Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Jaki olej lejecie do Capo?

Jaki olej lejecie do Capo?
Castrol 10W40
3%
 3%  [ 2 ]
Castrol 15w50
3%
 3%  [ 2 ]
Motul 5100 10W40
5%
 5%  [ 3 ]
Motul 5100 15W50
42%
 42%  [ 24 ]
Agip 10W40
0%
 0%  [ 0 ]
Agip 15W50
15%
 15%  [ 9 ]
Inny
29%
 29%  [ 17 ]
Głosowań: 57
Wszystkich Głosów: 57

Autor Wiadomość
Bravo Jasiu 
Capo 2002


Wiek: 48
Dołączył: 07 Paź 2010
Posty: 140
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2011-03-13, 22:30   

jak masz wlany full to lej pełny syntetyk i nie kombinuj, to nie polonez :mrgreen: stac na konia - stac na wóz , 100 zł wiecej za olej co 7500 km przy całkowitych kosztach naszego hobby to jakas symboliczna kwota, robiłem regulację zaworów i przeglądalem mój silnik, przy przebiegu 50 tys km wszystko jest jak z fabryki, także nie masz się co obawiać
 
 
   
danio 
danio

Wiek: 46
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 269
Skąd: wlkp
Wysłany: 2011-03-13, 22:34   

no juz mysłałem ze po problemie , heheh , a jak nie wiem co mam ??
_________________
capo capo(-:

http://pl.fotoalbum.eu/xl1100/a591172
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2011-03-13, 23:22   

Synek. Plączesz się jak przysłowiowe g*wno w przeręblu, i jeszcze trochę, to topik będzie miał 40 stron i nic z tego nie wyniesiesz, choćby tu 20 doradców zasypywało cię linkami z dobrym przesłaniem olejowym w wykonaniu różnych magików :mrgreen:

Kup sobie olej o charakterystyce lepkościowej 15W50, albo np. 10W40, a czy będzie to pół, czy też pełny syntetyk, to nie ma to większego znaczenia. Dzisiejsze oleje praktycznie nie wytwarzają nagarów, które to zapychają różne dziurki i wysypuje się wszystko dookoła, łącznie z zębami mądrości. Działo się tak dlatego, że w pewnym okresie czasu(lata 70-80) panowała specyfikacja SF i SG w/g API(American Petroleum Institute). Nie będe pisał co to, jak i dlaczego. Były to zupełnie inne oleje i Twój kapeć z pewnością nie jeździł na oleju w/g tej specyfikacji.
Interesuje cię olej w specyfikacji SJ(od 1996r), albo SL(2001r) lub najnowszej SM(2004r) i znając życie, nawet jak nie przeczytasz karty technicznej, to i tak kupisz olej w odpowiedniej klasie.

Jak już tak mocno zastanawiasz się, który będzie dobry, to zwróć też uwagę na olej, który ma wysoką liczbę TBN(liczba zasadowa).
Jedną z ważniejszych funkcji oleju pomijając smarowanie, jest zdolność utrzymywania silnika w należytej czystości, a także zdolność do neutralizacji produktów spalania, głównie kwaśnych, które mogą dostawać się do oliwy.
Ilość dodatków dyspergująco-myjących jest uzależniona od klasy jakości oleju.
Im wyższej klasy jakościowej kupisz olej, tym więcej będzie zawierał dodatków tego typu.

Pozdrawiam i udanych zakupów życzę :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Wicher 2011-03-13, 23:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
   
danio 
danio

Wiek: 46
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 269
Skąd: wlkp
Wysłany: 2011-03-13, 23:31   

nie ma to jak OJCIEC podpowie
_________________
capo capo(-:

http://pl.fotoalbum.eu/xl1100/a591172
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2011-03-13, 23:39   

Zmieniłem trochę post, żebyś wiedział coś o tych specyfikacjach :)
Chodziło o specyfikację API. Powinieneś dostrzec ją z tyłu na etykiecie oleju :)
Są juz nowsze niże SH i SJ :mrgreen:
 
   
danio 
danio

Wiek: 46
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 269
Skąd: wlkp
Wysłany: 2011-03-13, 23:43   

oki , to zeby juz naprawde tu nie smiecic i nudzic to ja wiem wszystko juz , dzieki i pzdr
_________________
capo capo(-:

http://pl.fotoalbum.eu/xl1100/a591172
 
   
eterum 
myśli o Capo


Wiek: 42
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 820
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2011-03-14, 09:03   

Maciek napisał/a:
Wysokość filtra oleju (czyli jego długość) jest zależna od rocznika (...)


Właśnie długość filtra mnie zaintrygowała. TUTAJ jest to wyjaśnione.

Ja zamawiam standardowo filtr HF152.
_________________
 
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 41
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-03-14, 15:00   

Ciekawa modernizacja ten większy filtr oleju..


Jak ktoś ma siły poczytać jeszcze o olejach to polecam stronkę:

http://www.oleje.ovh.org/index.html
_________________
Caponord 2003
 
   
B3stia 

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 270
Skąd: Leszno
Wysłany: 2011-03-14, 15:06   

Wygląda na to że ten dłuższy jest montowany akcesoryjnie. Po zakupie z katalogu i bezskutecznej próbie zamontowania zakupiłem dłuższy na ebay-u. :mrgreen:
Wymiana filtra co 15kkm juz bardziej prawdopodobna jest w moto z tymi filtrami.
 
 
   
danio 
danio

Wiek: 46
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 269
Skąd: wlkp
Wysłany: 2011-03-14, 15:10   

to wraca temat filtra , więc reasumując to który ??? długi czy krótki ???? poważnie bo ciepło już i chce wymieniać :-)
_________________
capo capo(-:

http://pl.fotoalbum.eu/xl1100/a591172
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2011-03-14, 15:49   

Krótki.
 
   
Capo 
Administrator
Capo 2002, FJR 1300


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 818
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-14, 20:05   

Danio proszę korzystaj z informacji które Ci koledzy już wcześniej zamieścili.

Eterum podał Ci linka z dokładną informacją (podaję go ponownie byś nie musiał szukać KLIKNIJ TUTAJ )
Masz tam dwa zdjęcia motocykli gdzie widać kapę od filtra oleju. Następnie zejdź go garażu i porównaj czy wygląda u Ciebie jak na zdjęciu 1 czy jak na zdjęciu 2 i dobierz odpowiedni filtr.
Podpowiem, że jak wygląda u Ciebie tak jak na zdjęciu 1 to musisz kupić długi filtr a jak na zdjęciu 2 to krótki. Oznaczenia filtrów znajdziesz TU na samym dole strony.
 
 
   
danio 
danio

Wiek: 46
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 269
Skąd: wlkp
Wysłany: 2011-03-14, 21:14   

dziekuje , koledzy wybaczcie za multum pytań ale jak napisałem w ,, czemu chcesz sprzedać ,, nie widze innej alternatywy dla siebie na razie na inne moto może ktos cos wyprodukuje ale bedzie to 60 000 pln , nie mam tyle , więc chcę by moja aprilia pochodziła długo , a że troszkie nietypowa u nas to musze pytać , bo ma jeżdzić , pozdrawiam !!!! :-)

P.S. podoba mi sie nowa super tenere ale 2 gary w rzędzie!!!! , uuuuuu .
_________________
capo capo(-:

http://pl.fotoalbum.eu/xl1100/a591172
 
   
larry 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 126
Wysłany: 2011-03-20, 08:47   OLEJ








 
   
Maciek 
Maciek

Wiek: 48
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 784
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2011-03-20, 10:38   

No i wszystko w temacie :-)
_________________
Pozdrawiam
Maciek
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 13