator
Capo 2002, FJR 1300


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 818
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-29, 20:15   

Chłopaki znalazłm coś takiego http://www-odi.nhtsa.dot....ecallsearch.cfm wpiszcie w pozycji "NHTSA Campaign ID Number:" - 05V506000

a znajdziecie to co poniżej:

Vehicle Make / Model: Model Year(s):
APRILIA / ETV MILLE CAPONORD 2002-2003
APRILIA / RST 1000 FUTURA 2001-2004
Manufacturer: APRILIA USA, INC. Mfr's Report Date: OCT 31, 2005
NHTSA CAMPAIGN ID Number: 05V506000 NHTSA Action Number: PE05032

Component: FUEL SYSTEM, GASOLINE:DELIVERY:HOSES, LINES/PIPING, AND FITTINGS
Potential Number of Units Affected: 1310
Summary:
ON CERTAIN MOTORCYCLES, THE FUEL LINE QUICK CONNECTORS MAY BREAK IF CARE IS NOT USED WHEN REMOVING THE FUEL TANK AT THE TIME OF SERVICE.
Consequence:
THIS COULD RESULT IN FUEL LEAKAGE. FUEL LEAKAGE, IN THE PRESENCE OF AN IGNITION SOURCE, COULD RESULT IN A FIRE.
Remedy:
DEALERS WILL REPLACE THE QUICK CONNECTORS ON ALL AFFECTED VEHICLES. THE RECALL BEGAN IN SEPTEMBER 2006. OWNERS WHO HAVE NOT HAD THEIR MOTORCYCLE REPAIRED WILL BE RENOTIFIED OF THIS RECALL DURING AUGUST/SEPTEMBER 2008. OWNERS MAY CONTACT APRILIA AT 770-592-2261.
Notes:
CUSTOMERS MAY ALSO CONTACT THE NATIONAL HIGHWAY TRAFFIC SAFETY ADMINISTRATION'S VEHICLE SAFETY HOTLINE AT 1-888-327-4236 (TTY 1-800-424-9153), OR GO TO HTTP://WWW.SAFERCAR.GOV.


Czy w związku z tym powinniśmy zgłosić się do dealera celem wymiany owych złączek?????
 
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2008-10-29, 21:39   

Po prostu usuńcie te złączki i problem znika raz na zawsze.
Zastanów się, ile razy w ciągu sezonu zdejmujesz zbiornik paliwa, albo ile razy robi to pan serwisant ?
Zlączki służą po prostu do odcinania dopływu paliwa przy demontażu zbiornika i nic więcej.

Jak już chcesz wymienić, to wymień na metalowe, bo te z tworzywa to okropne dziadostwo.
 
   
Gregum

Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 66
Wysłany: 2008-10-29, 21:43   

Poszedłem tym tropem...klikając w markę, model - nie znalazłem akcji reklamacyjnej
dla modelu Caponorda z roku 2005 :-/ Ciekawe? Muszę zajrzeć pod zbiornik...

http://www-odi.nhtsa.dot....es&type=VEHICLE

Może akcja dotyczy tylko modeli 2002-2004?
W zasadzie cały ten rozgardiasz i wymiana pism dot.USA,
ale jak ktoś z Was ma blisko do Krakowa...Może u importera da się czegoś dowiedzieć?
I tu wychodzi popularność Capy w Polsce ( i nie tylko) :-)
W stanach widzicie na forum Aprilii ile tego jest :shock:
ale tak poza tym - w jakim innym kraju mamy takie organizacje
działające na rzecz bezpieczeństwa zmotoryzowanych...no, Niemcy, może UK...
_________________

 
   
Capo 
Administrator
Capo 2002, FJR 1300


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 818
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-30, 11:20   

Wicher a mam takie pytanie jaką złaczkę zastosowałeś przy zbiorniku bo z tego co pamiętam tam jest plastikowa z zaworkiem? (patrz zdjęcie)

8144623_detail.jpg
Plik ściągnięto 43 raz(y) 23,51 KB

 
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2008-10-30, 20:00   

Starą złączkę wyrzuciłem i zastosowałem nakręcany króciec, na który nasuwasz przewód i zaciskasz metalową opaską.

Zrezygnowałem z tych złączek z racji tego, że ich metalowe odpowiedniki są niedostępne, a te z Colder Product Company mają astronomiczną cenę.

Nie oplaca się inwestowac w te plastikowe złączki. 100-120 zł za sztukę to lekka przesada. Nie puszczają zapięcia, tylko plastikowe końcowki tych złączek.

Uważam, ze lepiej zainwestować w porządne przewody paliwowe(wszystkie) i pozbyć się tych złączek, które potrzebne są tylko wtedy kiedy zdejmujemy zbiornik ;)
 
   
Capo 
Administrator
Capo 2002, FJR 1300


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 818
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-30, 20:06   

Rozumiem że w zbiornik wkręciłeś metalowy króciec? a czy w zbiorniku w tym miejscu jest jakiś metalowy gwint czy plastikowy? i czy uszczelniałeś to czymś dodatkowo?
Jeśli chodzi o szybkozłączki to w UK są za około 70EUR za komplet + koszty przesyłki.
 
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2008-10-31, 12:28   

Tak wkręciłem metalowy króciec.Gwinty w obudowie pompy są plastikowe.Możesz to dodatkowo uszczelnić klejem do śrub, albo klejem do montażu łożysk(trudno później odkręcić). Nie polecam teflonu, bo raczej nie nadaje się on na gwinty drobnozwojowe. Już w momencie nakręcania na pierwszy zwój zacznie schodzić z gwintu.

Przewody wychodzące ze zbiornika mają średnicę wewnętrzną 6mm. Jeden z przewodów 6mm, przechodzi później w przewód 10mm. Trzeba zastosować przejściówkę. Jest na ktorejś fotce w tym temacie.

Jeżeli chodzi o złączki, to już znacie moje zdanie na ten temat.

Zorientuj się czy cena za te złączki obejmuje też króćce do nich, bo wszędzie liczą osobno za złączki i osobno za króćce.
 
   
Capo 
Administrator
Capo 2002, FJR 1300


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 818
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-31, 12:53   

a Ty uszczelniałeś ten gwint od zbiornika ?

Jeśli chodzi o złączki to jestem jeszcze na mailu z człowiekiem który zaproponował pewną alternatywę dla naszych złączek. Czekam jeszcze na informację odnośnie ceny jak i wytrzymałości Tych złączek (patrz zdjęcie).

Złączki te za 70euro są pokazane w załączonym zdjęciu jako omega. Cena obejmuje w sumie 4 złączki.


Dostałem właśnie ofertę... cena za komplet 4 złączek to 140 pln + koszty wysyłki.
Uzupełniłem jeszcze zdjęcie o dodatkowe szczegóły.
Jak dotrą złączki i będę miał trochę więcej czasu to przystąpię do montażu efekty oczywiście także zamieszczę :)
Wicher cybanty używałeś zwykłe czy jakieś specjalistyczne?
ile przewodu 6mm a ile 10mm zakupiłeś?
jak przerobiłeś ten króciec? i może wiesz z jakiego materiału jest zrobiony czy to mosiądz?
Pytam bo chciałbym z tego zrobić coś takiego jak na załączonym zdjęciu.

króciec.JPG
Plik ściągnięto 24 raz(y) 17,13 KB

zlacza.JPG
Plik ściągnięto 48 raz(y) 40,19 KB

 
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-02, 22:16   

Capo napisał/a:
a Ty uszczelniałeś ten gwint od zbiornika ?

Jeśli chodzi o złączki to jestem jeszcze na mailu z człowiekiem który zaproponował pewną alternatywę dla naszych złączek. Czekam jeszcze na informację odnośnie ceny jak i wytrzymałości Tych złączek (patrz zdjęcie).

Złączki te za 70euro są pokazane w załączonym zdjęciu jako omega. Cena obejmuje w sumie 4 złączki.


Dostałem właśnie ofertę... cena za komplet 4 złączek to 140 pln + koszty wysyłki.
Uzupełniłem jeszcze zdjęcie o dodatkowe szczegóły.
Jak dotrą złączki i będę miał trochę więcej czasu to przystąpię do montażu efekty oczywiście także zamieszczę :)
Wicher cybanty używałeś zwykłe czy jakieś specjalistyczne?
ile przewodu 6mm a ile 10mm zakupiłeś?
jak przerobiłeś ten króciec? i może wiesz z jakiego materiału jest zrobiony czy to mosiądz?
Pytam bo chciałbym z tego zrobić coś takiego jak na załączonym zdjęciu.


Złączki, które pokazałeś na zdjęciu, to chyba szybkozłączki z uszczelnieniem NBR. Stosowane są do przesyłu powietrza i cieczy nieagresywnych, ale w systemie ciągłym. Pisałem o nich w tym wątku. Zapytaj gościa, czy da Ci na to gwarancję, czy mogą być stosowane z cieczami agresywnymi i czy w przypadku spadku ciśnienia w układzie zasilania nie dojdzie do wycieku. W TUBES.COM nie chcieli dać mi na to gwarancji więc się upewnij.

Co do króćca to jest to jakiś stop mosiądzu. Po prostu nadlutowałem go na "kulkę" i później obrobiłem pilnikiem. Nie lutuj całej końcowki, bo wygląda to trochę nieporofesjonalnie ;)

Zastosuj tylko samą choinkę z tego nypla, który pokazałeś na foto. Otwór w króćcu ma bardzo mała średnicę. Nie wiem czy nie mniejsza niż w tym nyplu.

Ile przewodu zużyłem, to ci nie powiem. Kup 1m 6mm i 1m 10mm, to nie są duże koszta.
Opaski to żadne cudo, tylko NORMA. W Zupełności wystarczą. Z resztą zobaczysz, jak opaski zaciskają włosi, to sam stwierdzisz, że Twój zacisk będzie "beton" ;)
 
   
Capo 
Administrator
Capo 2002, FJR 1300


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 818
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-03, 09:41   

Dzięki Wicher za info.

W katalogu odnośnie tych złaczek napisali:

Minizłącza serii 6 są stosowane tam, gdzie wymagane są małe wymiary, duża niezawodność i
bezpieczeństwo pracy. Zawory złączy zapewniają szczelność przy bardzo niskich ciśnieniach.
Gniazda bez zaworu posiadają w indeksie oznaczenie OV.
Wszystkie elementy wykonane są z mosiądzu, natomiast pierścienie podtrzymujące, sprężyny i kulki z uszlachetnionej stali nierdzewnej. Ciśnienie robocze do 15 bar.
Pozycje oznaczone * są również dostępne z częścią wtykową wykonaną ze stali nierdzewnej.
Dostępne są gniazda pokryte niebieskim lub czerwonym tworzywem.
- do cieczy chłodzących formy w przetwórstwie tworzyw sztucznych,
- w instalacjach sprężonego powietrza,
- do butli z gazami technicznymi,
- w wielu innych dziedzinach techniki,
HASCO seria Z9.
Uszczelki typu o-ring wykonane są z vitonu, materiału odpornego na oleje mineralne, smary, benzynę, węglowodory (metan, etan, propan, etylen, acetylen), kwasy, zasady i wiele innych substancji chemicznych.
Viton jest odporny na temperatury w zakresie od -25°C do +200°C (chwilowo do +230°C).

Czy na podstawie tego opisu można przyjąć że złączki będą odpowiednie do naszego zastosowania?
 
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-03, 10:53   

Chyba się mylilem. Zlączki wyglądają bardzo pdobnie do tych, które oglądałem w TUBES.
Z opisu, który zamieściłeś wynika ze te złączki są idealne :)
 
   
Capo 
Administrator
Capo 2002, FJR 1300


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 818
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-03, 11:44   

Dane, które wkleiłem odnośnie złaczek są właśnie z katalogu firmy Tubes i dotyczą złączek firmy Dyros więc pewnie tam gdzie oglądałeś złaczki ktoś Cię źle poinformował bądź pokazał Ci złączki z innym uszczelnieniem :)
Właśnie dostałem mailem potwierdzenie że w przypadku gdy sinik nie będzie pracował a ciśnienie będzie minimalne to złączki nie powinny przepuszczać.
Jeszcze tylko czekam na ofertę przewodu paliwowego bo wymyśliłem sobie że ma być w oplocie stalowym by był odporny na przetarcia i inne uszkodzenia mechaniczne (może na wyrost ale jak już robić to dokładnie) :)
 
 
   
Capo 
Administrator
Capo 2002, FJR 1300


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 818
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-04, 14:37   

Wicher gdzie kupowałeś przewody paliwowe? i jakie ma on parametry bo te w stalowym oplocie kosztują około 65 pln za metr.
 
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-04, 19:40   

Przewodu kupowałem w sklepie motoryzacyjnym.
Większość przewodów paliwowych w sklepach "samochodowych", to przewody wysokociśnieniowe, więc bez obawy możesz zastosować :)

Jak chcesz zbrojone, to możesz zastosować plecionkę z przewodów do elektrycznych podgrzewaczy wody ;)

Tylko nasunięcie ich na przewód wymaga cierpliwości :)
 
   
Capo 
Administrator
Capo 2002, FJR 1300


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 818
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-19, 12:37   

Panowie dostałem właśnie oficjalną informację od Aprilia Polska odnośnie przewodów paliwowych i złączek:

Szanowny Panie,

w europejskich modelach nie występował problem, o którym Pan pisze i Aprilia nie przeprowadzała akcji dotyczącej wymiany przewodów paliwowych.

Arkadiusz Wylenżek

Aprilia Polska
T.W. Co sp z o.o.
30-198 Kraków
ul.Zakliki z Mydlnik 16
tel 00 48 12 623 26 80
fax 00 48 12 623 26 81

i co Panowie o tym sądzą?
 
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 13