witam
odgrzewam temat jak się da.
ktoś ma jakieś doświadczenia z własnoręcznym grzebactwem?
jestem jednostką skrajnie nieufną jeśli chodzi o oddawanie własnego sprzęta w ręce Panów. ekhm... serwisantów.
nie chodzi mi o niedziałające linki za ocean ;)
Tutaj masz linka od naszych sasiadow, niestety po niemiecku, ale od czego jest translator w Google moze pomoze:) w razie czego moge co nieco pomoc, ale w najblizszych dniach bede niewiele czasu przy kompie:)
http://www.apriliaforum.d...er-Caponord.pdf
Pozwalam sobie przekleic link z niemieckiego forum
Pozdrawiam Jarek
Poniżej masz link z informacją odnośnie regulacji zaworów w motocyklu SL1000 Falco w języku angielskim.
Dla Kapcia
intake valve clearance 0.12 - 0.17 mm
exhaust valve clearance 0.23 - 0.28 mm
Regulacja zaworów nie jest chyba jakoś strasznie skomplikowana, ale trzeba mieć zestaw podkładek regulacyjnych na różne grubości. Bo do bani taka robota, że otwierasz, mierzysz luzy, zamawiasz podkładki (nie bardzo wiem gdzie) i dopiero potem wymieniasz...
Nie wiem czy w Kapciu podkładki regulacyjne nie mieszczą się pod szklankami popychaczy czasem... W tym przypadku pracy byłoby nieco więcej, bo trzeba zdemontować wałki rozrządu (4 sztuki...) plus klucz dynamometryczny (bo nie przykręcałbym tego 'na pałę') i odpowiednia staranność... Generalnie nie wiem czy jest sens samemu się za to brać. Z serwisantami różnie bywa, to fakt, ale może się jakiś rozsądny znajdzie...
_________________ Pesymista, to dawny optymista, który po prostu zaczął myśleć realnie...
spoko. jest zima jest czas - i tak nie jeżdzę.
MOŻE być tak ze wszystkie luzy są w normie i nie ma problemu i nie musisz bulić siana do serwisu - 99% ze i tak powiedzą, że regulowali nie sądzę jednak, żebym miał tyle farta bo coś tam jednak w tej głowicy przedniej zwłaszcza hałłasuje /przebieg podobno 34tkm - byłe moto niejakiego Gumisia/.
zasadniczo to robota upierdliwa jak w każdej Vce ale spokojnie podchodząc do tematu można się wiele nauczyć i zaoszczędzić sporo grosza.
fajny tutorial w tym linku. mam nadzieję, że nie okaże się, że trzeba czekać np. na podkładki dwa miesiące. gdyby tak było znając Aprilię to byłaby już zupełna wtopa. ceny części w Piaggio są po prostu chore.
się zobaczy. jak będę w trakcie to na pewno napiszę jak idzie.
przy okazji raczej na pewno wypieprzę wszystkie szybkozłączki i zastąpię je po prostu przewodami + opaski stalowe.
Czy ktoś się orientuj jakiej średnicy są płytki lub gdzie można je kupić??
_________________ Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
Życie liczy się w kilometrach
>>> www.MOTOmostowcy.pl <<<
>>> www.motokm.pl <<<
Wiek: 39 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 1155 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-28, 10:46
Płytki kupujesz te same co w KTM 950/990 Adventure, więc salon KTM. Jest to rozmiar charakterystyczny da silników rodziny Rotax czyli 10mm. Regulację zgodnie z ser. robi się co 15tys km. ja z reguły sprawdzam luzy co 24tys.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum