jak masz wlany full to lej pełny syntetyk i nie kombinuj, to nie polonez stac na konia - stac na wóz , 100 zł wiecej za olej co 7500 km przy całkowitych kosztach naszego hobby to jakas symboliczna kwota, robiłem regulację zaworów i przeglądalem mój silnik, przy przebiegu 50 tys km wszystko jest jak z fabryki, także nie masz się co obawiać
Synek. Plączesz się jak przysłowiowe g*wno w przeręblu, i jeszcze trochę, to topik będzie miał 40 stron i nic z tego nie wyniesiesz, choćby tu 20 doradców zasypywało cię linkami z dobrym przesłaniem olejowym w wykonaniu różnych magików
Kup sobie olej o charakterystyce lepkościowej 15W50, albo np. 10W40, a czy będzie to pół, czy też pełny syntetyk, to nie ma to większego znaczenia. Dzisiejsze oleje praktycznie nie wytwarzają nagarów, które to zapychają różne dziurki i wysypuje się wszystko dookoła, łącznie z zębami mądrości. Działo się tak dlatego, że w pewnym okresie czasu(lata 70-80) panowała specyfikacja SF i SG w/g API(American Petroleum Institute). Nie będe pisał co to, jak i dlaczego. Były to zupełnie inne oleje i Twój kapeć z pewnością nie jeździł na oleju w/g tej specyfikacji.
Interesuje cię olej w specyfikacji SJ(od 1996r), albo SL(2001r) lub najnowszej SM(2004r) i znając życie, nawet jak nie przeczytasz karty technicznej, to i tak kupisz olej w odpowiedniej klasie.
Jak już tak mocno zastanawiasz się, który będzie dobry, to zwróć też uwagę na olej, który ma wysoką liczbę TBN(liczba zasadowa).
Jedną z ważniejszych funkcji oleju pomijając smarowanie, jest zdolność utrzymywania silnika w należytej czystości, a także zdolność do neutralizacji produktów spalania, głównie kwaśnych, które mogą dostawać się do oliwy.
Ilość dodatków dyspergująco-myjących jest uzależniona od klasy jakości oleju.
Im wyższej klasy jakościowej kupisz olej, tym więcej będzie zawierał dodatków tego typu.
Pozdrawiam i udanych zakupów życzę
Ostatnio zmieniony przez Wicher 2011-03-13, 23:38, w całości zmieniany 1 raz
Zmieniłem trochę post, żebyś wiedział coś o tych specyfikacjach :)
Chodziło o specyfikację API. Powinieneś dostrzec ją z tyłu na etykiecie oleju :)
Są juz nowsze niże SH i SJ
B3stia
Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 270 Skąd: Leszno
Wysłany: 2011-03-14, 15:06
Wygląda na to że ten dłuższy jest montowany akcesoryjnie. Po zakupie z katalogu i bezskutecznej próbie zamontowania zakupiłem dłuższy na ebay-u.
Wymiana filtra co 15kkm juz bardziej prawdopodobna jest w moto z tymi filtrami.
Danio proszę korzystaj z informacji które Ci koledzy już wcześniej zamieścili.
Eterum podał Ci linka z dokładną informacją (podaję go ponownie byś nie musiał szukać KLIKNIJ TUTAJ )
Masz tam dwa zdjęcia motocykli gdzie widać kapę od filtra oleju. Następnie zejdź go garażu i porównaj czy wygląda u Ciebie jak na zdjęciu 1 czy jak na zdjęciu 2 i dobierz odpowiedni filtr.
Podpowiem, że jak wygląda u Ciebie tak jak na zdjęciu 1 to musisz kupić długi filtr a jak na zdjęciu 2 to krótki. Oznaczenia filtrów znajdziesz TU na samym dole strony.
dziekuje , koledzy wybaczcie za multum pytań ale jak napisałem w ,, czemu chcesz sprzedać ,, nie widze innej alternatywy dla siebie na razie na inne moto może ktos cos wyprodukuje ale bedzie to 60 000 pln , nie mam tyle , więc chcę by moja aprilia pochodziła długo , a że troszkie nietypowa u nas to musze pytać , bo ma jeżdzić , pozdrawiam !!!!
P.S. podoba mi sie nowa super tenere ale 2 gary w rzędzie!!!! , uuuuuu .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum