Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
regulacja zaworów - tutorial
Autor Wiadomość
matjas

Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 31
Skąd: wrocław
Wysłany: 2009-12-16, 00:12   regulacja zaworów - tutorial

witam
odgrzewam temat jak się da.
ktoś ma jakieś doświadczenia z własnoręcznym grzebactwem?
jestem jednostką skrajnie nieufną jeśli chodzi o oddawanie własnego sprzęta w ręce Panów. ekhm... serwisantów.
nie chodzi mi o niedziałające linki za ocean ;)
 
   
jarekhornet

Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 38
Wysłany: 2009-12-16, 03:48   zawory

Tutaj masz linka od naszych sasiadow, niestety po niemiecku, ale od czego jest translator w Google moze pomoze:) w razie czego moge co nieco pomoc, ale w najblizszych dniach bede niewiele czasu przy kompie:)
http://www.apriliaforum.d...er-Caponord.pdf
Pozwalam sobie przekleic link z niemieckiego forum
Pozdrawiam Jarek
 
   
Capo 
Administrator
Capo 2002, FJR 1300


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 818
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-16, 08:56   

Poniżej masz link z informacją odnośnie regulacji zaworów w motocyklu SL1000 Falco w języku angielskim.
Dla Kapcia
intake valve clearance 0.12 - 0.17 mm
exhaust valve clearance 0.23 - 0.28 mm

http://home.comcast.net/~sl_mille/valves.html

http://www.millefredl.de/pdfdateien/ventile.pdf
 
 
   
Marcin 
Aprilia Atlantic 500

Wiek: 54
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 358
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-12-16, 12:55   

Regulacja zaworów nie jest chyba jakoś strasznie skomplikowana, ale trzeba mieć zestaw podkładek regulacyjnych na różne grubości. Bo do bani taka robota, że otwierasz, mierzysz luzy, zamawiasz podkładki (nie bardzo wiem gdzie) i dopiero potem wymieniasz...

Nie wiem czy w Kapciu podkładki regulacyjne nie mieszczą się pod szklankami popychaczy czasem... W tym przypadku pracy byłoby nieco więcej, bo trzeba zdemontować wałki rozrządu (4 sztuki...) plus klucz dynamometryczny (bo nie przykręcałbym tego 'na pałę') i odpowiednia staranność... Generalnie nie wiem czy jest sens samemu się za to brać. Z serwisantami różnie bywa, to fakt, ale może się jakiś rozsądny znajdzie...
_________________
Pesymista, to dawny optymista, który po prostu zaczął myśleć realnie...
 
 
   
matjas

Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 31
Skąd: wrocław
Wysłany: 2009-12-16, 18:42   

spoko. jest zima jest czas - i tak nie jeżdzę.
MOŻE być tak ze wszystkie luzy są w normie i nie ma problemu i nie musisz bulić siana do serwisu - 99% ze i tak powiedzą, że regulowali :evil: nie sądzę jednak, żebym miał tyle farta bo coś tam jednak w tej głowicy przedniej zwłaszcza hałłasuje /przebieg podobno 34tkm - byłe moto niejakiego Gumisia/.
zasadniczo to robota upierdliwa jak w każdej Vce ale spokojnie podchodząc do tematu można się wiele nauczyć i zaoszczędzić sporo grosza.
fajny tutorial w tym linku. mam nadzieję, że nie okaże się, że trzeba czekać np. na podkładki dwa miesiące. gdyby tak było znając Aprilię to byłaby już zupełna wtopa. ceny części w Piaggio są po prostu chore.
się zobaczy. jak będę w trakcie to na pewno napiszę jak idzie.
przy okazji raczej na pewno wypieprzę wszystkie szybkozłączki i zastąpię je po prostu przewodami + opaski stalowe.

zdrowaś
matjas
 
   
Karpik 
Capofan


Wiek: 40
Dołączył: 05 Gru 2011
Posty: 673
Skąd: Bydgoszcz/Poznań
Wysłany: 2012-11-27, 16:06   

Czy ktoś się orientuj jakiej średnicy są płytki lub gdzie można je kupić??
_________________
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
Życie liczy się w kilometrach
>>> www.MOTOmostowcy.pl <<<
>>> www.motokm.pl <<<
 
 
   
vtec 


Wiek: 39
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 364
Wysłany: 2012-11-27, 18:54   

Karpik,

Poznań
60-185 Poznań
ul.Skórzewska 61
tel. (061) 868-25-05
kom. 503-177-045
e-mail: poznan@cermotor.com.pl


Zobacz tutaj...jak będziesz to robił mógłbyś się odezwać , chętnie bym podjechał zobaczyc jak to się robi...przywiozę piwo!!
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 34
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2012-11-27, 19:19   

Z tego co pamiętam płytki mają dziwną średnicę 10mm dość nietypowe, zaraz powiecie 10mm to najtypowsze akurat w płytkach nie ;-)
 
   
Maciek 
Maciek

Wiek: 49
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 784
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2012-11-27, 21:43   

A wg serwisówki co ile km należy sprawdzać luz zaworowy?
_________________
Pozdrawiam
Maciek
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 34
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2012-11-28, 08:48   

Chyba co 12 lub co 15 tyś. km ale to jest śmieszne żeby co chwilę zaglądać, zalezy kto ile robi na sezon :lol:
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-28, 10:46   

Płytki kupujesz te same co w KTM 950/990 Adventure, więc salon KTM. Jest to rozmiar charakterystyczny da silników rodziny Rotax czyli 10mm. Regulację zgodnie z ser. robi się co 15tys km. ja z reguły sprawdzam luzy co 24tys.
 
   
Maciek 
Maciek

Wiek: 49
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 784
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2012-11-28, 20:47   

Dzięki jagiel - to ja sprawdzę sobię przy najbliższej wymianie oleju ;-)
_________________
Pozdrawiam
Maciek
 
   
vtec 


Wiek: 39
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 364
Wysłany: 2012-12-25, 15:43   

Karpik, i jak? zabrałeś się za to? Ja dostałem pod choinkę olej , przy okazji myślałem aby zobaczyć jak to tam wygląda z zaworkami.... :roll:
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 34
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2012-12-25, 17:09   

Ja patrzyłem, najgorszy przedni cylinder, ale wszystko w normie nic nie musiałem regulować :lol:
 
   
Maciek 
Maciek

Wiek: 49
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 784
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2012-12-26, 10:21   

Kamil -przy jakim przebiegu robiłeś regulację? Ciekawe czy ktoś wcześniej (poprzedni właściciele) u Ciebie to sprawdzał?
_________________
Pozdrawiam
Maciek
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 12