Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Pompa paliwa.
Autor Wiadomość
Jerzyk 


Wiek: 50
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 201
Skąd: Radom
Wysłany: 2012-03-13, 21:35   Pompa paliwa.

Od pewnego czasu w moim Capo głośniej pracuje pompa paliwa, jako, że nie chcę zostać któregoś pięknego dnia w szczerym polu pomyślałem o wymianie wkładu pompy. Wiem, że cała pompa to koszt 3500zł w serwisie i jest to oczywiście chore, bo nie ma w niej nic specjalnego. Stąd moje pytanie. Czy ktoś wie dokładnie jaki podebrać wkład do pompy paliwa?
Doleciały mnie słuchy, że to ten sam co do Alfy GTV, niektórzy zdaje się grzebali w niej.
Czy to będzie coś takiego: http://moto.allegro.pl/m2...2182849468.html ?
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 42
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-03-14, 19:31   

Tak wyczytałem na włoskim forum.. Właśnie to GTV3000 lub Fiata Coupe....lub GS1200. Rozmawiałem też z znajomym mechanikiem, podobno to zwykła pompa, tylko podaje wyższe ciśnienie, ze względu na wtryski wielopunktowe czy coś..
_________________
Caponord 2003
 
   
Jerzyk 


Wiek: 50
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 201
Skąd: Radom
Wysłany: 2012-03-14, 20:39   

Dokładnie to 3,5Bara ciśnienia, jak każda przy wielopunkcie, jednak ja pytam bardziej o złącze zasilania, czy na tają kostkę? Nie przyglądałeś się może Bartek?
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 34
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2012-03-14, 20:41   

W samochodach daje około 3 bar,ale w motocyklach przeważnie powyżej 5 bar i u nas ma dawać coś około 5,5 bar dokładnie nie pamiętam.
 
   
Jerzyk 


Wiek: 50
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 201
Skąd: Radom
Wysłany: 2012-03-14, 20:50   

No to teraz mi Kamil ćwieka wbiłeś, jeżeli rzeczywiście ma być 5,5 bara to nic samochodowego nie bardzo się nada. Jeżeli chodzi o wkład do Alfy GTV 3.0 to jest on zgoła trochę inny z tego co wiem jest na zaciski z nakrętkami, ale nie wiem czy daje 5,5 bara, wątpię. Czy można to ciśnienie gdzieś potwierdzić, np w manualu Capo?
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 34
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2012-03-14, 20:58   

Nie wiem gdzie to widziałem,na 100% w pegaso tak było w capciu też tak jest i w autach sportowych też takie ciśnienie jest, ale tylko w sportowych ;-) ,być może w alfie takie jest.
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2012-03-14, 22:26   

4,5 bara.
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 42
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-03-15, 18:28   

Jest na pewno w podręcznikach o tym jakie jest ciśnienie w ukłądzie paliwowym. Niestety teraz nie pamiętam który to rozdział.. Ale pamiętam, że wartość były to na pewno nie 3 bary tylko wyżej...4.5 do 5,5bara.

Wątek na włoskim forum w tłumaczeniu to ten:
AOTR forum

Coś tam piszą tych wtyczkach... ale nie wiem o co chodzi... ktoś na włoski?

Mi to mechanik opisał, że normalnie autka mają 3 czy 3.5 bara, a sportowe fury właśnie mają 1-1,5 wyższe....
_________________
Caponord 2003
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2012-03-15, 18:35   

http://www.caporider.com/...nd/Chapter4.pdf
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 42
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-03-15, 18:51   

Ano jest :) 4.5 bara jak byk !! :mrgreen:
_________________
Caponord 2003
 
   
Jerzyk 


Wiek: 50
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 201
Skąd: Radom
Wysłany: 2012-03-16, 22:10   

Reasumując: zakupiłem używaną pompkę od Alfy GTV 3.0 (żeby się na koszty nie naciągać), w dobrym stanie dodam, wymontowałem wkład (czyli rzeczywistą pompę) jest to pompka firmy Bosch o numerze 0 580 453 427, na początek sprawdziłem ciśnienia...
Dysponuję dokumentacją fotograficzną, gdyby ktoś nie dowierzał:
- sprawdziłem ciśnienie oryginalnej pompy, jest jak w instrukcji dokładnie 4,5 bara;
- sprawdziłem ciśnienie wspomnianej pompy Bosch 0 580 453 427 i tu moje zaskoczenie 6,2 bara, daje jak wściekła;
- żeby sprawdzić czy nie ma przekłamania na manometrze sprawdziłem jeszcze identyczną pompę Simensa (VDO się chyba nazywa właściwie) tylko do wielopunktów Renault, ciśnienie 4.0 bara, normalka.
Tym samym uznaję, że wkład Bosch 0 580 453 427 spokojnie da radę, ze sporym naddatkiem
Proszę się nie przejmować za wysokim ciśnieniem (6bar), to sprawę załatwia regulator ciśnienia na listwie wtryskowej i przewód powrotny do zbiornika.

PS Wicher, Wilku dzięki za wkład, informacje się przydały.
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2012-03-17, 14:11   

Fajnie,że sprawa opanowana.
Teraz tylko zalać do pełna i rura :mrgreen:
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 42
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-03-17, 23:24   

Ale fajnie jak ktoś pierwszy przetrze szlak :mrgreen: :mrgreen:

A wtyczki pasują bez przeróbek?
_________________
Caponord 2003
 
   
Jerzyk 


Wiek: 50
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 201
Skąd: Radom
Wysłany: 2012-03-18, 16:12   

Wtyk jest ten sam.
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12